لپ تاپ ideapad 305 لپ تاپ رنگین کمان لنوو

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/11/15
لپ تاپ ideapad 305 لپ تاپ رنگین کمان لنووکاربردهای متفاوت از دستگاه‌های دیجیتال، تنوع زیادی را در این زمینه به وجود آورده است. شرکت‌های سازنده این تجهیزات برای موفق شدن، احتیاج به ساخت دستگاه‌های مختلف برای برطرف کردن این کاربردهای متفاوت دارند (گیمینگ، اداری، مالتی‌مدیا). لنوو شرکت چینی، چند ملیتی است که در مدت کمی توانست از بزرگ‌ ترین شرکت‌های تولیدکننده کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال شود. این شرکت با تلاش و ارائه ایده‌های جذاب برای تولید محصولاتی متفاوت توانست جایگاه ویژه‌ای در بازار به دست آورد. ارائه محصولاتی با سخت‌افزارهای مناسب و قیمتی رقابتی از ویژگی‌های این شرکت است که باعث جذب مخاطب در سراسر دنیا شده است.

شکل ظاهری و ساختار


محصول جدید لنوو در لپ‌تاپ‌ها مدل ideapad 305 است که بهترین واژه برای این محصول، رنگین کمان است. لنوو برای محصول خود رنگ‌های جذابی را در نظر گرفته است و شاید بتوان گفت لنوو کاربران خانم را بیشتر در نظر گرفته است. زمانی که برای خرید یک لپ‌تاپ به بازار مراجعه می‌کنید به سرعت متوجه می‌شوید که اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار یا با رنگ‌های تیره یا با رنگ‌هایی مثل سفید یا نقره‌ای به فروش می‌رسند و اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی باشید که رنگ‌های شاد در اولویت شما قرار می‌گیرند، انتخاب‌های کمی در بازار برای شما وجود دارد. لنوو برای محصول جدید خود رنگ‌های آبی، بنفش، سبز و سفید را در نظر گرفته است .

خوشبختانه این رنگ‌های شاد تنها برای قاب اصلی دستگاه در نظر گرفته نشده و با بازکردن لپ‌تاپ این رنگ‌بندی در قسمت استراحتگاه دست، پد لمسی و دکمه‌های آن مشاهده می‌شود .

ابعاد این دستگاه 262×380×24.7 میلی متر است که با وزن 2.32 کیلوگرم، ideapad 305 را در رده متوسط بازار از نظر ابعاد و وزن قرار می‌دهد. برای جا‌به‌جایی و حمل ونقل، با این دستگاه مشکلی نخواهید داشت. جنس بدنه به‌کار رفته در این محصول پلاستیک است و استعداد خوبی برای جذب لک و خط و خش دارد که اگر کاربر حساسی هستید باید شش دانگ حواستان را برای مراقبت از دستگاه به کار ببرید .

پورت‌های ورودی و خروجی در لبه‌های لپ‌تاپ قرار گرفته است. در لبه سمت راست درایونوری دستگاه از نوع DVD/RW به همراه یک پورت USB 2.0 و جک صدا 3.5 میلی‌متری قرار گرفته است .

در جلو دستگاه شاهد درگاه کارت حافظه و در لبه سمت چپ شاهد دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، یک پورت LAN، یک خروجی تصویر و پورت اتصال به برق هستیم .

در قسمت بالایی قاب دور صفحه‌نمایش، دوربین HD قرار دارد که کاربر را برای برقراری ارتباط یاری می‌کند. در سمت چپ دوربین، میکروفن و در سمت راست آن سنسور نور قرار دارد. سیستم خنک‌کننده این دستگاه حرارت تولید شده توسط پردازنده را از سمت چپ دستگاه به بیرون منتقل می‌کند و در تست‌هایی که روی دستگاه انجام شد صدای تولید شده از فن بسیار مناسب بود. پد لمسی این لپ‌تاپ که از نوع مولتی تاچ است، از اندازه مناسبی برخوردار است و محل قرارگیری آن مانع عملکرد کاربر نمی‌شود .

دکمه‌های قرار گرفته در زیر این پد لمسی از کارآیی مناسبی برخوردار هستند و می‌توان به راحتی با آنها کار کرد و مهم نیست که از کدام قسمت دکمه‌ها عمل کلیک را انجام می‌دهید. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ که به اسم AccuType keyboard شناخته می‌شود کاملا مناسب تایپ کردن است و انگشتان به علت فرورفتگی و انحنا در هر کلید، به راحتی و بدون خستگی به تایپ کردن ادامه می‌دهند. این صفحه‌کلید با وجود کلیدهای شمارش در سمت راست از نوع FULL KEY هستند که این امر سهولت در کار با این دستگاه را به همراه دارد .

