معرفی بازی کلش اف کلنز

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/09/07
معرفی بازی کلش اف کلنز

داستان بازی کلش اف کلنز


در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید و توسط حمله غارت می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیش‌رفت قبیلهٔ شما دارد. برای درست کردن یا ارتقای سربازها،رئیس بزرگ(Grand wardenامیر اکبری) و برای ارتقاء دادن ساختمان‌های مربوط به ارتش نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در شروع بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود و بعد مقدار بیشتری از آن را با حمله (Attackتک)بدست خواهید آورد . در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به‌شمار تولید آن‌ها بیفزایید. سربازان شما در سربازخانه و به‌وسیلهٔ اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم‌هایی نیز وجود دارد که در کارخانه ساخته می‌شوند. از طلا نیز بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و سایر چیزها استفاده می‌شود.
اکسیر سیاه ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند است که از آن برای ساخت و ارتقای هفت سربازی که توسط اکسیر سیاه در سربازخانه سیاه ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها (Barbarian King) ، ملکه کمان‌دار(Archer Queen) با اکسیر سیاه ساخته می‌شود و همچنین برای شارژ کردن برج جهنمی استفاده می‌شود.
الماس‌ها نیز رنگ سبزی دارند و برای افزودن کارگر و سرعت بخشیدن به ارتقا دادن‌ها استفاده می‌شود. الماس را با پول واقعی می‌توان خرید.
همچنین عوامل طبیعی نیز در این بازی وجود دارند که گاهی با از بین بردن آن‌ها الماس دریافت می‌کنید؛ جعبه‌ای به نام جعبه الماس نیز وجود دارد که با از بین بردن آن تعداد ۲۵ الماس در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

