بررسی بازی موبایل Delivery From the Pain

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 98/12/28
بررسی بازی موبایل Delivery From the Painبازی‌های سبک ماجراجویی ترسناک از آن دسته بازی‌هایی جذابی هستند که طرفدارن زیادی دارند و همیشه این سبک یک از انتخاب‌های گیمرها برای تجربه یک بازی خاص است. این سبک بازی به خاطر جو و حس تنهایی که در بیشتر مسیر همراه گیمر است بازی را بسیار جذاب می‌کند. در میان سبک ماجراجویی ترسناک بازی‌هایی زیاد از نوع پساآخرالزمانی ساخته و منتشر شده‌اند که مخاطب‌های زیادی را به سمت جذب می‌کنند. در اکثر بازی‌های پساآخرالزمانی گیمر در نقش یک کاراکتر ساده بدون هیچ توانایی خاصی هستند که در میان موجودات جهش یافته قرار گرفته‌اند. به‌عنوان مثال بازی The Last of Us که در نقش جول شخصیت اصلی بازی قرار دارید و باید از میان موجودات جهش‌ یافته و دیگر دشمنان جان سالم بدر ببرید. بازی‌های موبایل زیادی نیز در این سبک برای این پلتفرم منتشر شده‌اند. به‌عنوان مثال بازی Last Day on Earth: Survival ساخته استودیوی KingsGroup Holdings یک بازی بسیار جذاب که چند میلیون گیمر را سرگرم خود کرده است. در این مقاله به معرفی بازی اندروید و آیفون Delivery From the Pain می‌پردازیم.

در بازی موبایل Delivery From the Pain با انتخاب یکی از کاراکترهای Freeman Mason یا Samantha Aran در یک دنیای آخرزمانی قرار می‌گیرید و باید با پیدا کردن منابع و ساخت تجهیزات جان خود را در امان نگه دارید.
بررسی بازی موبایل Delivery From the Pain

داستان بازی Delivery From the Pain


داستان بازی در مورد تحقیقی است مجرب به کشف دارویی برای زندگی جاودانه می‌شود. بعد از انجام آزمایشی این پروژه، شکست می‌خورد و باعث به وجود آمدن ویروسی که انسان را تبدیل به موجودات زامبی شکل می‌کند. بازی درست از جایی شروع می‌شود که در حال نیمه بیهوشی در تخت یک بیمارستان بهوش می‌آیید. این قسمت از بازی به‌شدت یادآور سریال The Walking Dead است که به همچین شکلی شروع می‌شود. در ابتدای بازی با ماموری آشنا می‌شوید و بعد از گفت‌وگو شما را تا منطقه‌ امن محافظت می‌کند. بعد از اینکه در منطقه امن رسیدید و کاتسین را مشاهده کردید مامور دچار جراحت می‌شود. اصل داستان از این قسمت شروع می‌شود، شما باید به بیمارستان برای جمع‌آوری دارو و وسایل پزشکی برگردید. به‌طور کل داستان بازی جابه‌جایی بین مناطق و جمع‌‌‌آوری آیتم‌ها و آشنایی با دیگر کاراکترها شکل می‌گیرد. طبق اطلاعات بازی دارای چند پایان است و با انتخاب‌ها و کارهایی که انجام می‌دهید می‌تواند پایان خوب یا بد داشته باشد.

بازی به دو بخش داستانی و رکوردی تقسیم شده است. گیم‌پلی بازی در بخش داستانی به شکلی است که باید با جست‌وجو کردن در بین محیط‌ها و با جمع‌آوری آیتم‌هایی مثل چوب، فلزات، اسلحه و دیگر وسایل و ترکیب این موارد آیتم‌های جدید درست کنیم. البته محیط‌های پر شده از زامبی‌ و دشمنان که باید از سد آن‌ها بگذریم. نکته‌ای دیگر، برای ساخت و ساز باید میز کار داشته باشید و برای طراحی میز کار نیز باید یک سری آیتم اولیه داشته و بعد از آن می‌توانید وسایل مورد نیاز را انتخاب و بسازید. برای ساخت هر یک از آیتم‌ها زمانی نیاز است که باید آن را در نظر بگیرید، درواقع مدیریت زمان در بازی یک مورد بسیار مهم است. برای حفاظت از کمپ خود باید دور آن را با دیوارهای مختلف بپوشاید تا از حمله دشمنان و زامبی در امان باشید. مورد مهم دیگر سیستم سلامتی کاراکتر است که باید رعایت شود؛ نکاتی مثل، جمع‌آوری آیتم‌های غذایی و مصرف به موقع آن، سیستم استراحت کاراکتر بازی که درواقع همان انرژی کاراکتر است. در منطقه‌ای که تعداد زامبی‌ها زیاد است بهترین روش برای کشتن زامبی‌ها استفاده از چاقو یا ابزاری است که صدای بلندی ایجاد نمی‌کنند. در نقش بازی خانه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با انتخاب هر یک وارد ‌آن‌ها شوید با با جست‌وجو آیتم‌هایی را پیدا کنید. زمانی‌که خانه را در نقشه انتخاب می‌کنید زمانی صرف می‌کند و اگر خوش شانس باشید در بین مسیر سلامتی کم نشود و این موضوع بسته به ساعت داخل بازی دارد که چه زمانی را برای این کار انتخاب کنید. در بخش رکوردی شما باید با ابزاری و آیتم‌هایی که در اختیار دارید به مدت 10 شبانه روز را در بازی بگذارنید. در این مدت زمان باید همه ‌آیتم‌ها را مدیریت و از آن‌ها به درستی استفاده کنید. هرچه تعداد روز‌ها میگذرد شرایط سخت‌تر و دشمنانی قوی‌تری به سراغتان می‌‌آیند. درکل بخش رکوردی چالش خاصی دارد و می‌توایند از بین همان دو کاراکتر یکی را انتخاب و بازی کنید.

گرافیک بازی باتوجه‌به سبک بازی و زاویه دوربین خوب کار شده است و حس فضای آخرزمانی را به شما می‌دهد. موسیقی بازی نیز کاملا تم افسرده و گاهی استرس را به خوبی منتقل می‌کند و توصیه می‌شود حتما با هندزفری آن را تجربه کنید.

بازی Delivery From the Pain اولین ساخته استودیوی DigiPotato Studio است و بازی آنقدر ویژگی خوب دارد که بتوان در آینده بازی‌های به مراتب حرفه‌ای‌تر از این استودیو تجربه کنیم. اگر بازی هایی با تم آخرالزمانی علاقه دارید بازی Delivery From the Pain می‌تواند گزینه‌ای خوبی باشد.
advertising