فیلم سوارکار بهترین فیلم 2018

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/08
فیلم سوارکار بهترین فیلم  2018سوارکار برای رقابت در بخش موازی دو هفته کارگردانان هفتادمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. این فیلم توانست جایزه هنر سینما (Art Cinema Award) را در این بخش به دست بیاورد. سوارکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۸ تا بدین‌جا است.

«بردی بلکبرن»، شخصیت اصلی فیلم «سوارکار»(The Rider)، تا چند ماه و قبل از اینکه از پشت اسب به زمین بیفتد و سرش آسیب ببیند، سوارکار اسب‌های نمایشی بوده است. حال که قطعه‌ای فلزی داخل سرش قرار داده شده است و پزشک معالج هم دستور اکید داده است که دیگر هیچ‌وقت به این عرصه باز نگردد، «بردی» اکثر لحظات خود را در داکوتا و محله‌ی «پاین ریج»(جایی که پدر و خواهرش زندگی می‌کنند) می‌گذارند در حالی که کار خاصی هم برای انجام دادن ندارد. نکته‌ی تلخ داستان اینجاست این ضربه‌ی مغزی برخی علائم عجیب را در بدن وی به وجود آورده است؛ برای مثال، یکی از دست‌های بردی بعضی وقت‌ها به صورت ناخودآگاه مشت شده و دیگر باز نمی‌شود و هر چیزی که در آن لحظه در دستانش قرار داشته باشد تواناییِ رها شدن نخواهد یافت.

خلاصه داستان فیلم سوارکار


یک کابوی جوان، پس از رنج کشیدن از یک جراحت کشنده در سرش، به جستجوی یک هویت تازه و معنای مرد بودن در دل آمریکا می‌پردازد.

کارگردان فیلم سوارکار


سوارکار یک فیلم درام به کارگردانی کلوئی ژائو است.

بازیگر فیلم سوارکار


بردی بلکبرن .
advertising