مقایسه ایفون 10 با گلکسی نوت 8

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/12/07
مقایسه ایفون 10 با گلکسی نوت 8مقایسه آیفون ۱۰ با گلکسی نوت ۸ سامسونگ قطعا بهترین مقایسه میان گوشی‌های هوشمند خواهد بود. هر دو کمپانی سامسونگ و اپل، بهترین ویژگی‌های روز دنیا در جدیدترین پرچمداران خود قرار داده‌اند. برتری با کدام است؟

احتمالا بسیاری از افراد تصور می‌کنند این مقایسه اشتباه است و نباید این دو موبایل در برابر هم قرار داد. اما باید بهترین گوشی هوشمند اندرویدی را در برابر بهترین گوشی آی او اس قرار دهیم تا درک درستی از بهترین گوشی هوشمند حال حاضر در جهان داشته باشیم.

سال ۲۰۱۷، دهمین سال تولد گوشی‌های آیفون است. از ده سال قبل تا به حال، اپل سبک طراحی خود را حفظ کرده و هر سال، گوشی‌های جدید آیفون را به تکنولوژی‌های روز مجهز کرده است. اما آیفون ۱۰ یک تغییر رادیکال محسوب می‌شود. سامسونگ نیز در طراحی گوشی‌های خود تغییراتی را اعمال کرده و پرچمداران ۲۰۱۷ خود را با ظاهری کاملا متفاوت عرضه کرده است. گلکسی اس ۸ سامسونگ که به عنوان بهترین گوشی هوشمند اندرویدی شناخته شده، در مقایسه با گلکسی نوت ۸، فروش بالاتری دارد. اما این بدان معنا نیست که قدرت نوت ۸ کمتر است، بلکه طراحی متفاوت را باید دلیل این تفاوت فروش بدانیم.

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ


این دو اسمارت فون شباهت‌های اندکی دارند. نوت ۸ و آیفون ۱۰ به ترتیب با نسبت ابعاد به بدنه ۱۸.۵:۹ و ۱۹:۹ همراه هستند. هر دو موبایل از صفحه نمایش سوپر آمولد برخوردارند (سامسونگ این پنل‌های آمولد را برای اپل تولید کرده است)؛ البته صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ بزرگتر بوده و رزولوشن بالاتری دارد. هر دو موبایل از لایه محافظتی گوریلا گلس ۵ روی صفحه نمایش اصلی بهره می‌برند. یک قالب فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو اسمارت فون به شمار می‌رود. شیشه پنل پشتی نوت ۸ نیز از حفاظت گوریلا گلس ۵ برخوردار است، اما مشخص نیست که آیفون ۱۰ نیز به چنین ویژگی مجهز شده یا خیر. نسخه استاندارد این دو پرچمدار با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی همراه است که البته این میزان حافظه در نوت ۸ با نصب کارت حافظه افزایش می‌یابد؛ مشخصه‌ای که آیفون ۱۰ از آن برخوردار نیست. نسخه رم ۲۵۶ گیگابایتی این موبایل نیز به فروش می‌رسد که البته با پرداخت مبلغ بیشتر، صاحب آن خواهید شد. هر دو موبایل از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردارند که سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی، تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. نوت ۸ و آیفون ۱۰ هر دو از شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو موبایل باید به بلوتوث ۵.۰، تشخیص چهره، مانیتور ضربان قلب و دستیار مجازی هوشمند اشاره کرد.

این نتیجه گیری اجتناب ناپذیر بود؛ نوت ۸ سامسونگ برنده است. قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که اکوسیستم آی او اس به دلیل امنیت و آپدیت‌های اپل، بهتر از اکوسیستم اندروید است. اما همین منبع باز بودن اندروید باعث می‌شود که کیبورد، موزیک پلیر و هر اپلیکیشن مورد علاقه مان را روی دستگاه نصب کنیم. می‌توانیم صفحه نمایش را شخصی سازی کرده و تم‌های مختلف را اجرا کنیم. مزایای نوت ۸ تنها به سیستم عامل اندروید ختم نمی‌شود؛ این موبایل از لحاظ ظاهری نیز جذاب‌تر بوده و کیفیت ساخت بدنه بالاتری دارد.

گلکسی نوت ۸ سامسونگ از نمایشگر بزرگتر و واضح‌تری برخوردار است. ویژگی نمایشگر همیشه روشن برای مشاهده اعلان‌ها در نظر گرفته شده و حافظه رم بالاتر برای اجرای سریع‌تر و روان‌تر برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. نوت ۸ همچنین از افزایش حافظه با نصب میکرو اس دی کارت پشتیبانی می‌کند تا بدون پرداخت مبلغ بیشتر، حافظه ذخیره سازی بیشتری را در اختیار داشته باشید. دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی این موبایل برای عکاسی فوق العاده طراحی شده و دوربین سلفی آن به HDR خودکار و فوکوس خودکار مجهز است. باتری بزرگتر این موبایل، از شارژ بیسیم با دو فرمت مختلف پشتیبانی می‌کند و برای گوش دادن به موسیقی به لوازم جانبی بیشتر احتیاج ندارید. نوت ۸ همچنین از ویژگی تشخیص چهره برخوردار بوده و از اسکنر اثرانگشت نیز بهره می‌برد. برای افزایش امنیت، اسنکر عنبیه چشم نیز در این موبایل تعبیه شده است. پرچمدار سری نوت سامسونگ به جای IP67، از IP68 برخوردار است که در آبی به عمق بیش از یک متر به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. علاوه بر تمام اینها، ویژگی‌های جالب و کاربردی قلم اس پن نیز در دسترس کاربر قرار دارد.

آیفون ۱۰ نیز با سخت افزارهای قدرتمندی همراه است. نمایشگر تقریبا بدون حاشیه‌ای دارد که البته در لبه‌ها خمیده نیست و حقیقتا یک نمایشگر بدون حاشیه محسوب نمی‌شود. پردازنده و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری در آیفون ۸ باعث شده که اجرای روان و سرعت عملکرد دستگاه با نوت ۸ برابر باشد. اما رم ۶ گیگابایتی نوت ۸ برای انجام دادن چندین کار به صورت همزمان، برگ برنده این دستگاه است. آیفون ۱۰ همچنین به اسپیکرهای استریو مجهز است، اما جک هدفون ندارد. قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی این دستگاه ۱۰۰۰ دلار است، بنابراین از لحاظ قیمتی نیز برتری با نوت ۸ خواهد بود.
advertising