گوشی Meizu Zero اولین گوشی بدون کلید فیزیکی

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/11/03
گوشی Meizu Zero اولین گوشی بدون کلید فیزیکیMeizu Zero اولین گوشی هوشمند جهان بدون هیچ کلید فیزیکی، شکافی برای بلندگو و حتی پورتی برای USB برای شارژ معمولی است که به صورت رسمی معرفی شد. اما آیا برای شما جالب نیست که بدانید میزو از چه تکنیکی برای حذف این عناصر استفاده کرده و چه چیزی را جایگزین امکانات ساده گذشته کرده است؟

Meizu Zero از پنل‌های خازنی لمسی به عنوان جایگزین برای کلیدهای تنظیم صدا و پاور در لبه‌های گوشی استفاده کرده است. این قابلیت مشابه با آن چیزی است که در گوشی U12+ اچ‌تی‌سی دیده بودیم، با این تفاوت که کلیدی برای این منظور در گوشی میزو تعبیه نشده است. برای بلندگو هم میزو زیرو از مبدل پیزوالکتریک در زیر صفحه نمایش استفاده کرده است که البته این هم چیز چندان جدیدی به حساب نمیاید، چرا که پیش‌تر شارپ و شیائومی در گوشی‌های Aquos Crystal و Mi Mix از این تکنیک بهره برده بودند.

اما چالش حذف پورت USB از همه سخت‌تر به نظر می‌رسد. امروز صبح در خبرهای دیدیم که ویوو قصد دارد گوشی Apex 2019 را با چنین امکانی معرفی کند، اما تنها چند ساعت پس از اعلام این موضوع، میزو بود که این ایده را عملی کرد. Zero تنها دارای شارژ بی‌سیم است و میزو یک شارژر 18 واتی برای این گوشی ارائه داده است که آن را سریع‌ترین شارژ بی‌سیم برای گوشی می‌کند. بدین ترتیب انتقال داده هم تنها از طریق شبکه وایفای و موبایل امکان‌پذیر خواهد بود. جالب است بدانید که برای میزو زیرو حتی اسلات سیم‌کارت هم تعبیه نشده است و مانند آیفون جدید اپل این گوشی از eSIM پشتیبانی می‌کند.

Meizu Zero دارای یک صفحه نمایش 5.99 اینچی AMOLED با حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است. دوربین سلفی این گوشی 20 مگاپیکسلی است و دوربین دوگانه عقب آن دارای سنسورهای 12 و 20 مگاپیکسلی می‌باشد که سنسورهای آن IMX 380 و IMX 350 است. چیپ‌ست تعبیه شده در این گوشی اسنپدراگون 845 است و اطلاعاتی در خصوص رم، حافظه و باتری آن هنوز منتشر نشده است. البته قیمت و زمان عرضه این گوشی هم همچنان مشخص نیست. اما میزو زیر در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار خواهد آمد.
advertising