بررسی بازی شمشیر تاریکی

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/10/05
بررسی بازی شمشیر تاریکی

معرفی بازی شمشیر تاریکی


بازی داستان مردی به نام کورو را روایت می کند که میخواهد تبدیل به یک نینجای بزرگ شود ودر این راه باید چالش هایی را پشت سر بگذارد اینجاست که ما وارد کار میشویم داستان بازی خیلی راحت میباشد شاید بازی میتوانست داستانی با کش وقوس بیشتر داشته باشد اما به هرحال اینگونه نشد و داستان بازی به همین یک خط پایان یافته است  این نکته تنها نقطه ضعف این بازی به نظر می آید
طراحی بصری بازی خیلی خوب بنظر میرسد استفاده از رنگ های گوناگون در مراحل احساس متفاوتی در هر مرحله ایجاد میکند رنگ های سرد خیابان و رنگ های گرم و تند درون ساختمان ها طراحی کلی از سبک سلشید پیروی می کنید که در عین راحتی از لحاظ فنی بی نقص است طراحی کاراکتر ها هم در سطح خوبی قرار دارد البته جزئیات طراحی کاراکتر های دشمن میتوانست تا حدودی بهتر باشد
صدا گذاری بازی هم رضایت بخش است و موسیقی متن بازی با حال و هوای مراحل خوانایی کامل دارد و احساس خوبی را در شما ایجاد میکند افکت های صوتی هم خوب کار شده اند

نقطه قوت بازی شمشیر تاریکی


درواقع هرآنچه از یک نینجا برمی آید را در این بازی میبینی حرکات سریع مانور های مخفیانه و ضربات کشنده شمشیر… کشتن دشمنان به شطور عجیبی لذت بخش است خصوصا در مراحل آرکید که باید در زودترین وقت دشمنان خود را نابود کنید اما چالش آنجا زیاد میشود که شما با اولین ضربه میمیرید و باید مرحله را دوباره شروع کنید و یا از چک پوینت ها استفاده کنید در مراحل اصلی سکوبازی های متعدد و خیلی عالی را میبینیم که همه ی اینها به لطف طراحی مراحل بی نظیر محقق شده است در مراحل اصلی بازی در اخر هر مرحله سه فاکتور امتیاز دهی وجود دارد سرعت شما در به اتمام رساندن مرحله ، دقت شما در جمع آوری تمام گوی های زرد رنگ و پیدا کردن دو نشان سبز رنگ … هر یک از این فاکتور ها یک ستاره دارد با گذشت یک فصل سه ستاره کردن مراحل دیگر کار راحتی نیست و این کار به چالشی برای گیمر های حرفه ای تر تبدیل می شود با کوچک ترین اشتباه شما میمیرید و باید بازی را از چک پوینت اغاز کنید ، این به معنای از دست دادن احتمالی فاکتور سرعت تمام کردن مرحله می باشد و اگر حتی یک گوی زرد را در طول مرحله از دست بدهید ستاره این فاکتور را هم نخواهید گرفت.
کنترل بازی هم به دوصورت Flick یا همان اشاره خودمان و گیمپد مجازی طراحی شده که در این مورد بازی کمی جای کار دارد حالت اشاره ای در دیوایس های کوچک تر از 7 اینچ به اسانی قابل استفاده نیست و گیمپد مجازی هم بعضی اوقات آن تسلطی که باید را ندارد اما کنترل به نسبت بهتری را ارائه می دهد
Shadowblade در عین راحتی چالش های دشواری برای شما آماده کرده است که قطعا از آن ها لذت خواهید برد. به عنوان فردی که تجربه های گیمی خیلی زیادی در طول زندگی خود داشته به صراحت می گویم که Shadowblade بهترین بازی ایرانی عرضه شده تا به این تاریخ است والبته موفقیت این بازی در مارکت های خارجی و نظر بسیار مثبت منتقدان گواه دیگری بر این موضوع است خرید نسخه رسمی این بازی از کافه بازار می تواند کوچکترین کاری باشد که ما میتوانیم برای حمایت از این سازنده خوش ذوق ایرانی انجام دهیم پس در صورتی که واقعا توانایی و شرایطش را دارید حمایت خود را از سازندگان دریغ نکنید.
advertising