کاهش تولید آیفون XS و آیفون XS مکس و آیفون XR

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/10/19
کاهش تولید آیفون XS و آیفون XS مکس و آیفون XRاپل پس از کاهش پیش‌بینی خود برای درآمد و سود کسب‌شده برای پاییز، تولید سه مدل آیفون جدید طی زمستان 2019 را نیز 10 درصد کاهش داد.

اپل میزان تولید سه مدل آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR را برای سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی به میزان 10 درصد کاهش داد. کوپرتینویی‌ها هفته‌ی گذشته نیز پیش‌بینی خود از میزان سود و درآمد کسب‌شده در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2018 یا پاییز را کاهش داده بودند.

بارزترین دلیل برای کاهش تولید آیفون در سه‌ماهه‌ی اخیر را باید در کاهش تقاضای خرید آیفون‌های اپل در کشور چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار برای گوشی‌های هوشمند جست‌وجو کرد. جنگ تجاری بین آمریکا و چین درکنار کاهش رشد اقتصاد چین، مزید بر علت شده تا شرکت‌هایی نظیر اپل تحت تاثیر قرار گیرند. پس از آنکه اپل، آیفون‌های جدید خود را معرفی کرد، بسیاری از تحلیل‌گران و کاربران اعلام کردند که آیفون‌های جدید اپل گران هستند.

به گزارش Nikkei و به نقل از رویترز، اپل ماه گذشته‌ی میلادی از تولیدکنندگان خواسته تا میزان تولید گوشی‌های هوشمند آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR را کاهش دهند. اپل پیش از آنکه از کاهش پیش‌بینی درآمد خود در پاییز 2018 خبر دهد، درخواست از تولیدکنندگان برای کاهش تولید را ارائه کرده بود.

کانالیس در آخرین برآورد خود اعلام کرده که عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند طی سال گذشته‌ی میلادی کاهشی 12 درصدی را در کشور چین تجربه کرده است، حال آنکه انتظار می‌رود عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری 3 درصد کاهش یافته و به کمتر از 400 میلیون دستگاه کاهش یابد که برای اولین‌بار از سال 2014 اتفاق می‌افتد.

باتوجه‌به کاهش تولید آیفون‌های جدید و قدیمی اپل، انتظار می‌رود مجموع عرضه‌ی آیفون‌ها تا پایان زمستان 2019 بین 40 تا 43 میلیون دستگاه باشد که پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی مبنی بر فروش 47 تا 48 میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند می‌شود.

با کاهش تقاضا در بازار چین، اپل روی بازار هند متمرکز شده، چراکه هندوستان با عبور از آمریکا به دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است. اپل تنها شرکتی نیست که پیش‌بینی خود از درآمد در پاییز را کاهش داده است؛ روز گذشته سامسونگ نیز پیش‌بینی خود از میزان درآمد طی پاییز 2018 را منتشر کرد که حکایت از کاهش 29 درصدی سود این شرکت دارد.
advertising