معرفی کیس جدید اورامان پلاس گرین

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/12/14
معرفی کیس جدید اورامان پلاس گرینتقریباً 5 سال از عرضه کیس محبوب و خوش قیمت ORAMAN می‌گذرد. این کیس در زمان عرضه خود به نوعی اولین کیس ارزان قیمت با اسکلت معکوس بازار کشور محسوب می‌شد و مقدمه‌ای بود برای تابو شکنی جهت عرضه گسترده‌تر کیس های با اسکلت مدرن و به روز در بازار کامپیوترهای شخصی داخل کشور...

حال که مدت زیادی از عرضه نسخه اول این کیس می‌گذرد، بسیاری از کاربران کامپیوترهای دسکتاپ در داخل کشور توان خرید سابق را ندارند و به ناچار از کیس های رده پایین و اقتصادی جهت اسمبل سیستم خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، شرکت سیاره سبز جهت به روز رسانی کیس پرفروش و محبوب ORAMAN با توجه به نیازهای سیستم‌های مدرن امروزی و انتظاراتی که غالب کاربران دسکتاپ از یک کیس خوش قیمت، استاندارد و خوش ساخت دارند کار بر روی نسخه جدید کیسORAMAN تحت نام ORAMAN Plus را آغاز نمود که در ادامه به معرفی ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های محوری کیس جدید ORAMAN+ خواهیم پرداخت...

مهم ترین خصوصیات و قابلیت های کیس ORAMAN+


بنده مستحکم و تقویت شده با ورق از جنس SECC با ضخامت 0.7mm فضای داخلی گسترده با امکان نصب 4 عدد فن 120mm انتقال پورت‌های پنل جلویی بر روی پیشانی کیس جهت سهولت دسترسی مجهز به 1 عدد پورت USB 3.0 و 2 عدد پورت USB 2.0 در بخش پنل جلویی مجهز به 1 عدد فن 120mm از نوع Fluid Shield Bearing (FSB) در عقب کیس دارای فیلتر سلولوزی قابل شست و شو در بخش ورودی هوای پاور با قابلیت نصب آسان قابلیت نصب واترکولینگ با ابعاد رادیاتور 120/240mm دارای قابلیت نصب اغلب Air Cooler های حرفه‌ای تا ارتفاع 160mm قابلیت نصب کارت‌های گرافیک رده بالا با حداکثر طول 390mm دارای پایه‌های مستحکم مجهز به پدهای ضد لرزش جهت افزایش پایداری و استقامت کیس مجهز به کاورهای کناری دارای برآمدگی جهت مدیریت بهتر کابل کشی و اسمبل شکیل‌تر

معرفی اسکلت و قابلیت های کیس اورامان پلاس گرین


به صورت کلی اسکلت کیس جدید ORAMAN+ همانند نسخه قبلی خود به صورت اسکلت معکوس (تعبیه پاور در بخش کف کیس) طراحی شده ولی با تغییرات صورت گرفته در بخش محفظه‌های مخصوص نصب تجهیزات ذخیره سازی دیگر هیچ محدودیتی جهت نصب کارت‌های گرافیک رده بالا و طویل (حداکثر 390mm) وجود نخواهد داشت. همچنین با بهینه سازی صورت گرفته قابلیت نصب Air Cooler با ارتفاع حداکثر 160mm نیز برای این کیس پیش بینی شده است.

نکته مهم‌تر تقویت ضخامت ورق SECC به کار رفته در اسکلت این کیس است. در نسخه جدید ورق با ضخامت 0.7mm جایگزین ورق 0.45mm به کار رفته در نسخه قبل شده است که روی هم رفته به طرز بسیار محسوسی استحکام اسکلت این کیس را افزایش داده است.

علاوه بر این با برآمدگی‌های در نظر گرفته شده بر روی هر دو درب کناری فضای کافی برای مدیریت کابل‌ها در بخش پشت سینی کیس و همچنین قابلیت نصب کولر های Tower با ارتفاع بالا نیز فراهم شده است.

در بخش پنل جلویی کیس نیز تغییرات بنیادی صورت گرفته است. دیگر خبری از پنل شفاف و خش پذیر نیست. در نسخه جدید، پنل با استحکام به مراتب بیشتر از جنس پلاستیک ABS با طراحی ساده و البته طرح و نقش آلومینیومی در نظر گرفته شده و جایگاه سوئیچ‌ها و پورت‌های پنل جلویی نیز جهت دسترسی سریع و راحت‌تر به بخش بالای پنل بر روی سقف کیس منتقل شده است.
معرفی کیس جدید اورامان پلاس گرین
اسکلت این کیس همانند نسخه قبل دارای 7 اسلات توسعه است و از این حیث قابلیت بهره برداری از پیکربندی‌های 3 گانه Multi-GPU در اغلب مواقع امکان پذیر شده است.

