آموزش طریقه درست کردن دستمال سر طرح ستاره

خواندنیهنرهای دستی

- 98/05/14
آموزش طریقه درست کردن دستمال سر طرح ستارهبرای درست کردن دستمال سر نیاز به پارچه ساده از جنس کتان دارید . در ابتدا لازم است که طرح های ستاره را روی آن ایجاد کنیم . برای این کار روی یک پاک کن طرح ستاره را می کشیم و مهر می سازیم و اطراف ان را می بریم تا شکل قالب ستاره شود سپس ان را در رنگ پارچه می زنیم و بعد روی پارچه می زنیم و به این صورت پارچه طرحدار می شود استفاده از دستمال سر به عنوان ماسک، عرق گیر، کلاه، دستمال گردن، پیشانی بند و بسیاری موارد دیگر برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل بینی و چشم، حفاظت از اعضای صورت در مقابل بوران و سرما، گرم نگه داشتن سر، گردن و پیشانی و ده ها مورد دیگر در میان ورزشکاران، طبیعت گردها و کوهنوردان بسیار متداول شده است.

وسایل مورد نیاز ساخت دستمال سر ستاره


دستمال سر سفید از جنس پارچه کتان / مداد پاکنی / کاتر یا چاقو / رنگ پارچه / مقوا محکم
آموزش طریقه درست کردن دستمال سر طرح ستاره
روی پاکنِ مداد یک ستاره بکشید.و اطراف آن را برش دهید تا ستاره مرتب ایجاد شود
مقوا محکمی را زیر پارچه قرار دهید تا رنگ روی پارچه پخش نشود. پاکن ستاره ای، که در مرحله قبل درست کرده اید را درون رنگ پارچه بزنید، سپس آنرا روی پارچه فشار دهید تا اثرش معلوم شود.

این کار را روی سرتا سر دستمال سر انجام دهید. بعد از اتمام کار، یک ساعت صبر کنید تا ستاره های ماژیکی کاملا خشک شوند و پارچه را از پشت اتو کنید تا رنگ آن ها تثبیت شوند.
advertising