تمرکز نسل بعدی کنسول‌ های بازی بر روی حافظه موقت گرافیکی خواهد بود

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/10/15
تمرکز نسل بعدی کنسول‌ های بازی بر روی حافظه موقت گرافیکی خواهد بوداحتمالا تا یکی دو سال آینده نسل بعدی کنسول‌ های بازی معرفی می‌ شوند و کم‌ کم بازار شایعات در مورد ویژگی این کنسول‌ ها در حال گرم شدن است. شرکت‌ های سونی و مایکروسافت قطعا تلاش خواهند کرد تا از سخت افزار‌های قدرتمند در ساخت ایکس‌ باکس و پلی‌ استیشن بعدی استفاده کنند. Marc-André Jutras کارگردان فنی Cradle Games و با 15 سال سابقه در توسعه بازی‌ های مختلف در گفتگو با GamingBolt اذعان داشت که به نظر وی نسل بعدی کنسول‌ ها جهش خیلی بزرگی از نظر سخت افزاری نخواهند داشت. او می‌گوید کنسول‌ های نسل آینده به جای استفاده از حافظه رم 16 گیگابایتی، نهایتا از حافظه رم 8 یا 12 گیگاباتی بهره می‌ برند.
تمرکز نسل بعدی کنسول‌ های بازی بر روی حافظه موقت گرافیکی خواهد بود
Marc-André Jutras گفته است: من فکر نمی‌ کنم که ما شاهد استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم باشیم، اکثر بازی‌ ها از این مقدار حافظه استفاده نمی‌ کنند. به نظر من در نسل آینده کنسول‌ ها از حافظه رم با ظرفیت میان 8 یا 12 گیگابایت استفاده خواهد شد. پیشرفت در این کنسول‌ ها در تعداد هسته‌ های پردازنده خواهد بود. احتمال می‌ رود در نسل بعدی از تراشه Ryzen 2600 یا چیزی مانند آن استفاده شود، زیرا این تراشه بسیار پایدار، ارزان و با تعداد هسته‌ های مناسب عرضه شده است.
وی ادامه داد: از دیگر تغییرات بزرگ در کنسول‌ های آینده تمرکز بیشتر بر روی حافظه گرافیکی است. در شرایط فعلی اگر خواستار کیفیت خروجی 4K مطلوب هستیم باید از حافظه موقت گرافیکی بیشتر استفاده کنیم، زیرا حافظه موقت فریم 4K فضای زیادی را اشغال می‌ کند.

به همین دلیل برای رسیدن به حافظه موقت 4K لازم است تا حافظه موقت گرافیکی را چهار برابر کنید؛ بنابراین به نظر نمی‌ رسد در نسل بعدی مانند PS4 شاهد استفاده از فضای حافظه رم اشتراکی باشیم. ما در حال حاضر در تنگنای کیفیت خروجی قرار داریم و برای رسیدن به 4K و 5K باید از حافظه موقت گرافیکی بیشتر استفاده کنیم. اما چقدر حافظه موقت گرافیکی لازم است؟ اگر در PS5 شاهد استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه گرافیکی بودیم، تعجب نکنید.
Marc-André Jutras در این گفتگو به نکات قابل توجهی اشاره کرده و به نظر می‌ رسد کنسول‌ های بعدی با توجه بیشتری بر روی پردازنده و حافظه گرافیکی عرضه می‌ شوند، پردازنده به قدرت بیشتر سیستم برای محاسبات سنگین بازی‌ ها خواهد پرداخت و حافظه موقت گرافیکی وظیفه پردازش سریع برای دست‌ یابی به رزولوشن گرافیکی بالاتر را خواهد داشت.
advertising