نگران پرداخت های درون برنامه ای Fallout 76 نباشید

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/08/08
نگران پرداخت های درون برنامه ای Fallout 76 نباشیدپیت هاینز ، رییس کمپانی بتسدا به‌ تازگی درباره نحوه عملکرد سیستم پرداخت درون برنامه ای در بازی Fallout 76 توضیح داد. مثل خیلی از بازی‌ های بزرگ امروزی ، بازی Fallout 76 هم که به‌ زودی عرضه می‌ شود ، دارای ویژگی پرداخت درون برنامه‌ ای ( Microtransaction ) خواهد بود. اما پیت هاینز می‌گوید که گیمرها نباید نگران این مسئله باشند. هاینز طی مصاحبه‌ ای با وبسایت گیم‌ اسپات در نمایشگاه پکس استرالیا ( PAX Aus ) تاکید کرد که در این بازی فقط آیتم‌ های تزیینی با پول واقعی قابل خریداری هستند و آیتم‌ هایی را که روی گیم‌ پلی بازی تاثیر می‌ گذارند نمی‌ توان با پول خرید. هاینز گفت که این موضوع بسیار حائز اهمیت است ؛ چون Fallout 76 برخلاف بازی‌ های قبلی مجموعه فال اوت ، روی بخش چند نفره تمرکز دارد و بازیکن‌ ها باید با سایر رقبای خود از نظر قدرت و توانایی‌ ها در سطح یکسانی قرار داشته باشند. بنابراین اگر امکان خرید یک اسلحه قدرتمند برای بازیکن‌ ها فراهم باشد ، خیلی راحت تعادل و بالانس سختی بازی بهم می‌ خورد و همان سیستم « پول بده و برنده شو » که به عنوان آفت تعادل سختی بازی‌ ها شناخته می‌ شود ، در Fallout 76 هم به‌ وجود می‌ آید.
پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای بازی Fallout 76 در قالب سیستمی به نام « اتم‌ ها » ارائه می‌ شود. بدین‌ ترتیب شما می‌ توانید اتم‌ ها را با پرداخت پول واقعی از « فروشگاه اتمی » ( Atomic Shop ) خریداری یا درون گیم‌ پلی بازی آن‌ ها را آزاد کنید. البته هنوز قیمت این اتم‌ ها مشخص نشده است ، اما هاینز اعلام کرده که بتسدا به بازیکن‌ هایی که ماموریت‌ ها و کار های مشخصی را در دنیای بازی انجام دهند ، مقدار زیادی اتم به‌ صورت هدیه خواهد داد.
هاینز تاکید کرد که بتسدا همواره تلاش کرده تا در مسیر درست گام بردارد و این موضوع درباره وجود سیستم پرداخت درون‌ برنامه‌ ای در بازی‌ هایش هم صدق می‌ کند. هاینز البته اذعان کرد که این مسئله تا حدودی مبهم و چند وجهی است ، اما بتسدا همیشه تلاش کرده تا در بین گیمرها به عنوان یک کمپانی پول‌ پرست شناخته نشود. این کمپانی هم مانند سایر ناشران صنعت بازی ، یاد گرفته که بهترین راه برای پیشرفت ، دنبال کردن جریان روز و همین‌ طور توجه به بازخوردهای مخاطبان است.
نگران پرداخت های درون برنامه ای Fallout 76 نباشید
بسته محتویات دانلودی بازی Fallout 76 کاملا رایگان خواهد بود و این مسئله یک تغییر رویه جدی برای بتسدا محسوب می‌ شود ، چون بازی‌ های قبلی مجموعه فال‌ اوت مانند Fallout 3 و Fallout 4 دارای محتواهای اضافی پولی بودند. هاینز گفت که امیدوار است با ارائه محتویات دانلودی بازی Fallout 76 به‌ صورت رایگان ، بازیکن‌ ها احساس بهتری در این بازی داشته باشند.
بازیکن‌ ها با پیش خرید بازی روی پلتفرم ایکس باکس وان می‌ توانند 500 اتم دریافت کنند ، اما اینکه این‌ اتم‌ ها چقدر می‌ ارزند ، تا زمانی که بتسدا قیمت آیتم‌ های موجود در بازی را اعلام نکند ، مشخص نخواهد شد. البته همکاری مایکروسافت با بتسدا به همین‌ جا ختم نمی‌ شود ؛ این کمپانی یک باندل ایکس‌ باکس وان یک ترابایتی را به همراه نسخه‌ ای از بازی Fallout 76 عرضه خواهد کرد.
advertising