اعلام حمایت خانواده های شهدا جهت ساخت فصل دوم سریال گاندو

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/04/22
اعلام حمایت خانواده های شهدا جهت ساخت فصل دوم سریال گاندوسریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی جذاب است که فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس های دولتی است .این فیلم در ارتباط با یک جاسوس ایرانی آمریکایی به نام جیسون رضاییان است که ایران رضائیان را به همراه همسرش (یگانه صالحی) در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ به اتهام جاسوسی دستگیر کرد که در این مجموعه با نام مایکل هاشمیان شناخته می شود.

پس از پخش این مجموعه تلویزیونی انتقادات و البته تحسین های زیادی متوجه عوامل فیلم شد و موضوع تا جایی پیش رفت که دولتی ها اظهار داشتند که این سریال بر اساس واقعیات نیست و از صدا و سیما به خاطر پخش این مجموعه شکایت خواهند کرد. اما جالب است بدانید تعداد زیادی از خانواده های شهدا از از سریال گاندو حمایت کرده و با نوشتن نامه‌ای ضمن انجام تقدیر و تشکر از عوامل ساخت مجموعه «گاندو» خواستار ساخت فصل دوم آن شدند. بر اساس اخبار منتشر شده حدود 200 تن از خانواده های شهدای دوران دفاع مقدس و خانواده های شهدای مدافع حرم از این سریال حمایت کرده و نامه زیر را منتشر نمودند:

فرزندان عزیز و هنرمندان گرامی، دست اندرکاران محترم سریال تلویزیونی گاندو
سلام و تشکر قلبی خود را تقدیمتان کرده و از تعهد و ایثاری که در ساخت این سریال جذاب و پرمحتوا از خود نشان دادید، تجلیل قدردانی می کنیم.
توصیه همیشگی خانواده شهدا و دلسوزان و دغدغه مندان انقلاب و دفاع مقدس به مسئولان فرهنگی کشور این بوده است که انقلاب خونبارِ اسلامی و سربازان ایثارگر آن را از غربت به درآورید و از افشای جنایات و خیانت‌های دشمنان آشکار و پنهان انقلاب عزیز اسلامی نهراسید. شما عزیزان، در فضایی جسارتِ ساخت این سریال مهم را به خرج دادید که هم توجه به این موضوعات از سوی رسانه ها و مدیران کشور مورد غفلت است و هم عده ای هر اقدام مثبت در این خصوص را با ترور شخصیتی پاسخ می دهند. گویی هنرمندان حق ندارند در راستای اهداف و ارزشهای خود و علیه دشمنان میهن و دین خود قدمی بردارند.
استقبال امیدوارکنندۀ مردم از «گاندو» این امید را ایجاد می کند که دیگر موضوعات این چنینی به بهانه نداشتن جذابیت مورد غفلت واقع نشود. بی صبرانه چشم انتظار ساخت «گاندو»های بعدی هستیم و بار دیگر از جسارت و تعهد و مسئولیت پذیری شما عزیزان سپاسگزاری می کنیم. آنچه از ما برمی آید، دعای خیری است که بدرقۀ راهتان می کنیم. یقین داریم که فرزندان شهیدمان، این هنرمندی شما را در امتداد جهاد متعالی خود می دانند و آنها نیز شما را دعا می کنند.

در این سریال تلویزیونی بازیگرانی چون داریوش فرهنگ و وحید رهبانی و پیام دهکردی به ایفای نقش پرداختند. کارگردان سریال گاندو نیز جواد افشار است. آرش قادری نویسنده این سریال و در حال حاضر مشغول نگارش فصل دوم این مجموعه تلویزیونی است .
advertising