لپ تاپ تبدیل پذیر Thinkpad S230u لنوو

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/11/02
لپ تاپ تبدیل پذیر  Thinkpad S230u لنووبرخلاف مدل‌های قبلی Thinkpad با صفحه نمایش چرخشی که ضخامت زیادی داشتند، این مدل را می‌توان محصولی باریک دانست که با داشتن وزن 1/56 کیلوگرم، توانایی قرارگیری در گروه اولترابوک‌ها را دارد (با این حال نباید این محصول را یک تبلت مجهز به صفحه‌کلید بدانید، زیرا حداقل از بابت وزن هیچگونه ارتباطی با تبلت‌های امروزی ندارد). بدنه خارجی به رنگ مشکی مات بوده و مانند مدل‌های قبلی، نقطه حرف i در لوگوی Thinkpad یک دیود نوری کوچک قرمز رنگ است که ظاهری جالب به این محصول می‌دهد. کناره های صفحه نمایش نیز دارای یک نوار کرومی است که شاید اگر همرنگ بدنه می‌بود، تصویر بهتری از کل محصول ایجاد می‌کرد. صفحه‌نمایش قابلیت چرخش 180 درجه‌ای در جهت عقربه های ساعت را دارد.

و می توان با چرخاندن آن و قرار گرفتن روی صفحه‌کلید، به عنوان یک تبلت از این محصول استفاده کرد. از دیگر حالات قرار گرفتن صفحه حالت Tent است که همانطور که از نامش پیداست، شکلی شبیه چادرهای مسافرتی یا عدد هشت فارسی پیدا می‌کند و فرمی مناسب جهت ارائه مطلب برای یک گروه کوچک است.

در سمت راست صفحه نمایش کلید روشن و خاموش کردن و کلید چرخش خودکار صفحه نمایش قرار دارد.

صفحه‌نمایش 12/5 اینچی Thinkpad Twist از نوع لمسی خازنی بوده که با روکش Gorilla Glass محافظت می شود که از بابت لمسی دارای حساسیت مناسبی است، اما دارای دقت تصویر 768×1366پیکسل است که برای چنین محصولی شاید کمی پایین به نظر برسد، اما در کل بعید است با این دقت تصویر دچار مشکل شوید. تصویر نمایش داده شده شفاف و براق بوده و به لطف استفاده از پانل IPS با زاویه دید مناسبی نیز روبرو هستید. کنتراست و غلظت رنگ‌ها نیز در سطح مناسبی است و نور صفحه‌نمایش توسط سنسور تشخیص نور قابل کنترل خواهد بود (البته در نهایت احتمالاً مجبور خواهید شد به علت انعکاس بالای صفحه‌نمایش خودتان نور دستگاه را افزایش دهید!).

Thinkpad Twist با سه مدل مختلف پردازنده Core i3، Core i5 و Core i7 ارائه می شود که نمونه مورد آزمایش ما از پردازنده Core i5-3317U با فرکانس 1/7 گیگاهرتز و چیپ‌ست HM77 استفاده می‌کند. Thinkpad Twist دارای هارددیسک پانصد گیگابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه و پورت SATA III و یک درایو SSD (با پورت mSATA) با ظرفیت 24 گیگابایت است. یک دریچه در کنار نوت‌بوک تعبیه شده که به شما کمک می‌کند در صورت نیاز بتوانید به سادگی به هارددیسک دسترسی داشته باشید یا آن را تعویض یا ارتقا دهید .

همچنین هارددیسک دارای سنسور تشخیص حرکت است و می‌تواند با تشخیص حرکت، هارددیسک را خاموش کند تا به آن آسیبی نرسد. متاسفانه حافظه چهار گیگابایتی 1600 مگاهرتزی دستگاه روی مادربورد لحیم شده و امکان تعویض یا افزایش آن وجود ندارد. امکانات ارتباطی بی‌سیم دستگاه نیز شامل رابط بی‌سیم 802.11n و بلوتوث نسخه چهارم می‌شود. اتصال 3G (با نصب سیم‌کارت) را نیز به این مجموعه اضافه کنید که توسط ماژول Ericsson H5321 gw مدیریت شده و از استاندارد HSPA+ پشتیبانی می‌کند. یکی از امکانات ارائه شده Lenovo Solutions for Small Business است که در واقع همان ویژگی Small Business Advantages شرکت اینتل اما با اعمال سلیقه توسط Lenovo است. از آنجا که این نوت‌بوک برای مدیران طراحی شده، به خوبی نیازهای مرتبط با یک کسب کار کوچک همچون زمان‌بندی نگهداری خودکار اطلاعات عملیاتی، نرم افزاری های امنیتی، تنظیمات مربوط به ذخیره‌سازی انرژی و همچنین ایجاد فایل پشتیبان را به خوبی انجام می‌دهد.

Thinkpad S230u ظاهری شبیه یک اولترابوک را دارا است که به لطف صفحه‌نمایش چرخشی خود توانایی تبدیل شدن به یک تبلت را نیز دارد و در حقیقت با خرید آن شما یک تبلت و لپ تاپ به طور همزمان دارید. طبق معمول این سری قطعات به کار رفته در سطح بالایی است و راحتی کار با صفحه‌کلید دستگاه عالی و کیفیت صفحه‌نمایش در حد مطلوبی است. نرم‌افزار‌های جانبی Lenovo نیز به خوبی محیط رابرای استفاده از این دستگاه در امور اداری فراهم می‌سازد. وزن دستگاه مطلوب است اما اگر به دید تبلت به آن نگاه کنید بی‌شک سنگین خواهد بود. با این حال عمر باتری متوسط از نقاط ضعف دستگاه است و در مجموع با توجه به قیمت آن و عملکردی که ارائه می دهد می تواند گزینه مطلوب برای دوست داران این مدل از دستگاه ها باشد.
advertising