کتری هوشمند قابل حمل Duo Carafe

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/11/06
کتری هوشمند قابل حمل Duo Carafeدیگر لازم نیست برای اطلاع از جوش آمدن آب کتری، مدام به آن سرک بکشید یا حتی چندین دقیقه منتظر بمانید. زیرا مادامی که این کتری هوشمند با نام Heatworks Duo Smart Carafe پُر باشد، آب جوش‌تان هم آماده است.

تنظیم دقیق دمای آب به میزان دلخواه، دیگر امکانی است که این کتری هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهد. کمپانی Heatworks در این محصول از تکنولوژی حرارت‌دهی اهمیک (ohmic) استفاده کرده است؛ درست مانند ماشین ظرف‌شویی Tetra Countertop که سال گذشته در CES به نمایش گذاشته بود. البته هنوز ماشین ظرف‌شویی کمپانی وارد بازار نشده است و به همین دلیل، مشخص نیست که تا چه حد می‌توان روی کارایی این تکنولوژی حساب باز کرد.

گفته می‌شود این پروسه حرارت‌دهی، مشابه کنترلرهای دمایی PID عمل می‌کند که در برخی لوازم آشپزخانه از جمله ماشین‌های اسپرسوساز پیاده‌سازی شده‌اند. در حال حاضر چنین قهوه‌سازهایی حدود 300 دلار قیمت دارند.

اما Duo Carafe یک مزیت دارد؛ اینکه به جای اتصال به پریز برق، انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری قابل شارژ می‌گیرد و همین امر آن را به یک دستگاه قابل حمل تبدیل می‌کند. کمپانی سازنده با وجود به نمایش گذاشتن این کتری هوشمند در CES 2019، هنوز قیمت و تاریخی را برای فروش آن اعلام نکرده است.
advertising