گلکسی نوت 10 سامسونگ و هر آنچه که درباره آن باید بدانیم

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 98/03/11
گلکسی نوت 10 سامسونگ و هر آنچه که درباره آن باید بدانیماوایل سال جاری سامسونگ 4 دستگاه جدید به نام های گلکسی 10e، گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 مدل 5 جی و یک رقیب جدید به نام گلکسی فولد را به عنوان پرچمدارن 2019 خود معرفی کرد، اما این‌ها تنها چیزی نیستند که سامسونگ برای سال 2019 تدارک دیده است. بسیاری از کاربران منتظر نوت جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 10 – Galaxy Note 10 هستند که اگر تولید‌کننده آن چرخه به روز رسانی را دقیق دنبال کند، در همین نیمسال شاهد معرفی و عرضه آن خواهیم بود. اما باید منتظر چه چیز هیجان‌انگیزی در گوشی جدید سامسونگ باشیم؟ در ادامه، همه‌ی اطلاعاتی که تا کنون درباره‌ی گلکسی نوت 10 بدست آورده‌ایم را با شما در میان می‌گذاریم.
گلکسی نوت 10 سامسونگ و هر آنچه که درباره آن باید بدانیم
اکنون که پس از سال‌ها انتظار رویای ساخت گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر به حقیقت پیوسته است شاید افراد زیادی این سؤال را مطرح کنند که آیا سامسونگ از فناوری فولد دوباره بهره می‌برد و آن را در Galaxy Note 10 اجرا می‌کند؟ تاکنون، صحبت و خبری که باور کنیم این اتفاق می‌افتد منتشر نشده است.

اول از همه، لولاهای گوشی‌های فولد هنوز نه در گلکسی فولد و نه در گوشی رقیب آن هواوی میت ایکس تکامل نیافته‌اند. هزینه ساخت آن‌ها بالاست و یک چین و تاخوردگی هنگام باز کردن این گوشی‌های فولد باقی می‌ماند. دوم خود سامسونگ اعلام کرده که نوت 10 ارزشمندترین و بهترین گوشی سال 2019 آن نخواهد بود. بنابراین، احتمال می‌رود که گلکسی نوت 10 بیشتر مطابق و مشابه چیزی باشد که در نوت 9 دیده‌ایم.

با این حال، ما انتظار نداریم که Galaxy Note 10 سامسونگ با Galaxy Note 9 تفاوت زیادی داشته باشد. لبه‌های باریک‌تر و وزن کمتر به نظر می‌رسد از جمله تفاوت‌های این گوشی باشد، اما ظاهرا تفاوت و تغییر زیادی در مدل و طراحی آن صورت نمی‌گیرد. البته طبق اطلاعات، یک اسکنر اثرانگشت زیر صفحه وجود خواهد داشت که سامی از این فناوری هنگام معرفی سرس گلکسی 10 پرده برداشت. اما خبر بد این است که احتمالا نوت 10 اولین گوشی پرچمدار بدون جک هدفون خواهد بود. این اتفاق قرار بود در خانواده گلکسی اس 10 رخ دهد ولی این اتفاق نیفتاد و ممکن است در نوت بعدی سامسونگ شاهد حذف جک هدفون باشیم.

حذف دکمه ها در گلکسی نوت 10؟!


یک شایعه دیگر مطرح شد که گلکسی نوت 10 ممکن است اولین گوشی بدون دکمه‌های سخت‌افزاری باشد. ما تلاش HTC برای حذف دکمه‌ها با گوشی U12 را دیدیم و اخیرا، میزو آن را با مفهوم گوشی “بدون حفره” امتحان کرد که تاکنون به تجربه‌ای موفق منجر نشده است.

مشکل اصلی یک گوشی بدون دکمه این است که هنوز باید برآمدگی‌های فیزیکی وجود داشته باشید که کاربر بتواند با انگشت خود آن را احساس کند و باید بازخوردلمسی برجسته وجود داشته باشد که به انگشتتان بگوید که دکمه فشاری که وارد کرده اید را ثبت کرده است. با این حال، هرچند این اتفاق غیزممکن نیست اما هنوزتردیدها درباره‌ی اینکه سامسونگ بتواند یک گلکسی نوت 10 بدون دکمه طراحی کند یا خیر وجود دارد.
خط تولید گلکسی نوت همیشه صفحه نمایش‌هایی بزرگتر از سرس گلکسی اس داشته است. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که نمایشگر آن بزرگتر از نمایشگر 6.4 اینچی گلکسی اس 10 پلاس باشد. هنوز معلوم نیست که آیا اندازه‌ای برابر یا بزرگتر از نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی اس 10 مدل 5 جی داشته باشد یا خیر.

شایعات مختلفی پیرامون آن مطرح می‌شود از جمله اینکه نمایشگر Galaxy Note 10 اندازه‌ای بین 6.66 اینچ یا 6.75 اینچ خواهد داشت. برخی معتقدند که سامسونگ به سوی بزرگترین نمایشگر اریبی ممکن می‌رود و می‌خواهد حتی از S10 5G جلو بزند، بنابراین، انتخاب گزینه 6.75 اینچی در نوت 10 احتمال می‌رود. یک حفره یا ناچ در جلوی صفحه نمایش دیده می‌شود که احتمالا درست مثل گلکسی اس 10 پلاس جای تعبیه دو دوربین مجزا است. اینکه هر دو دوربین قابل استفاده هستند یا یکی از آن‌ها صرفا به عنوان سنسور عمق‌سنج عمل می‌کند معلوم نیست.

