تفاوت های وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 98/07/19
تفاوت های وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7با رونمایی از وان‌پلاس 7T پرو، آخرین عضو خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ نیز رونمایی شد تا انتظار کاربران برای دیدن نسخه‌ی پیشرفته‌ی گوشی 7T به پایان برسد. وان‌پلاس 7T پرو نه فقط در اسم، بلکه در مشخصات نیز یک محصول کاملا پیشرفته است و تفاوت‌هایی نسبت به سایر گوشی‌هایی خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ دارد. در ادامه ویژگی‌های مختلف گوشی‌های سری وان‌پلاس ۷ را با هم مقایسه می‌کنیم.

طراحی و نمایشگر وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7


از نظر ابعاد نمایشگر، وان‌پلاس ۷ نمایشگری ۶.۴۱ اینچی داشت؛ اما وان پلاس ۷تی با نمایشگر ۶.۵۵ اینچ رونمایی شد. این در حالی است که در هر دو مورد نسخه‌های پرو به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی مجهز شدند. همچنین، وان‌پلاس ۷ تنها گوشی این خانواده است که پنل آن از نوع Optic AMOLED بوده از نرخ بازسازی تصویر ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند. سه مدل دیگر پنل Fluid AMOLED دارند و از +HDR10 و نرخ ریفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

وان‌پلاس ظاهر جلوی گوشی‌های ۷ و ۷تی را نسبتا یکسان طراحی کرده است و هر دو محصول دارای بریدگی قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر هستند؛ اما پشت گوشی ۷تی نسبت به همتای بدون تی خود کاملا متفاوت شده است و با افزایش حسگرهای دوربین به سه عدد چینش آن‌ها به شکل افقی در مرکز دایره‌ای در پشت گوشی انجام گرفته است.
در سوی دیگر وان‌پلاس ۷ پرو و وان‌پلاس ۷ تی پرو از لحاظ طراحی تفاوتی ندارند و از نمایشگر یکسانی نیز بهره می‌برند. ناچ در این دو محصول حذف شده و دوربین سلفی با مکانیزم بالاجهنده در قسمت فوقانی دستگاه تعبیه شده است.

پردازنده وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7


در بخش پردازنده، دو گوشی جدیدتر، یعنی ۷تی و ۷تی پرو نسبت به دو محصول دیگر یک تفاوت عمده دارند؛ اسنپدراگون ۸۵۵ به کاررفته در ۷ و ۷ پرو به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در ۷تی و ۷تی پرو ارتقا یافته است؛ این یعنی هسته‌های قدرتمند Kryo 485 در آن‌ها با بیشینه‌ی سرعت بالاتری کار می‌کنند.
وان پلاس ۷ با رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه شد و نسخه‌ی پروی آن مدل‌های ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی داشت؛ اما در گوشی‌های جدیدتر، یعنی 7T و 7T پرو مدل ۶ گیگابایتی از انتخاب‌های کاربران حذف شده است و تنها نسخه‌های ۸ گیگابایتی برای ۷تی و ۸ و ۱۲ گیگابایتی برای ۷تی پرو حفظ شده‌اند.
تفاوت های وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7

دوربین وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7


دوربین قسمتی است که وان‌پلاس در آن کمی عجیب عمل کرده است؛ به‌طوری‌که همان ترکیب حسگر به‌کار رفته در دوربین وان‌پلاس ۷ پرو را در ۷تی پرو نیز استفاده کرده است تا در بین چهار گوشی خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ این وان‌پلاس 7T باشد که روی کاغذ بهترین دوربین را داشته باشد. در حالی که دو نسخه‌ی پروی حاضر در این مقایسه حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی (عریض)، ۸ مگاپیکسلی (تله‌فوتو) و ۱۶ مگاپیکسلی (فوق‌عریض) دارند، مدل ۷تی در حسگر تله‌فوتو از دو مدل دیگر پیشی گرفته و در کنار دو حسگر واید و اولتراواید یادشده، حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد.
در این بین، وان‌پلاس ۷ هرچند با داشتن دو حسگر ۴۸ (واید) و ۵ مگاپیکسلی (تشخیص عمق تصویر) ضعیف‌ترین دوربین اصلی را دارد، از نظر دوربین سلفی هیچ تفاوتی با سه مدل دیگر نداشته و همانند آن‌ها از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

باتری و قیمت وان پلاس 7T پرو با سایر گوشی های خانواده وان پلاس 7


در خصوص باتری، وان‌پلاس نسخه‌های تی را نسبت به نسخه‌های عادی با باتری قوی‌تری همراه کرده است؛ به‌طوری که ظرفیت باتری وان‌پلاس ۷تی نسبت به وان‌پلاس ۷، ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت بیشتر شده است و وان‌پلاس ۷تی پرو نسبت به نسخه‌ی بدون تی خود ۸۵ میلی‌آمپرساعت افزایش ظرفیت باتری داشته است. گفتنی است، غیر از وان‌پلاس ۷ که فناوری شارژ ۲۰ وات دارد، سه گوشی وان‌پلاس دیگر این سری، فناوری شارژ ۳۰ وات (وارپ شارژ) دارند.

در خصوص قیمت گوشی، وان‌پلاس ۷تی پرو با تغییراتی از جمله ارتقاء پردازنده، افزایش نسبی ظرفیت باتری و ارتقاء محافظ نمایشگر به گوریلا گلس ۶ قیمتی برابر با ۷۶۰ یورو پیدا کرده است که این مقدار نسبت به تمامی گوشی‌های وان‌پلاس که تا به امروز شاهد بوده‌ایم بیشتر است. با این اوصاف، انتظار می‌رود وان‌پلاس ۷تی با برچسب قیمت ۶۰۰ یورویی و مشخصاتی کاملا راضی کننده، همچنان گزینه‌ی جدی کاربران طرفدار وان‌پلاس باقی بماند.
advertising