لوازم جانبی الکترونیکی مورد نیاز یا شارژر همراه

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/09/27
لوازم جانبی الکترونیکی مورد نیاز یا شارژر همراهبه‌ لطف پیشرفت سرسام‌ آور تکنولوژی طی یک دهه‌ی اخیر، امروزه لوازم جانبی متعددی در دسته‌ های مختلف روانه‌ی بازار شده‌اند که استفاده از آن‌ ها می‌تواند رضایت مردم را به‌دنبال داشته باشد.
هرچند گجت‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها و لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی نقشی پررنگ در زندگی روزمره‌ ی ما بازی می‌کنند، اما لوازم جانبی نیز در بهبود تجربه‌ ی استفاده از این گجت‌ ها بسیار موثر هستند.

فارغ از اینکه در چه شرایطی بوده یا کجا هستید، همواره لوازم جانبی کاربردی و مفیدی پیدا می‌شوند تا بتوانند انجام کارها را برای شما آسان‌تر از قبل کنند. شرایط زندگی امروزی با گذشته تفاوت عمده‌ ای کرده است و منظور از گذشته، 40 یا 50 سال پیش نیست.

این روزها لوازم جانبی در منزل، سرکار یا خودروها نقشی غیرقابل انکار برای تسهیل استفاده از گجت‌های دیجیتال بازی می‌کنند. از آنجایی که اغلب اوقات در خانه حضور داریم، همواره باید سعی کنیم با بهره‌گیری از برخی لوازم جانبی، انجام کارهای روزمره را ساده‌تر از قبل کنیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که هر کس در خانه‌ی خود به آن نیاز دارد، بی‌شک کابل‌ شارژ اضافه برای دستگاه‌هایش است تا در صورت خراب شدن کابل فعلی، نگران خالی شدن باتری نباشد. برای افرادی که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، داشتن کابل مبدل USB به درگاه لایتنینگ امری ضروری است و تجربه نشان داده این نوع کابل‌ها اندکی حساس‌اند و به‌همین دلیل داشتن کابل اضافه می‌تواند تصمیمی منطقی باشد.

کابل های مبدل یکی از مهمترین لوازم جانبی هستند


از طرفی، کابل‌های دیگری هم مخصوص دیگر گوشی‌ها و دستگاه‌ها وجود دارند که USB را به میکرو USB تبدیل کرده و امکان شارژ گوشی‌ها را فراهم می‌کنند. درضمن از آنجایی که برخی از شرکت‌ها اخیرا رویکردی جدیدی پیش گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند علاقه‌ای به استفاده از جک هدفون در دستگاه‌هایشان ندارند، تهیه‌ی مبدل جک 3.5 میلی‌متری به دیگر درگاه‌ها نظیر لایتنینگ، می‌تواند امر مهمی باشد.

کابل‌های مبدل OTG یکی دیگر از اکسسوری‌های موردنیاز هستند که کاربردهای زیادی دارند و می‌توانند کاری کنند که گوشی‌ها و تبلت‌ها در نقش دستگاه میزبان ایفای نقش کنند و دیگر دستگاه‌ها نظیر فلش درایوها و دوربین‌های دیجیتالی به آن‌ها متصل شوند. چنین کابل‌هایی همچنین امکان اتصال دو گوشی را نیز به‌یکدیگر امکان‌پذیر می‌سازند. مبدل‌های USB به میکرو USB و حتی USB به لایتنینگ اکثرا قیمت زیادی ندارند و به‌راحتی قابل‌تهیه هستند.

کابل‌های مبدل HDMI یکی دیگر از کابل‌هایی هستند که اهمیت زیادی در دستگاه‌های خانگی امروزی دارند. با توجه به اینکه امروزه شماری از گوشی‌های هوشمند امکان تبدیل شدن به یک رایانه‌ی شخصی با اتصال به مانیتور با تلویزیون را فراهم می‌کنند، وجود کابل مبدل HDMI برای استفاده از چنین قابلیتی یکی از شروط اصلی است.

یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ترین رابط‌هایی که اغلب در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابل AUX است. این کابل‌ها یکی از ساده‌ترین و بهترین لوازم جانبی بازار برای کسانی هستند که دوست دارند در خودروی شخصی خود به موسیقی، کتاب صوتی یا پادکست گوش کنند. با چنین کابلی حتی می‌توان به‌آسانی گوشی هوشمند خود را به اسپیکرها متصل کرد. این کابل‌ها عموما گران‌قیمت نیستند و دست کاربر برای تهیه‌ی مدل‌های مختلف آن‌ها خیلی باز است.
لوازم جانبی الکترونیکی مورد نیاز یا شارژر همراه

شارژر فندکی


به‌لطف شارژر فندکی، دیگر نگرانی تمام شدن شارژ باتری گوشی به‌ هنگام سفر کردن نباشید.

با توجه به اینکه تمام گجت‌های هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری تامین می‌کنند، بنابراین داشتن شارژ کافی در هر ساعتی از روز بسیار مهم است. دشارژ شدن و برای مثال خاموش شدن گوشی، اتفاقی است که برای عده‌ی زیادی رخ می‌دهد؛ اگر جزو کسانی هستید که با چنین مشکلی به‌دفعات مواجه شده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به خرید شارژر فندکی اقدام کنید.

به‌لطف این شارژرها، می‌توانید به‌سادگی گوشی خود را در خودرو شارژ کنید و نگران تمام‌شدن باتری آن نباشید. این شارژها می‌توانند برق 12 ولتی ماشین را به برق 5 ولت تبدیل کنند تا امکان شارژ گوشی و تبلت فراهم شود. شارژرهای فندکی در انواع مختلف با قابلیت‌های مختلفی از جمله‌ی بهره‌گیری از دو درگاه، داشتن نور برای استفاده‌ی بهتر در نور کم و حتی تبدیل شدن به یک پخش‌کننده‌ی مبتنی بر امواج رادیویی موجود هستند.

البته شارژر فندکی تنها راه‌حل برای شارژ گوشی یا سایر گجت‌ها نیست. پاوربانک نیز از جمله‌ی بهترین لوازم جانبی هستند که امکان شارژ گجت در هر موقعیتی را برای کاربر فراهم می‌کنند. به‌لطف پاوربانک‌ها دیگر لازم نیست به‌ هنگام سفر کردن، نگران تمام شدن شارژ گوشی باشید. از نکات مهم در خرید پاوربانک، می‌توان به ظرفیت آن اشاره کرد، طبیعتا هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، لازم است هزینه‌ی بالاتری را برای تهیه‌ی آن پرداخت کنید.
advertising