ساخت شیشه عشق ولنتاین یا تراریوم ولنتاین

خواندنیهنرهای دستی

- 97/11/09
ساخت شیشه عشق ولنتاین یا تراریوم ولنتاین

وسایل مورد نیاز ساخت تراریوم ولنتاین


شیشه / الماس شیشه‌ بر/ فویل مسی یا نوار چسب رنگی /چسب قطره‌ ای / سمباده /اکلیل /وسایل تزئینی ولنتاین

شیوه ساخت تراریوم ولنتاین


قبل از هر چیز باید بدانید که دستتان در ایجاد شکل تراریوم کامل باز است، پس به یک قالب خاص اکتفا نکنید و شکل دلخواهتان را به‌سادگی روی کاغذ بیاورید. پس‌ازاینکه شکل نهایی مشخص شد اندازه‌ها را به‌دقت بررسی کنید و یک الگو برای خودتان بسازید.
ساخت شیشه عشق ولنتاین یا تراریوم ولنتاین
سپس تکه‌های شیشه را بر اساس الگو و با استفاده از الماس شیشه‌بر برش دهید. الماس شیشه‌بر ابزاری است که برای ایجاد علامتی کم‌عمق در سطحی از یک‌تکه شیشه استفاده‌شده و باعث جدا شدن تکه‌ها از هم می‌شود. بعد اضلاع شیشه‌ها را سمباده بزنید تا مسطح شود.

با استفاده از چسب‌کاغذی شکل اولیه تراریوم را بسازید. اگر شکل اولیه همان شکل هندسی موردنظر شما بود آن را با چسب قطره‌ای بچسبانید. توجه کنید که علاوه بر سطوحی خارجی درزهای داخلی آن را هم بچسبانید و سی دقیقه تا خشک شدن کامل به آن زمان بدهید.یک لبه تراریوم خود را اندازه‌گیری کرده و قطعه‌ای از فویل مس را برش دهید

نوار را به لبه بچرخانید، به‌طوری‌که هر دو لبه تراریوم را در برگیرد. این کار را برای پوشاندن همه زاویه‌های تراریوم انجام دهید.

مقداری خاک تزئینی رنگی داخل تراریوم بریزید. برای درخشش بیشتر روی آن را نیز با لایه قابل‌توجهی اکلیل سفید و رنگی بپوشانید، سپس می‌توانید عناصر کوچک تزیینی از ولنتاین را در آن قرار دهید
advertising