بزرگ ترین تلسکوپ جهان در کجاست؟

علمی و تکنولوژیجهان هستی

- 97/08/05
بزرگ ترین تلسکوپ جهان در کجاست؟تلسکوپ ها ، انسان را در دیدن ستاره ها و منظومه ها یاری می دهد. این اختراع نور مرئی ( نوعی تابش الکترومغناطیسی ) از اشیا دور را نشان می دهد و از این نور برای ایجاد تصویر استفاده می کند. این عملکرد برای دانشمندان و اخترشناسان بسیار حائز اهمیت است.
اگرچه گالیله مخترع تلسکوپ نیست اما اغلب نام او با اولین تلسکوپ همراه می شود با این حال او اولین کسی بود که از تلسکوپ برای مشاهده آسمان شب و راه شیری استفاده کرد. انواع مختلف تلسکوپ برای مشاهده تابش های مختلف الکترومغناطیسی بکار می رود. تلسکوپ های نوری ، رادیویی و اشعه ایکس همه برای علوم مفید هستند.
بزرگ ترین تلسکوپ جهان در کجاست؟

بزرگ ترین تلسکوپ جهان در کدام کشور است؟


1. تلسکوپ کاناریاس
بزرگترین تلسکوپ جهان واقع در جزایر قناری اسپانیا می باشد. تلسکوپ کاناریاس بزرگترین تلسکوپ روی زمین به اندازه 34 است. ساخت و طراحی این تلسکوپ بیش از 1000 نفر از بیش از 100 شرکت و بالای یک دهه به طول انجامید که تکمیل شود. افتتاح این تلسکوپ در سال 2009 توسط شاه ژوان کارلوس اول در اسپانیا صورت گرفت.


2. تلسکوپ های بزرگ Keck1 و Keck2
پس از آن ، در لیست تلسکوپ های بزرگ نام Keck1 و Keck2 واقع در هاوایی ایالات متحده است. این تلسکوپ ها در سال های 1993 و 1996 افتتاح شدند که 394 یا 32.8 فوت هستند. آزمایشگاه های دانشگاه های کالیفرنیا و لارنس برکلی در سال 1977 شروع به طراحی کردند. با افزایش محبوبیت ساخت این تلسکوپ و بدنبال آن اهدای کمک ها توسط موسسات گوناگون اجازه ساخت Keck2 داده شد.


3. تلسکوپ بزرگ آفریقای جنوبی SALT
بعد از Keck یک و دو بزرگ ترین تلسکوپ SALT است. SALT ( تلسکوپ بزرگ آفریقای جنوبی ) در قله شمالی آفریقای جنوبی واقع شده است. که بزرگ ترین تلسکوپ در نیم کره جنوبی می باشد. SALT میتواند تصاویری را که نیمکره جنوبی نمی توانند بگیرند را دریافت کند. این تلسکوپ نتیجه مشارکت بین المللی است.


طرح هایی برای تلسکوپ های آینده ممکن است حتی پتانسیل های بیشتری نسبت به آن چه هم اکنون در آن ها شاهد هستیم باشد. تلسکوپی که برای سال 2020 برنامه ریزی شده تلسکوپ غول پیکر ماژلان است با قطر 80 فوتی است. این تلسکوپ همچنین در شیلی واقع خواهد شد. و انتظار میرود که دید مستقیمی از سیارات و سایر مظومه شمسی را برای اولین بار در علم ستاره شناسی نشان دهد.
advertising