طریقه ساخت گواشواره ی منگوله دار

خواندنیهنرهای دستی

- 98/04/29
طریقه ساخت گواشواره ی منگوله داردر این آموزش ساده نحوه ساخت منگوله نخی برای یک گوشواره منگوله ای را خواهیم آموخت. این روزها گوشواره های منگوله دار کشیده بین خانم های جوان و نوجوان بسیار محبوب شده است. منگوله ها می توانند از هر جنسی باشند؛ زنجیرهای ظریف، نخ ابریشم، ریسه های سنگ ریز و … .
طریقه ساخت گواشواره ی منگوله دار

وسایل لازم برای ساخت گوشواره منگوله دار


25متر نخ زرگری (نخ ابریشم)
1جفت میخ با سر گرد
1 جفت قلاب گوشواره طلایی
1 جفت کاسبرگ (کاسه سنگ) طلایی بزرگ
1 جفت گوی طلایی یا خرج کار سنترال کروی یا بیضی
انبر دم گرد
سیم چین
چسب
قیچی

مراحل ساخت گوشواره نخی منگوله دار


نخ زرگری با درصد ابریشم بیشتربرای ساخت این منگوله ها انتخاب بهتری هستند. دو تکه 8 سانتیمتری از نخ را بریده و آن را کنار بگذارید، سپس بقیه نخ را به تیکه های 20 تا 25 سانتی‌متری ببرید. در این آموزش ما از سایه های رنگی گلبهی، نارنجی و پرتقالی استفاده کرده ایم، شما می توانید تنها از یک رنگ هم استفاده کنید. نخ های بریده شده را به دو قسمت جدا کنید، هر قسمت شامل حدود 20 رشته نخ خواهد بود.رشته های نخ را کنار هم مرتب و سپس آنها را از وسط تا می کنیم

میخ ته گرد را وسط قرار می دهیم. مقداری چسب در داخل می زنیم.رشته های نخ را، مانند تصویر، قرار داده و چند ثانیه نگه می داریم تا بچسبد.

قسمت بالای میخ را با انبر حلقه می کنیم. سپس در حالی که حلقه را با انبر نگه داشته اید شروع به پیچیدن بقیه میخ به دور پایه حلقه کنید.بعد از دو دور پیچیدن قسمت اضافی میخ را ببرید.انتهای منگوله را با قیچی تمیز و یکدست کرده و قلاب گوشواره را وصل نمایید.

تمام مراحل بالا را برای لنگه دیگر گوشواره نیز تکرار کنید.
advertising