معرفی بازی کلش آف کلنز


کلش آف کلنز یک بازی MMO Strategy رایگانبرای موبایل است که توسط Supercell تولید و منتشر شده است.
بازی برای پلتفرم iOS در تاریخ 2 آگوست 2012 و برای Android در تاریخ 7 اکتبر 2013 منتشر شد.
در بازی کلش آف کلنز بازیکنان موظفند شهر خود را با استفاده از منابعی که از حمله به بازیکنان دیگر به دست می آورند بسازند.
منابع اصلی بازی، طلا، Elixir و Dark elixir هستند. بازیکنان می توانند به یکدیگر بپیوندند و Clan تشکیل دهند. هر کلن تا 50 بازیکن ظرفیت دارد که این بازیکنان می توانند با همدیگر در Clan War ها شرکت کنند، به هم دیگر منابع و سرباز کمک کنند و با یکدیگر صحبت کنند.
کلش آف کلنز نقد های مثبتی را دریافت کرد و امتیاز های بالایی را از منتقدین بسیاری بدست آورد.
نقد های بسیاری گیم پلی کلش آف کلنز را پسندیدند اما بعضی از نوع Freemium (ساختار قیمت گذاری بازی که تعیین می کند چه امکاناتی مجانی باشد و چه امکاناتی پولی) بودن بازی راضی نبودند.
با طلا و Elixir می توان ساختمان های تدافعی بسازیم تا بازیکنان بتوانند مقابل حملات بازیکنان دیگر مقاومت کنند. همچنین از Elixir و dark elixir میتوان برای تربیت نیرو ها، ارتقا آن ها و آماده کردن Spell ها استفاده کرد.
بازی همچنین شامل یک قسمت مرحله ای نسبتاً کوتاه است که بازیکن در آن به سری دهکده های دارای دفاع Goblin ها حمله می کند و مقداری طلا و Elixir بدست می آورد.
بازیکن در ابتدا دو “سازنده” دارد اما با استفاده از Gem می تواند تعداد سازنده ها را تا 5 عدد افزایش دهد. سازنده برای ارتقا ساختمان ها مهم هستند. وقتی تمام سازنده ها مشغول کار باشند، اگر بازیکن بخواهد ساختمانی را ارتقا دهد یا باید صبر کند تا سازنده ها کارشان تمام شود یا با استفاده از Gem کار آن ها را تمام کند.
از Gem ها در بازی می توان استفاده های متفاوتی کرد؛ زمان باقی مانده برای انجام فرایند های مختلف مثل ساختن و ارتقای ساختمان ها، تربیت سرباز ها و آماده کردن Spell ها را می توانن با Gem پایان داد. یا می شود فعالیت بعضی ساختمان ها را Boost کرد، مثل منابع و سرباز خانه ها.
Gem ها را می توان از طریق خرید درون برنامه بدست آورد، همچنین با رسیدن به سطوح مشخصی و یا بدست آوردن Achievement و همچنین همیشه با پاکسازی موانع مانند تنه درخت ها وسنگ ها نیز می توان Gem گیر آورد.
بخش جذاب دیگر این بازی Clan War های آن است؛
بزرگترین رویارویی گیم پلی کلش آف کلنز این جنگ ها است که در آن دو Clan به مقابله یکدیگر می روند. Clan War ها توسط رهبران Clan آغاز می شوند. هر Clan 24 ساعت تحت عنوان “روز آماده سازی” و 24 ساعت به عنوان “روز جنگ” در اختیار دارد. وقتی یک بازیکن به یکی از اعضای Clan مقابل حمله می کند، بر اساس مقدار تخریبی که به شهر حریف وارد می کند ستاره دریافت به دست می آورد. هر بازیکن در هر جنگ می تواند تنها دو حمله انجام دهد و Clan ای که در پایان روز جنگ ستاره ی بیشتری جمع کرده باشد برنده می شود، اگر تعداد ستاره ها برابر شود، Clan ای که درصد تخریب بیشتر را وارد کرده باشد برنده می شود.
بازیکنان در صورت استفاده از حمله هایشان غنیمت جنگی جایزه می گیرند، مقدار این غنایم توسط Supercell تعیین شده است، حمله به بزرگترین شهر دشمن بیشترین غنیمت را دارد و کوچکترین شهر کمترین. اگر Clan بازیکن برنده ی جنگ باشد غنایم به طور کامل به بازیکن می رسد اما در صورت باخت تنها یک سوم آن به بازیکن می رسد.
در به روزرسانی ماه می 2016 قسمت Friendly Challenges به بازی معرفی شد که در آن اعضای یک Clan می توانند با یکدیگر رقابت کنند که البته به هیچکدام غنایم یا Trophy نمی رسد و ارتش هیچکدام تغییری نمی کند.
در فوریه 2015 شرکت Supercell تبلیغ Super Bowl ای (Super bowl نام مسابقه ی مهم فوتبال آمریکایست که بسیار پربیننده بوده و تبلیغات تلویزیونی کنار این مسابقه بسیار هزینه بر می باشد) را برای بازی Clash of Clans منتشر کرد که در آن Liam Neeson کاراکتر خود در فیلم Taken را به شوخی می گیرد. به گزارش VentureBeat این تبلیغ پربیننده ترین تبلیغ در SuperBowl تا به حال بوده است. کاربران یوتیوب نیز رای دادند که این تبلیغ دومین تبلیغ برتر Superbowl می باشد که آن را پس از تبلیغ شرکت نیسان به نام “کنار پدر” قرار می دهد.
Clash of Clans عموماً نقد های مثبتی دریافت کرد؛
نسخه ی iOS این بازی نمره 74 از 100 را در متاکریکیت و 80 از 100 را در Game Rankings بدست آورد.
Leif Johnson از Gamezebo به بازی 4.5 از 5 داد و گفت که با این وجود حس می کند که گیم پلی بازی به شدت به سمت تشویق بازیکنان به خرید Gem هدایت شده است. او از قسمت مرحله ای مقابل Goblin ها بسیار راضی بود و نتیجه گیری کرد که :” Clash of Clans بازی اسان ایست، اما این بیشتر یک قوت است تا ناتوانی؛ سادگی بازی باعث می شود تا درهر زمان بتوان رویارویی سریع و بی درد و رنجی را بر روی آیفون خود ترتیب داد، و تنوع نیرو ها در نبرد ها به قدری کافی است که همیشه بازی کردن مقابل بازیکنان دیگر جذاب و با منفعت باشد، و بهتر از همه چی، توانایی مبارزه مقابل Goblin ها تفاوت کوچک اما قابل توجهی را نسبت به بازی های استراتژیک مشابه که کاملا بر روی مبارزه با بازیکنان دیگر تمرکز دارند می دهد.”
Peter Willington از Pocket Gamer به بازی 9 از 10 داد و بازی را نیازمند استراتژی واقعی برای بازی کردن دانست و گفت که گیم پلی بازی بر اساس “نیاز بیشتر و بیشتر به نیرو های پیچیده تر، اتخاذ استراتژی و تفکر در باره ی عواملی که باید آن ها را در ساخت ساختمان ها در نظر داشت” پیش می رود.
شرکت Supercell اعلام نکرد که چند نفر در سراسر دنیا کلش آف کلنز بازی می کنند و کدام کشور بیشترین سهم را از بازیکنان این بازی دارند. اما در مارس 2016 این شرکت گفت که چهار بازی اصلی این شرکت یعنی : Clash of Clans، Clash Royale، Hay Day، Boom Beach روزانه چیزی بیش از 100 میلیون نفر بازیکن دارند که رقم بسیار زیادی است. همچنین در 6 مارس 2016 نیز اعلام شد که بازی های Supercell در تمام کشور های کره ی زمین به جز Tuvalu(تووالو جزیره ای در جنوب اقیانوس آرام) بازی می شود.
اعلام نشده که کدام یک این چهار بازی بیشترین تعداد بازیکن را دارند اما به احتمال زیاد کلش آف کلنز بهترین ترین بازی این شرکت است.
تمام این بازی ها رایگان هستند و از راه فروش های کوچک درون بازی درآمد زایی می کنند، اما مقدار سود کسب شده توسط این بازی ها رسماً گفته نشده است.
گزارشی در سال 2014 ادعا کرد که کلش آف کلنز روزانه 650 هزار دلار درآمد دارد.
در کنفرانسی در تابستان 2015 محمدحسن انتظاری، رئیس شورای عالی فضای مجازی ایران درباره ی دستاورد ها و تصمیم گیری های این شورا صحبت کرد و همچنین گفت :
“هم اکنون، بیش از 5.5 میلیون نفر در روز در ایران Clash of Clans بازی می کنند و بیش از 90 درصد بازی هایی که در کشور بازی می شوند تولید خارج هستند.”
هر سال هزاران دلار از طریق اپ ها و بازی هایی که توسط ایرانیان خریداری می شود از کشور خارج می شود اما دولت هنوز راهی برای کنترل و اخذ مالیات از تمام این خرید ها پیدا نکرده است.
ایرانیان داخل کشور برای خرید Gem های بازی Clash of Clans به Visa یا Mastercard دسترسی ندارند و مجبورند به خرید GiftCard های Apple و Google Play از طریق وبسایت های واسطه اقدام کنند.
Clash of kings، بازی Freemium محبوب دیگری است که با اپ کافه بازاری قراردادی امضا کرده که به موجب آن بازیکنان داخل ایران می توانند خرید داخل بازی را به سادگی انجام دهند. کاربران می توانند از کارت های بانکی داخلی خود یا شارژ کردن حساب خود در کافه بازار در بازی اقدام به خرید آیتم ها مختلف بکنند. Clash of Kings روزانه حدود 10 میلیون تومان در ایران درآمد دارد.
advertising