آغاز تولید فیلم سینمایی تیغ و ترمه ساخته کیومرث پوراحمد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/30
آغاز تولید فیلم سینمایی تیغ و ترمه ساخته کیومرث پوراحمدمدتی پیش فیلمنامه سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به دنبال پروانه ساخت بود که سرانجام بعد از چند اصلاحیه موفق به اخذ مجوز ساخت شد.
کیومرث پوراحمد کارگردان سینما که مدتی است پیش تولید اثر جدیدی تحت عنوان «تیغ و ترمه» را آغاز کرده است، مدتی به دنبال یک دختر بازیگر نقش اول زن با حدود سنی 26 ساله برای این فیلم می گشت و اعلام کرده بود که بلافاصله بعد از انتخاب بازیگر مورد نظر فیلمبرداری فیلم را آغاز می کند..
در نهایت عوامل فیلم به تازگی با دیبا زاهدی برای نقش ترمه که شخصیت محوری فیلمنامه «تیغ و ترمه‌» است، قرارداد بسته‌اند. زیبا زاهدی سابقه بازی در فیلم‌ های اگزما، آزاد به قید شرط، بادیگارد و پنج ستاره را در کارنامه خود دارد.
پیش از این بازیگرانی چون هومن برق نورد، پژمان بازغی، مهران رجبی و آویسا سجادی (بازیگر کودک) به این پروژه پیوسته اند.به تازگی اعلام شده است که لاله سکندی نیز به جمع بازیگران این فیلم پیوسته است.
فیلم سینمایی «تیغ‌وترمه» یک درام ملتهب اجتماعی زنانه است.
بر اساس صحبت های عوامل با برنامه ریزی های انجام شده قرار است این پروژه به زودی در تهران جلوی دوربین برود تا برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده شود.
عوامل این پروژه سینمایی عبارت اند از: مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح چهره پردازی: مهری شیرازی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا غفارزاده، دستیار دوم کارگردان: مهیار اسلامی و مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی .
علی قائم مقامی تهیه کننده فیلم سینمایی تیغ و ترمه است.
این فیلم سینمایی بیستمین فیلم کیومرث پوراحمد است که تا آخر این هفته جلوی دوربین می رود. این کارگردان مشهور فیلم ‌هایی همچون «شب یلدا»، «گل یخ»، «اتوبوس شب»، «50 قدم آخر» و «خواهران غریب» را کارگردانی کرده است.

advertising