چگونه آنتی ویروس خود را در کامپیوتر آپدیت کنیم

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/13
چگونه آنتی ویروس خود را در کامپیوتر آپدیت کنیم

آپدیت آنتی ویروس توسط برنامه


دو روش برای بروز رسانی برنامه های آنتی ویروس وجود دارد. بیشتر برنامه های آنتی ویروس امکان آپدیت از طریق نرم افزار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به یاد داشته باشید روش آپدیت هر برنامه آنتی ویروس بستگی به نوع آن متفاوت است. بدین ترتیب برنامه آنتی ویروس را اجرا کرده و جهت آپدیت آن به دنبال گزینه‌هایی نظیر Update، Check for updates، Live Update و گزینه‌های مشابه باشید
به عنوان نمونه کاربران مایکروسافت ویندوز که از جدیدترین نسخه آنتی ویروس McAfee استفاده می‌کنند، قادرند برای آپدیت آن در System Tray روی آیکون Vshield کلیک کرده و با انتخاب گزینه Check for VirusScan update نسبت به بررسی آپدیت آنتی ویروس خود اقدام کنند.
کاربران ویندوز به منظور آپدیت آنتی ویروس (Symantec (Norton می‌توانند در System Tray روی آیکون این آنتی ویروس دابل کلیک کرده و سپس برای بررسی آپدیت‌های ارائه شده گزینه Live Update را انتخاب کنند.

آپدیت آنتی ویروس از طریق سایت


یکی از موارد روش‌ های آپدیت برنامه های آنتی ویروس مراجعه به سایت توسعه دهنده آن‌ ها است. بعضی از برنامه های آنتی ویروس از قابلیت به روز رسانی درون نرم افزار بهره نمی‌برند. در صورتی که آنتی ویروس شما هم شامل چنین قابلیتی نمی‌ شود، می‌ توانید از طریق سایت توسعه دهنده برنامه آنتی ویروس آن را بروز کنید. لازم به ذکر است که در برخی از مواقع برای دریافت آپدیت باید از ورژن آنتی ویروسی که در حال حاضر بر روی کامپیوتر شما نصب است، مطلع باشید.
advertising