HTC بالاخره اولین گوشی خود Exodus 1s را در سال 2019 معرفی کرد

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 98/02/23
HTC بالاخره اولین گوشی خود Exodus 1s را در سال 2019 معرفی کردپس از ماه‌ها سکوت به نظر می‌رسد بالاخره HTC برنامه خود برای تولید و عرضه نخستین اسمارت فون خود در سال 2019 را اعلام کرده است.

نزدیک به یک‌سال از معرفی و عرضه آخرین گوشی پرچمدار شرکت HTC یعنی U12 Plus می‌گذرد و این شرکت تاکنون اطلاعاتی مبنی بر عرضه یک محصول بالارده و پرچمدار در سال 2019 منتشر نکرده است. اگرچه اخیرا نتایج بنچمارک یک گوشی میان رده از این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد به احتمال فراوان ظرف چند روز آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود اما به نظر می‌رسد این شرکت فعلاً قصد ندارد با توجه به کاهش میزان فروش محصولات خود، دست به عرضه یک محصول پرچمدار و بالارده بزند. همچنین گفته می‌شود HTC، این روزها مشغول کار بر روی یک گوشی 5G است و قصد دارد آن را در نیمه دوم از سال جاری میلادی معرفی و روانه بازار کند.

اما این شرکت امروز اعلام کرد که در نظر دارد به عنوان اولین گوشی هوشمند خود در سال 2019، یک نسخه ارزان قیمت از گوشی Exodus 1 را عرضه نماید. آقای Phil Chen که یکی از مدیران رده بالای HTC محسوب می‌شود اخیراً در مصاحبه‌ای با سایت Mashable اعلام کرده است که در سه ماهه بعدی نسخه‌ای ارزان قیمت از این گوشی با عنوان Exodus 1s در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.‌ نسخه اصلی از گوشی Exodus 1 که در اواخر سال گذشته میلادی معرفی و عرضه شد به صورت رسمی از بلاک چین پشتیبانی می‌کرد و یک پلتفرم امن برای معامله و تجارت در حوزه ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌داد.

HTC اعلام کرده است که گوشی Exodus 1s دارای "ارزش خرید بالاتری" نسبت به نسخه پیشین خود است و با قیمتی در بازه 250 تا 300 دلار روانه بازارهای جهانی خواهد شد. نسخه اصلی از این گوشی در حال حاضر با قیمت 699 دلار قابل خریداری است.

در حال حاضر برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به نقل و انتقال ارزهای رمزگذاری شده از فناوری بلاک چین استفاده می‌شود. هر نقل و انتقال جدید یک بلوک جدید را به این زنجیره اضافه می‌کند و به این ترتیب بلوک‌ها توسط اطلاعات کدگذاری‌ شده‌ای ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه اطلاعات موجود در هر بلوک در بلوک قبل‌تر از آن نیز در دسترس خواهد بود امکان هک و تغییر در اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها وجود ندارد. چرا که تغییر در اطلاعات هر بلوک نیازمند تغییر در اطلاعات بلوک‌های قبلی نیز خواهد بود و به این ترتیب برای پیاده سازی این تغییرات متعدد به اجازه بخش بیشتری از کاربران این شبکه نیاز است.

گوشی Exodus 1s اگرچه نسبت به نسخه اصلی خود قیمت کمتری دارد اما قابلیت جدیدی با عنوان Full Bitcoin Node را در اختیار دارد که به کاربران آن اجازه می‌دهد در هر زمان اطلاعات مربوط به تمامی نقل و انتقالات صورت گرفته تحت فناوری بلاک‌چین را در اختیار داشته باشند. با استفاده از این قابلیت کاربران همچنین می‌توانند اطلاعات مربوط به نقل و انتقال بیت‌ کوین‌های خود را به صورت مستقیم به این شبکه ارسال کنند و دیگر نیازی به استفاده از یک کیف پول امن نداشته باشند. در حال حاضر حجم اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین چیزی حدود 200 گیگابایت برآورد می‌شود اما HTC اعلام کرده است توانسته با استفاده از تکنیک‌های خاص آن را به 10 گیگابایت کاهش دهد تا امکان همگام سازی اطلاعات با آن سریع‌تر از قبل صورت بگیرد.
HTC بالاخره اولین گوشی خود Exodus 1s را در سال 2019 معرفی کرد
گوشی‌های Exodus شرکت HTC از یک پلتفرم امن و خصوصی با عنوان Zion بهره می‌برند که به کاربران آن‌‌ها این امکان را می‌دهد تا مبادلات، ذخیره‌سازی، دریافت و ارسال ارزهای رمزگذاری شده خود را تحت آن صورت دهند. این پلتفرم در حال حاضر از رمز ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم، لیت کوین، توکن‌های تحت استاندارد ERC-20 و ERC-721 پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری Zion به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون نگرانی از بابت سو استفاده بدافزار‌های اندرویدی از اطلاعات خصوصی آن‌ها، به مبادلات رمز ارزها ادامه دهند.

دیگر اطلاعات سخت افزاری مربوط به گوشی Exodus 1s قرار است در زمان دیگری اعلام شود.
advertising