موفقیت ال‌ جی در تولید صفحه‌ نمایش‌ های OLED آیفون

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/16
موفقیت ال‌ جی در تولید صفحه‌ نمایش‌ های OLED آیفونشرکت ال‌جی پس از ماه‌ها، اولین خط تولید صفحه‌نمایش‌های اولد را برای تحویل به اپل جهت به‌کارگیری در گوشی‌های آیفون راه اندازی کرد.

ال‌جی پس از ماه‌ها تست، بررسی و تجربه‌ی محصولات ناموفق، تولید انبوه پنل‌های اولد مربوط به گوشی‌های آیفون اپل را آغاز کرد. ال‌جی مدت‌ها بود که برای تبدیل شدن به دومین تولیدکننده‌ی صفحات OLED اپل و شکستن انحصار سامسونگ در تولید این نوع صفحه‌نمایش، تلاش می‌کرد که بالاخره به این هدف دست یافت.

هنگامی که اپل و ال‌جی این خط تولید جدید را افتتاح می‌کردند، گفته می‌شد تا پایان سال حداکثر قادر به تولید ۲ میلیون صفحه خواهد بود. بخشی از این تولیدات می‌توانست صرفاً برای تعمیر صفحات آیفون‌های جدید به‌کار رود. اما تحلیل‌گران رقمی معادل با ۲ برابر میزان اعلام شده را پیش‌بینی کرده بودند، به همین دلیل قیمت سهام LG Display's به دلیل مشکلات موجود در تولید محصولات کاهش یافت.
موفقیت ال‌ جی در تولید صفحه‌ نمایش‌ های OLED آیفون
گفته می‌شود اپل در اواخر سپتامبر خط تولید کارخانه‌ی E6 خود را در کره‌ی جنوبی به منظور به حداکثر رساندن ظرفیت تولید ال‌جی به کار انداخته است. ولی متأسفانه تعداد پنل‌های اولدی که ال‌جی توانسته با کیفیت مورد نظر تولید کند چندان زیاد نیست. در حقیقت، آن‌گونه که رسانه‌های کره‌ای اعلام کرده‌اند، ممکن است ال‌جی تنها بتواند در حدود ۴۰۰ هزار صفحه اولد تا پایان سال به اپل تحویل دهد. این میزان از پیش‌بینی تولید ۲ میلیونی که ماه قبل اعلام شده بود بسیار کمتر است، ولی به کمک خطوط اعتباری اپل، ال‌جی می‌تواند سرعت تولید خود را افزایش دهد.

ال‌جی قصد دارد به آرامی و به تدریج در صنعت صفحه‌نمایش‌های اولد خود را به رقیب هم‌وطنش برساند. درهمین‌حال، اپل آرزو می‌کند که حداقل یه تأمین کننده‌ی دیگر برای پنل‌های اولد خود بیابد تا از قیمت‌های انحصاری تعیین شده توسط سامسونگ رهایی پیدا کند. به گفته تحلیل‌گران کره‌ای، قرارداد اپل با ال‌جی می‌تواند قیمت صفحات تولید شده این شرکت را به ۹۰ دلار برساند، هرچند درنهایت این میزان با قیمت‌های پنل‌های سامسونگ برابر می‌شود و سرانجام چیزی جز انفصال قرارداد تولید OLED با ال‌جی عاید اپل نخواهد شد.
advertising