ویژگی و کاربرد نرم افزار لینگو

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/17
ویژگی و کاربرد نرم افزار لینگو

معرفی نرم افزار لینگو


لینگو یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی (برای نمایش متن) می باشد که توسط جان اچ تامسون برای استفاده در نرم‌افزار آدوبی دایرکتورتوسعه داده شده‌است. این زبان کاربرد زیادی در مدل سازی دارد و امکان فرموله کردن مسئله‌های ریاضی را در اختیارتان قرار می‌دهد که این امکان برای بهینه کردن جواب مسئله بسیار مفید است.
از لینگو می‌توان در ساختن رابط‌های کاربری، برای به وجوداوردن تغییر در گرافیک، گرافیک بُرداری و گرافیک سه بعدی و بقیه کارهای پردازش داده‌ای استفاده کرد. لینگو از قواعدِ نحوی تخصصی برای پردازش تصویر و دستکاری اشیاء سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

تاریخچه لینگو


لینگو در سال 1989 توسط جان اچ تامسون در ماکرومایند ابداع و اولین بار با دایرکتور 2/2 منتشر شد. جف تینر لینگو را توسعه دارد و برای دیرکتورهای 2/2 و 3/0 تست کرد.
لینگو به سرعت توسط جامعهٔ چند رسانه‌ای روبه رشد در طول دههٔ 1990 و محصولات عالی سیستم ماکرومایند دیرکتور مورد مقبولیت قرار گرفت. در اول، حدود ۹۰ درصد از کاربران، تنها از ۱۰ درصد توانایی‌های لینگو استفاده می‌کردند. هرچند که 10 درصد کاربران را توسعه دهندگان بازی تشکیل می‌دادند که علاقه‌مندی بسیاری به دیگر 90 درصد امکانات از قبیل توابع نشان می دهد.

امکانات لینگو


لینگو در نرم‌افزار اَداب دیرکتور جاسازی شده‌است و می‌تواند به عنوان اسکریپت (متن) به اشیاء اضافه شود. لینگو یک زبان شی گرا است که از قواعد نحوی طولانی، قاعدهٔ نحوی نقطه و ارث بری پشتیبانی می‌کند.

نحو طولانی لینگو


وقتی که لینگو درست شد، یک قاعدهٔ نحو طولانی طراحی شد تا تقلیدی از زبان گفتار داشته باشد که به این ترتیب شروع کار برای مبتدیان آسان شود. کاربران می‌توانستند جملاتی از قبیل جملهٔ زیر را بنویسند:
if sprite 5 is visible then go to the frame
advertising