چگونه فورتزا هورایزون ۴ سه مشکل بزرگ بازی را حل کرد؟

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/09/16
چگونه فورتزا هورایزون ۴ سه مشکل بزرگ بازی را حل کرد؟اگر بازی Forza Horizon 3 را تجربه کرده باشید می‌بینیم که با وجود این‌که بازی بسیار تحت‌تاثیر قرارمان می‌دهد، سه مشکل بزرگ هم داشته که باید برطرف می‌شدند. این سه مشکل شامل تصادفات، طراحی مسیر مسابقه، و مقدار زیادی اضافه کاری که فقط به مدت زمان بازی اضافه می‌کنند.حالا که کمی از Forza Horizon 4 را تجربه کردیم، می‌توانیم موقتاً تایید کنیم این سه مشکل، در این بازی حل شده. این‌که قاطعانه بگوییم دیگر این مشکلات در بازی وجود ندارد،‌ بدون تمام کردن بازی غیرممکن است، ولی تجریبات اولیه، نشان‌دهده‌ی این است که این ایرادها برطرف شده‌اند.
چگونه فورتزا هورایزون ۴ سه مشکل بزرگ بازی را حل کرد؟

طراحی مسیر مسابقه


این مشکل بزرگی است. طراحی مسیرها در فورتزا هورایزون ۳، کمی ملایم است. قطعاً مناظر بازی دیدنی است، و رانندگی در سرعت بالا را جذاب می‌کند،‌ ولی یک حس نه‌چندان دلچسب درباره‌ی همه‌ی پیچ‌ها در مسیر وجود دارد که فقط با گاز دادن آن‌ها را رد می‌کردید. خب، دیگر این اتفاق نمی‌افتد. در فورتزا هورایزون ۴، پیچ‌های تند بیشتری هست، و شیب‌های تندی که به بالای تپه‌ها می‌رسند و به پرتگاه ختم می‌شوند، تهدید جدی برای شما هستند که ممکن است از مسیر خارجتان بکند. چگالی و فاصله‌ی دروازه‌ها هم بسیار بهتر از قبل شده است. دروازه‌های بیشتر، به معنی رانندگی کردن بیشتر است؛ در فورتزا هورایزون ۴ تعیین جایگاه دروازه‌ها سر پیچ‌ها واقعاً هوشمندانه است و مهارت‌های رانندگی شما را به‌ چالش می‌کشد و تمرکز زیادی لازم دارد.
البته هنوز هم مسابقات سریع و Point-to-point در بازی وجود دارد، به‌لطف بازگشت مود بلوپرینت، می‌توانید رویدادهای بازی را به‌طور دلخواه شخصی‌سازی کنید. وقتی در بازی فصل‌ها هر هفته تغییر می‌کنند، حتی مسیرهایی که به آن‌ها عادت کرده بودید هم چالش‌های جدیدی به‌همراه دارند. مثلاً رانندگی‌های دلپذیر در تابستان، در پاییز و زمستان سخت‌تر می‌شوند. در زمستان یک مود دیگر از مسابقات وجود دارد: دریاچه‌های یخ‌زده! جزییات در محیط‌های فورتزا هورایزون ۴ سرسام‌آور است و و بازی به‌خاطر همین موضوع، خیلی بهتر شده است.

صدمه‌ی تصادفات


این مورد کمترین بهبود را داشته. بیایید کمی عادلانه نگاه کنید، داریم درمورد ماشین‌های کاملاً لایسنس شده با رزولوشن 4K برروی اکس باکس وان اکس صحبت می‌کنی. ماشین‌های لایسنس شده در بازی‌های ریسینگ خیلی خیلی کم آسیب می‌بینند؛ چرا که سازنده‌های این ماشین‌ها، اجازه نمی‌دهند به‌سادگی محصول گران‌قیمت‌شان شبیه یک تکه فلز قراضه شود!
واضح است که هنوز تصادفات مثل Burnout Paradise نشده‌اند. ولی ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد. وقتی بدنه‌ی ماشین با شئ محکی برخورد می‌کند، به‌اندازه‌ای به رنگ ماشین زیبای شما صدمه وارد می‌شود که طرفداران برند آن ماشین را به گریه می‌اندازد! در نمای اول‌شخص و درون ماشین، شکستن شیشه‌ی جلوی ماشین، دیدتان را مختل می‌کند. همچنین اگر به چیزی برخورد کنید، ممکن است گلگیر ماشین کنده شود، یا اگر با زاویه‌ی خاصی تصادف کنید،‌ ماشین چپ می‌کند.
برای آن دسته از افرادی که تصادف ناراحتشان می‌کند، گزینه‌ی خاموش کردن آسیب‌ها وجود دارد. رانندگانی که کمی جدیت از بازی می‌خواهند، می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که این آسیب‌ها در کنترل ماشین تاثیر داشته باشد، یا گزینه‌ای وجود دارد که این آسیب‌های فقط تزیینی باشد. آسیب‌های واقع‌گرایانه به شما اجازه می‌دهد با سرعت به یک دیوار سنگی بکوبید و ماشینتان کاملاً نابود شود. برعوض، در فورتزا هورایزون ۴ می‌توانید به فنس‌ها، تابلوهای راهنما، تیرهای چراغ، بوته‌ها و درختچه‌ها بکوبید. تنها چیز متحرکی که می‌تواند سرعت شما را کم کند، دسته‌های یونجه است که توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است از آن‌ها دوری کنید.

اضافه کاری


مشخصاً شروع بازی، از اولین باری که موتور ماشین را روشن می‌کنید،‌ فوق‌العاده است. ولی مجبورید برای یادگرفتن سیستم بازی، اضافه کاری کنید. این درمورد رویدادهای اولیه در شروع بازی است، و سخت است بگوییم این مشکل اضافه کاری برای یادگرفتن، به‌طور کامل حل شده. به‌نظر می‌رسد در دنیای اپن ورلد و همیشه آنلاین بازی، فعالیت‌های متنوع و جالبی وجود دارد؛ مسابقات غیرقانونی خیابانی، داستان‌های جانبی، بعضی از مسابقات آف-رود و به‌خصوص شوکیس‌های متنوع، مثل وقتی که کنار یک گروه موتورسوار در جنگل رانندگی می‌کنید. نمی‌توانید خودتان موتور سوار شوید، اگر کنجکاو هستید، چیزهای دیگری برای سوار شدن وجود دارد؛ مثل بالون، قایق و هواپیما!
فورتزا هواریزون ۳ هم رویدادهای شوکیس داشت که همین نوع مسابقات را در قالب فقط یک سری مسابقه‌ی جذاب داشت، ولی در بازی جدید این رویدادها بیشتر در بازی حضور دارند. نوع ارائه‌ی این شوکیس‌ها به قدری جذاب است که حس می‌کند هورایزون ۴ از زمان خودش جلوتر است؛ محیط‌های دیدنی، صداپیشه‌های عالی و طبیعی‌تر، و تغییر کردن مسیرها در زمستان یا گل و لای. همه‌ی این‌ها بین شوکیس‌های ویژه و عادی تفاوت ایجاد می‌کند.
بدون اغراق می‌گوییم، این فقط یک فورتزا هورایزون نیست، این بهترین بازی ریسینگ اپن‌ورلد در چند سال اخیر است.
advertising