سخت افزار و کارآیی


لنوو برای IdeaPad 305 سخت‌افزار کم‌مصرفی را در نظر گرفته است. پردازنده دوهسته‌ای این محصول Intel Core i3-4005U، از رده Haswell با تکنولوژی ساخت 22 نانومتری است که پردازنده مناسبی برای کسانی است که با یک بار شارژ کردن انتظار استفاده بیشتری را از لپ‌تاپ دارند. فرکانس کاری پردازنده این لپ‌تاپ 1.7 گیگاهرتز به همراه 3 مگابایت حافظه نهان است. برای پردازش‌های گرافیکی به علت استفاده از پردازنده اینتل، پردازنده گرافیکی اینتل به یاری پردازنده گرافیکی (RADEON HD 8670M (R5 M330 آمده است که فرکانس 955 مگاهرتز برای بهتر شدن کارآیی این مجموعه مناسب به نظر می‌رسد و کاربر می‌تواند تجربه بهتری را از کار با این لپ‌تاپ داشته باشد. این دستگاه مجهز به یک حافظه 4 گیگابایتی DDR3L (نوع کم‌مصرفی از رم DDR3) است که کاربر می‌توانید این مقدار را تا 16 گیگابایت ارتقا دهد. هارددیسک یک ترابایتی با سرعت 5400 دور در دقیقه را می‌توان بهترین انتخاب برای این لپ‌تاپ در نظر گرفت (البته در مقایسه با هارددیسک‌ها و نه درایو اس‌اس‌دی). شبکه بی‌سیم IdeaPad 305 با استاندارد 802. 11 ac و بلوتوث نسخه 4.0 نوید انتقال با سرعت بالا را به کاربر می‌دهند. همچنین برای سرپا نگه‌داشتن لپ‌تاپ، لنوو باتری 4 سلولی را در نظر گرفته است. دلایل انتخاب این باتری را می‌توان به سبک بودن باتری و جاگیری کمتر در دستگاه نسبت به باتری‌های قوی‌تر و کم‌مصرف بودن سخت‌افزار این لپ‌تاپ نسبت داد. طول عمر این باتری در هر بار شارژ کردن مناسب است و طبق اعلام لنوو بیشتر از 5.5 ساعت می‌تواند توان موردنیاز دستگاه را تامین کند. از مجموعه سخت‌افزاری این دستگاه مشخص است که لنوو چه کاربرانی را زیر نظر گرفته است. اگر شما به دنبال لپ‌تاپی برای گیم یا استفاده از نرم افزارهای سنگین هستید توصیه می‌کنیم این محصول را از یاد ببرید.

صفحه نمایش و صدا


صفحه‌نمایش انتخاب شده برای این محصول یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با نور پس زمینه LED است که با دقت 768×1366 پیکسلی خود میزبان چشمان کاربر است. رنگ‌ها و کنتراست در این صفحه مناسب هستند و احساس گرم بودن رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های سرد قوی‌تر است. در تغییر زاویه دید رنگ‌ها تغییر کمتری را نسبت به کنتراست تجربه می‌کنند. تنها نکته منفی در مورد صفحه‌نمایش رزولوشن پایین آن است به‌طوری که اگر با کیفیت‌ترین عکس‌ها را هم برای پس زمینه در نظر بگیرید بازهم حس تار بودن در تصویر در ذهن پدیدار می‌شود (البته ما کمی انتظارمان بالاست). مهم‌ترین مساله در مورد صفحه‌نمایش مات بودن پوشش محافظ این صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش‌های مات باعث می‌شوند در استفاده‌های طولانی مدت چشم کمتر خسته شود و در محیط‌های باز و روشن می‌توان به راحتی با دستگاه کار کرد و از انعکاس محیط اطراف در صفحه‌نمایش گله نکرد. برای گوش فرادادن به موسیقی یا دیدن فیلم لنوو سیستم صدای این دستگاه را مجهز به سیستم Dolby Advanced Audio کرده است. صدای تولید شده از اسپیکرهای استریو این لپ‌تاپ، شفاف است و بیشتر مناسب تماشای فیلم است (استفاده از اسپیکرهای کوچک باعث شده است تا صدای بم تقریبا حذف شود). همچنین حجم صدای اسپیکرها به خوبی از پس خواسته‌های کاربر در فضای کوچک بر می‌آیند .

رقبا


HP Pavilion 15-r100ne: این دستگاه مانند محصول لنوو دارای پردازنده intel core i3 4005 است و از 4 گیگابایت حافظه برخوردار است. همچنین صفحه‌نمایش براق 15.6 اینچی این دستگاه دارای دقت 768×1366 است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به هارددیسک 500 گیگابایتی و پردازنده intel HD 4400 اشاره کرد.

ASUS X555LP: محصول ایسوس از پردازنده core i3 4030، پردازنده گرافیکی GeForce 820M NVidia، 4 گیگابایت حافظه، یک ترابایت ظرفیت هارددیسک و صفحه‌نمایش 15.6 اینچی براق با دقت 768×1366 بهره می‌برد.
advertising