در بخش پنل جلویی همانند نسخه قبل یک پورت USB 3.0 در نظر گرفته شده است ولی یک پورت USB 2.0 دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده است و روی هم رفته شاهد 2 پورت USB 2.0، 1 پورت USB 3.0 و دو عدد جک 3.5mm از نوع HD Audio جهت اتصال هدفون و میکروفن خواهید بود.

همان‌طور که اشاره شد به دلیل تغییرات صورت گرفته در اسکلت کیس جهت افزایش فضای نصب کارت‌های گرافیک طویل و همچنین تمایل کاربران به استفاده از تجهیزات ذخیره سازی با ابعاد 2.5” مانند SSD به جای HDD های متداول با ابعاد 3.5” در نسخه جدید این کیس قابلیت نصب دو عدد هارددیسک 3.5” به صورت کشویی و 3 عدد SSD با ابعاد 2.5” در نظر گرفته شده است. همچنین علیرغم حضور کم فروغ درایوهای نوری (ODD) در سیستم‌های جدید امروزی باز هم یک جایگاه جهت نصب درایوهای با استاندارد 5.25” در این کیس در نظر گرفته شده است.

یکی از قابلیت‌هایی که معمولاً کمتر در کیس های در این رده قیمت مشاهده می‌شود تعبیه پدهای سیلیکونی در جایگاه مخصوص نصب پاور و هم چنین زیر پایه‌های کیس است. این پدها در عمل لرزش‌های خفیف و نویز صوتی ناشی از این لرزش‌ها را خنثی می‌کنند، استحکام و پایداری کیس را افزایش می‌دهند و مانع از سر خوردن کیس بر روی سطوح لغزنده می‌شوند.

امکانات و قابلیت های کولینگ کیس اورامان پلاس گرین


همانند اغلب کیس های رده پایین و ارزان قیمت گرین، یک عدد فن 120mm در بخش پشتی کیس جهت تخلیه هوای گرم درون کیس در نظر گرفته شده است. فن در نظر گرفته شده در نسخه جدید کیس اورامان دارای حداکثر سرعت چرخش 1100RPM است و به یاتاقان از نوع Fluid Shield Bearing (FSB) مجهز شده است. فن‌های جدید مجهز به این نوع یاتاقان نویز صوتی کمتر و عمر به مراتب بیشتری نسبت به فن‌های بوشی (Sleeve Bearing) به کار رفته در نسل قبل دارند به گونه‌ای که در اغلب سیستم‌های اقتصادی تا میان رده، الزامی برای خرید فن مجزا در این کیس وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این قابلیت نصب دو عدد فن 120mm بر روی سینی جلویی به همراه یک عدد فن 120mm دیگر نیز بر روی درب کناری برای این کیس پیش بینی شده تا کاربران حرفه‌ای‌تر نیز با تعبیه فن‌های بیشتر به‌راحتی قدرت تهویه این کیس خوش قیمت را ارتقاء دهند.

همین امر سبب شده تا قابلیت نصب یک عدد خنک کننده آبی (واترکولینگ) مجهز به رادیاتور 120mm در بخش پشتی کیس و یا یک عدد خنک کننده آبی (Water Cooling) در بخش جلویی کیس نیز برای این کیس فراهم شود.

همچنین همان‌طور که اشاره شده به سبب بهینه سازی‌های صورت گرفته در طراحی اسکلت و همچنین برآمدگی‌های تعبیه شده بر روی درب‌های کناری کیس، قابلیت نصب خنک کننده‌های بادی (Air Cooling) تا ارتفاع 160mm نیز برای این کیس اقتصادی فراهم شده است تا حتی کاربران حرفه‌ای نیز محدودیت قابل توجهی جهت نصب کولرهای Tower حرفه‌ای نداشته باشند.

از این گذشته برای منافذ ورود هوای پاور نیز در این کیس یک فیلتر سلولوزی قابل شستشو و قابلیت نصب سریع در نظر گرفته شده تا از ورود گرد و خاک و پرز به درون منبع تغذیه سیستم جلوگیری شود.
advertising