مصاحبه با پویا امینی درباره سریال خط قرمز

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/29
مصاحبه با پویا امینی درباره سریال خط قرمزخط قرمز نام یک سریال تلویزیونی سبک درام و اجتماعی به کارگردانی قاسم جعفری است. این سریال اولین بار از ۱۳ آذر ماه سال ۱۳۸۰ تا ۴ تیر ماه ۱۳۸۱ به صورت هفتگی (هر سه شنبه) و برای دومین بار در خرداد و تیر سال ۱۳۸۳ به شکل روزانه از شبکه سه سیما پخش شد. همچنین شبکه آی فیلم و شبکه‌های استانی نیز بارها به بازپخش آن اقدام کرده‌اند.

کسانی که در آن سال‌ها این سریال را دیده‌اند، الان تقریبا دو دهه بزرگ‌تر شده‌اند. نوجوانان، جوان شده‌اند و جوانان، میانسال. به تازگی این سریال از شبکه آی فیلم در حال پخش است. به همین بهانه با پویا امینی یکی از بازیگران این سریال به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

از زمان پخش اول این سریال خیلی وقت گذشته است. پخش اول این سریال حدود ۱۸-۱۷ سال قبل بود، اما یادم هست که بازخورد خیلی خوبی از طرف مردم دریافت کردیم. مردم این سریال را خیلی دوست داشتند و دنبال می‌کردند. به طور کلی خط قرمز جزو کارهای خیابان خلوت کن آن زمان محسوب می‌شد و محبوبیت زیادی نزد مردم داشت. الان هم سریال بازخورد خوبی داشت. برای برخی تجدیدخاطره بود؛ بعضی هم که برای بار اول آن را می‌دیدند و دوستش داشتند. کسانی که ۱۸-۱۷ سال قبل نوجوان یا جوان بوده‌اند، الان بزرگتر شده‌اند و در دهه‌های بالاتر زندگی‌شان هستند و برایشان جالب است که مجدد این سریال را ببینند و تجدید خاطره کنند. از پیام‌هایی که در فضای مجازی از طرف مردم دریافت می‌کنم، متوجه می‌شوم که هنوز هم این سریال بیننده دارد و دیده می‌شود.

خط قرمز به طور کلی سریال محبوب و خوبی بود. نقش ها همه جذاب بودند. نمی شود گفت این نقش بهتر بود یا آن یکی. طیف مخاطبان عام می‌توانستند با سریال ارتباط برقرار کنند. مخاطبان از همه سنین و با هر شرایطی می‌توانستند با کاراکترهای این سریال همذات‌پنداری کنند. حال و هوایی که قصه داشت، به طور کلی جذاب بود. مردم وقتی با خط قرمز همراه می‌شدند، می‌توانستند دنبال خواسته خودشان باشند و از سریال لذت ببرند. من نمی‌توانم بگویم که نقش خاصی از بقیه بهتر بود. هر کدام قصه خودشان را داشتند و نمی‌توانم بین نقش‌ها یکی را انتخاب کنم. اگر زمان به عقب برگردد باز هم همان نقشی را بازی می‌کنم که در این سریال ایفا کردم. در کل یکی از مزیت‌های خط قرمز این بود که تمامی نقش‌ها سر جای خودشان نشسته بودند و هر کسی کار خودش را به خوبی انجام می‌داد.

بازیگران خط قرمز


شهرام حقیقت‌دوست
سروش گودرزی
پویا امینی
ایمان اشراقی
علی منصوری
شهرام عبدلی
advertising