شیائومی ردمی را برند مجزایی اعلام کرد

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/10/13
شیائومی ردمی را برند مجزایی اعلام کردشیائومی در صفحه‌ی ویبوی خود اعلام کرد که سری اقتصادی ردمی از این پس به‌صورت برندی مستقل تحت مالکیت این شرکت فعالیت خواهد کرد.

شیائومی روز گذشته اعلام کرده بود که امروز خبر بسیار مهمی را اعلام می‌کند؛ در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها از معرفی گوشی‌های جدیدی همچون ردمی 7 حکایت داشتند، خبر مذکور که در صفحه‌ی ویبوی این شرکت اعلام شد، ارتباطی با معرفی گوشی نداشت؛ بلکه در رابطه با تغییر سیاست این شرکت در خصوص گوشی‌های سری ردمی بود.

شیائومی در ویبو دو اعلام رسمی انجام داد؛ نخست اینکه سری ردمی دیگر یک سری از گوشی‌های برند شیائومی نیست و به برند مجزایی تبدیل شده است که تحت مالکیت شیائومی فعالیت می‌کند.

اعلام دوم در خصوص زمان معرفی اولین گوشی با برند ردمی بود که بر این اساس دهم ژانویه برابر با بیستم دی رونمایی از اولین گوشی شیائومی با برند مستقل ردمی طی رویدادی در بیجینگ چین صورت خواهد گرفت.

با اینکه شیائومی اطلاعاتی درباره‌ی جزییات گوشی ردمی موردبحث ارائه نداد، تقریبا قابل پیش‌بینی است که این گوشی احتمالا همان گوشی شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی است

اینکه نام دستگاه مذکور دقیقا چیست، فعلا مشخص نیست؛ اما براساس شایعات، هم ممکن است ردمی پرو 2 با پردارنده‌ی اسنپدراگون 675 باشد و هم ردمی 7 پرو که پیش‌تر اخباری از وجود بریدگی قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر آن منتشر شده بود. درهرصورت، احتمالا در روزهای آتی شاهد انتشار پوسترها و تیزرهایی خواهیم بود که اطلاعات کامل‌تری را در اختیار می‌گذارند.

مدیر شیایومی، لی جون، در خصوص اینکه چرا شیائومی تصمیم به مستقل کردن سری ردمی گرفت، می‌گوید: «ما ناگزیر از این اقدام بودیم. سری می و سری ردمی به دو بخش مجزا از بازار عرضه می‌شوند. گوشی‌های ردمی مقرون‌به‌صرفه و باارزش خرید بالا تولید و قیمت‌گذاری می‌شوند، در حالی‌که سری Mi گوشی‌های پرچم‌دار را شامل می‌شود.»

بنابراین، ردمی و شیائومی از این پس رابطه‌ای شبیه به آنر و هواوی خواهند داشت و گوشی‌های ردمی همچنان به‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رسند درحالی‌که در فروش گوشی‌های سری می تمرکز بر فروش اینترنتی نیست.
advertising