آموزش ساخت آویز گلدان

خواندنیهنرهای دستی

- 97/11/15
آموزش ساخت آویز گلدانگلدان ها وسایل زیبایی هستید که می توانند به آپارتمان ها روح و جان دهند . این وسایل زیبا می توانند به هر شکل و در هرجای خانه قرار بگیرند . حتما شما هم به داشتن گلخانه ای سرسبز و شاد در آشپزخانه خود فکر کرده اید اما به دلیل محدودیت فضا,اقدامی در این زمینه انجام نداده اید. بعضی آشپزخانه ها به حدی کوچکند که حتی یک فضای خالی , در شلف و قفسه برای قرار دادن گلدان نیز پیدا نمی شود یکی از ایده ها استفاده از گلدان های آویز می باشد

وسایل لازم آویز نخی گلدان


الیاف سفید یا رنگی / قیچی
آموزش ساخت آویز گلدان

شیوه ساخت آویز نخی گلدان


ابتدا 8 ردیف نخ الیافی را با به طول یکسان برش بزنید. هرچه طول این رشته ها بلندتر باشد آویز شما بلندتر خواهد بود. هشت رشته را روی هم قرار دهید و یک گره ساده به انتهای تمام آن ها بزنید.

گره را از سوراخ ته گلدان رد کنید و گلدان را وارونه روی سطح صافی قرار دهید. رشته های الیافی را به چهار دسته,دوتایی تقسیم کنید و سطح کف گلدان را به ۴ قسمت تقسیم کنید و شروع به بافت کنید.

ردیف اول روی هر دو رشته یک گره ساده بزنید امتداد رشته ها را روی بدنه گلدان گسترده کنید و هر رشته را, با رشته ی کناری به هم گره بزنید به شکل ضربدری به همین شکل ادامه دهید تا به لبه گلدان برسید.

گلدان را به شکل اصلی برگردانید و گره انتهایی را روی لبه گلدان بزنید و رشته ها را مجددا به هم متصل کنید.انتهای رشته ها را به یک حلقه فلزی متصل کنید و آن را به هر جایی که دوست داشتید آویزان کنید, و از زیبایی آن لذت ببرید.
advertising