سخت افزار_بازگشت پادشاه

؟
به سال‌های قبل بازمی‌گردیم. خط تولید گلکسی نوت همیشه چیزی بیش از یک نمایشگر بزرگ و قلم S Pen داشت و از یک بسته سخت‌افزاری برخوردار بود که به سادگی نمی‌شد در خط S همان سال پیدا کرد. در سال‌های اخیر، Noteهای سامسونگ یک گلکسی S بزرگتر بوده‌اند. اما در سال 2019 این روند دوباره ممکن است تغییر کند.

شایعات دیگری درز کرده که نشان می دهد نوع بین‌المللی Galaxy Note 10 از نسل جدید پردازنده‌های اگزینوس 9825 پشتیبانی می‌کند، با پردازش 7 نانومتری ساخته می‌شود و سریعتر از همتایان سری گلکسی اس بوده و از لحاظ فناوری برای عصر 5G آماده هستند.

همچنین گمان می‌رود که نسخه گلکسی نوت 10 5 جی سازگار نیز خارج از بسته وجود داشته باشد. آیا باید منتظر انواع 4G و 5G فبلت مجهز به قلم باشیم؟ همه امیدوارند که سامسونگ به این سردرگمی پایان دهد و یک گوشی که از فناوری 5 جی پشتیبانی می‌کند را بفروشد اما از آنجایی که این فناوری هنوز برای گوشی‌های اصلی و پرفروش آماده نیست ( و گوشی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند هزینه تولید بالایی دارند) ممکن است باز هم یک مدل 5 جی خاص ببینیم.

همچنین گفته شده Note 10 با یک تراشه فوق سریع و 12 گیگابایت رم همراه خواهد بود، هرچند که چنین گفته‌ای مبالغه‌آمیز به نظر می‌رسد. پرچمدارهای فعلی 8 گیگابایت رم دارند و ادعای استفاده از 12 گیگابایت رم مبالغه‌آمیز بوده و معقولانه به نظر نمی‌رسد. هر چند بعید نیست که سامسونگ چنین کاری را انجام دهد.

طبق شایعات منتشر شده، Galaxy Note 10 از چهار دوربین عقب پشتیبانی می‌کند؟ چرا؟ جواب ماژول ToF است. گلکسی نوت 10 یک دوربین معمولی، یک دوربین با زاویه فوق عریض و لنز تله‌فوتو خواهد داشت که درست مثل دوربین‌های سه گانه گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس است. چهارمین دوربین درست مثل گلکسی S10 فایو جی، یک ماژول “Time of Flight” خواهد بود.

احتمالا درباره‌ی فناوری ToF چیزهایی شنیده‌اید. اساسا ToF آینده واقعیت افزوده و عمق‌سنجی را شکل می‌دهد. این دوربین از یک کیت نوری کمکی و سنسورهایی تشکیل شده که می‌توانند از نقاط عمقی مختلف_حداکثر 300000 نقطه در گوشی‌های موجود که از این فناوری بهره می‌برند_ تصویربرداری کنند. در واقع، فناوری ToF می‌تواند از یک اتاق نقشه‌برداری کند، اشیاء بصری را دقیق ارزیابی و مشخص کرده و حتی فاصله ها را نیز اندازه گیر کند. لوازم کاربردی آن بی‌پایان است و اگر درست پیاده شود برای بوکه دقیق‌تر در تصاویر پرتره به کار می‌رود.

به غیر از این، تفاوت دیگری در کیفیت تصویر و عملکرد دوربین بین Galaxy Note 10 و Galaxy S10 پلاس انتظار نمی‌رود و این خبر بدی نیست چون در هر حال تصاویر اس 10 پلاس نیز عالی هستند.
بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ روی یک باتری گرافنی چدید برای جایگزین کردن آن با باتری استاندارد لیتیوم یون کار می‌کند. این تغییر را به چندین دلیل باید اتفاق بزرگی دانست. اول از همه، سلول‌های گرافنی قابلیت ذخیره 45 درصد انرژی بیشتر نسبت به باتری‌های لیتیوم_یونی را دارند. دوم، آن‌ها حداکثر 5 برابر سریع‌تر از فناوری فعلی باتری را شارژ می‌کنند. و سوم، آن‌ها مواد انفجاری خطرناکی ندارند که چند سال پیش اعتبار سامسونگ به خاطر آن خدشه‌دار شد.

سامسونگ آماده است تا این باتری‌های گرافنی را در گوشی‌های هوشمند پیاده کند و Note 10 اولین گوشی خواهد بود که از آن پشتیبانی می‌کند. استفاده از باتری‌های بادوامی که خیلی سریع شارژ می‌شوند، ایمن و سازگار با محیط زیست باشند اتفاقی هیجان‌انگیز و بزرگ خواهد بود. یک کاربر چه چیزی بیشتر از این می‌خواهد؟

قیمت و تاریخ عرضه ی گلکسی نوت 10


سامسونگ گلکسی نوت 9، 24 آگوست 2018 و با قیمت 999 دلار برای مدل پایه در قفسه‌ی مغازه‌ها جای گرفت. هیچ دلیلی برای تاخیر در معرفی و عرضه نوت 10 وجود ندارد و سامسونگ نیز یک ماه کامل وقت دارد تا برای گوشی‌های نوت خود بازاریابی کند.
advertising