دریافت فوری کلید یدکی با ایمیل و اثر انگشت در باجه کلید سازی

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/10/08
دریافت فوری کلید یدکی با ایمیل و اثر انگشت در باجه کلید سازیباجه کلیدسازی KeyMe امکان تهیه و ذخیره‌سازی نسخه‌ای از کلید منزل برای دسترسی در شرایط اضطراری را فراهم می‌کند.یافتن کلیدساز در بعضی زمان‌ها به ویژه نیمه‌های شب، کار بسیار دشوار و البته نسبتا پر هزینه‌ای است؛ اما محققان با ساخت باجه کلیدسازی KeyMe این مشکل را تاحدود زیادی برطرف کرده اند.

طراحی و توسعه فناوری مورد نیاز برای باجه کلید سازی در مدت یک سال و نیم انجام شد که شامل اسکنر کلید، اسکنر اثر انگشت و ربات برش دهنده از روی الگوی دیجیتال است.با وارد کردن کلید منزل یا محل کار در محفظه مخصوص باجه کلید سازی، کلید اسکن شده و به صورت لحظه‌یی با پرداخت 3.5 دلار یک کپی از کلید ساخته می‌شود.

کاربر همچنین می تواند با پرداخت 20 دلار و ایجاد حساب کاربری، یک نسخه دیجیتال از کلید خود را در بانک داده‌ها ذخیره کرده و در شرایط اضطراری با مراجعه به باجه، یک کپی از کلید دریافت کند.

دسترسی به حساب کاربری برای ساخت مجدد کلید از طریق وارد کردن ایمیل و اثر انگشت امکانپذیر است. استفاده از اثر انگشت برای دسترسی به حساب کاربری بسیار ایمن‌تر از استفاده از رمز عبور است.تاکنون دو باجه کلید سازی KeyMe‌ در شهر نیویورک نصب شده و سه باجه دیگر نیز طی هفته جاری راه‌اندازی می‌شوند.
advertising