لیست 10 فیلم برتر سینمای ایران که موضوع عاشقانه دارند

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/29
لیست 10 فیلم برتر سینمای ایران که موضوع عاشقانه دارنددر این مطلب قصد داریم ده فیلم برتر عاشقانه در سینمای ایران را به شما معرفی کنیم. معیار انتخاب این فیلم ها بیش ترین تعداد رای مخاطبان بوده است:

سنتوری


فیلم سینمایی سنتوری که در سال 88 ساخته شد و اثری از کارگردان معروف سینما داریوش مهرجویی است. این کارگردان بنام در کارنامه اش فیلم های عاشقانه زیادی ساخته است. بهترین آن ها فیلم سنتوری است که در آن جوانی به نام علی، نوازنده کاربلد سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می دهد و به بیراهه می رود و…

سوته دلان


سینمایی سوته دلان که ساخته مرحوم علی حاتمی است در سال 56 ساخته شده و داستان دوبرادر را روایت می کند که یکی دارای معلولیت ذهنی است و برادر بزرگتر برای رهایی از بار مسئولیت های برادر کوچک تر او را با دختربدکاره اشنا می کند ولی برادر کوچکتر عاشق او می شود و در این راه با مشکلاتی روبرو می شود. بازی درخشان جمشید مشایخی و بهروز وثوقی باعث خلق یک اثر بی نظیر شد.

هامون


هامون نام فیلمی اجتماعی و سورئالیستی است که در سال 1368 به کارگردانی داریوش مهرجویی ساخته شد. از بازیگران معروف این فیلم خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی، فتحعلی اویسی هستند.

طلا و مس


فیلمی از همایون اسعدیان است که در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در امد. طلا و مس داستان جوانی به نام سیدرضا است که طلبه‌ است و به تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده است پس از مدتی همسرش زهرا دچار بیماری ام اس می شود و مشکلات زیادی برای او به وجود می آید . نگار جواهریان در این فیلم بازی کرده است.

چند متر مکعب عشق


فیلمی از برادران محمودی که روایت عبدالسلام که یک مهاجر افغان است، به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول کار و زندگی است. در این فیلم داستان عشق صابر که ایرانی است به دختر افغانی روایت می شود.

شب های روشن


فیلمی به کارگردانی فرزاد موتمن است که درباره زندگی دو آدم تنهاست. مرد، استاد دانشگاه، سرخورده اجتماعی و مأیوس فلسفی است و گوشه نشینی خود را با تدریس ادبیات، مطالعه کتاب و پرسه زدن در خیابانها می گذراند.

در دنیای تو ساعت چند است؟


فیلمی به کارگردانی صفی یزدانیان است که داستان آن درباره دختری به نام گلی است که بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک‌باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفری کند. فرهاد در رشت به استقبالش می‌رود و می‌گوید که آشنایی قدیمی است، اما گلی اصلاً او را به یاد نمی‌آورد و …

شام آخر


فیلمی به کارگردانی فریدون جیرانی است. در این فیلم داستان مهین مشرقی استاد دانشگاه روایت می شود که بعد از 26 سال زندگی مشترک از همسر خود جدا می شود. ستاره دختر او که با مادر زندگی می کند و پدر را فردی متعصب می داند، عاشق مانی همکلاس خود می شود، اما مانی می گوید که عاشق استاد خود مهین مشرقی است.

اشک سرما


فیلمی از عزیز الله حمیدنژاد که داستان آن درباره جنگ و درگیری هایی که در کردستان رخ داده است ، بخش وسیعی از منطقه مین ‌گذاری شده و هر روزه عده ای سرباز کشته می شوند. در این فیلم سربازی به نام کاوه کیانی که در خنثی کردن مین ها تخصص دارد و فقط چهار ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده برای مأموریت عازم منطقه می شود. این فیلم در سال 82 ساخته شده است.

advertising