چرا فیلم شبی که ماه کامل شد در زاهدان اجازه پخش ندارد

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/04/02
چرا فیلم شبی که ماه کامل شد در زاهدان اجازه پخش نداردفیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد از جمله فیلم های موفق سینما است که از عید فطر تا کنون به مرحله اکران عمومی درآمده است و استقبال گسترده ای از طرف مخاطبان را شاهد است. این فیلم سینمایی در سی و هفتمی جشنواره فیلم فجر توانست بیش ترین جایزه را از آن خود نماید.

نکته ای قابل توجه است این است که فیلم شبی که ماه کامل شد در شهری که تولید شده است یعنی استان زاهدان اکران نشده و اجازه نمایش این فیلم در سیستان و بلوچستان داده نشده است.
در حالی که نرگس آبیار کارگردان فیلم «شبی که ماه کامل شد» هنگام برگزاری جشنواره فجر و بعد از آن همواره تاکید داشت که فیلم را برای مردم استان سیستان و بلوچستان ساخته و نمی‌خواسته فیلمی بسازد که مردم بلوچ را ناراحت کند، این فیلم در این استان اکران نشده است.

حالا که بیش از دو هفته از اکران عمومی فیلم می‌گذرد، یک روزنامه نگار اهل سیستان و بلوچستان از نمایش داده نشدن فیلم در محلی که داستان آن می‌گذرد، انتقاد کرده است.
نوید برهان روزنامه نگار زاهدانی در توییتر خود در این باره نوشته است: «دو هفته از اکران عمومی فیلم شبی که ماه کامل شد در سینماهای کشور گذشت اما هنوز خبری از اکران این فیلم در سینماهای سیستان و بلوچستان نیست، فیلمی که براساس یک داستان واقعی در این استان ساخته و فیلمبرداری شده. اگه این فیلم خوبه چرا اینجا اکران نمیشه، اگر فکر میکنن باعث ناراحتی مردم میشه پس چرا ساختنش!»

در زمان برگزاری جشنواره هم هیچکس از سازندگان فیلم تا مسئولان درباره دلیل نمایش داده نشدن فیلم در زاهدان توضیح نداد و حالا هم ظاهرا همه ترجیح می‌دهند در سکوت از کنار این سوال بگذرند. به نظر می‌رسد نگرانی‌های امنیتی مانع از اکران «شبی که ماه کامل شد» در سیستان و بلوچستان باشد
چرا فیلم شبی که ماه کامل شد در زاهدان اجازه پخش ندارد

داستان فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد


این فیلم سینمایی برگرفته از یک داستان واقعی است. «شبی که ماه کامل شد» داستان عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر گروه تروریستی جندالله را روایت می‌کند که از مردی عاشق و دوستدار خانواده به انسانی خشن و افراطی تبدیل می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد


نرگس آبیار کارگردان این فیلم موفق است.

موضوعی که دراین باره موجب ناراحتی می شود این است که مردمی که در ساخت این فیلم کمک زیادی به عوامل شبی که ماه کامل شد کرده اند و سهم زیادی در موفقیت این فیلم دارند از تماشای آن در سینما محروم هستند...
advertising