کشوری که سرود ملی اش حتی یک کلمه هم ندارد

علمی و تکنولوژیعلمی

- 97/08/05
کشوری که سرود ملی اش حتی یک کلمه هم ندارد

سرود ملی کدام کشور بی کلام است؟


سرود ملی یک کشور نقش مهمی در مرز های یک کشور و همچنین در عرصه بین المللی بازی می کند. مانند پرچم رسمی کشور سرود ملی به معنای نمایش و بازتاب افتخار ملت و نیز هویت آن است. این حس غرور ملی به تجلیل از دستاورد های شهروندان و نیز احترام به فرهنگ ، سنت و تاریخ ملت آن ها گسترده شده است. معمولا در رویداد هایی مانند رقابت های ورزشی پخش می شود؛ به ویژه یکی از مزایای برنده شدن مدال طلا در المپیک ، علاوه بر اعتزاز پرچم کشورشان سرود ملی پخش می شود ؛ این مقدمه ای بود برای معرفی یک استثنا و کشوری که دارای سرود ملی بی کلام است و حتی یک کلمه هم ندارد.

تاریخ سرود ملی اسپانیا


سرود ملی رسمی کشور اسپانیا به نام " مارچا ریل " معروف است که در زبان انگلیسی به " رویال مارس " ترجمه می شود. سرود ملی اسپانیا مانند کشورش تاریخ طولانی دارد و یکی از قدیمی ترین سرود ملی جهان محسوب می شود. اولین سابقه تاریخی موسیقی مارچا ریل به سال 1761 بر می گردد. به طور رسمی ، مانوئل دی لوس آهنگساز سرود بود ، اما در دهه 1800 شایعات اشتباهی منتشر شد و ادعا کردند که فردریک دوم پروس نویسنده واقعی این قطعه بوده است.
در سال 1770 پادشاه چارلز سوم اعلام کرد که " ژراندیر مارچ " به عنوان افتخار مورد اجرا قرار خواهد گرفت . در طی دوران ملکه ایزابلا دوم از سال 1833 تا 1868 این سرود به طور رسمی به عنوان سرود ملی اسپانیا تصویب شد.
کشوری که سرود ملی اش حتی یک کلمه هم ندارد
در گذشته سرود مارچا ریل متن ، داشت به ویژه آن هایی که در دوران سلطنت آلفونسو سیزدهم و بعدا در طول حکومت ژنرال فران سیسکو فرانکو نوشته شده بودند . این نسخه ها وضعیت رسمی خود را از دست دادند و لازم به ذکر است که نسخه بدون کلام کنونی از سال 1978 به اجرا در آمده است. نسخه فعلی " مارچا ریل " جایگزین شعر اصلی فرانسیکو قرار گرفت . این نسخه توسط دولت اسپانیا مطابق با فرمان سلطنتی در دهم اکتبر 1997 خریداری شد. این فرمان سلطنتی ثابت کرد که سرود ملی 52 ثانیه ای با نرخ سرعت 76 اجرا شود. مارچا ریل مدرن ، از 16 جمله تشکیل شده که به دو بخش تقسیم می شود که هر دو از چهار بند تکراری تشکیل شده اند .

نسخه های متعدد سرود ملی اسپانیا


به طور شگفت انگیز ، به منظور اجتناب از مسائل کپی رایت ، دولت اسپانیا تمام حقوق خود را برای مارچا ریل از ما ترک ( اموال ) پرز به مبلغ 130 میلیون خریداری کرد. در اوایل قرن بیستم ، بود که پرز مسئول نوشتن هماهنگی سرود ملی بود. در حال حاضر مارچا ریل متعلق به وزارت فرهنگ اسپانیا است که هزینه های کپی رایت را به خاطر استفاده از آن می پردازد.
advertising