عذرخواهی شبکه پنج سیما به خاطر سخنان توهین آمیز یک مداح

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/03/03
عذرخواهی شبکه پنج سیما به خاطر سخنان توهین آمیز یک مداحمراسمی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در رسانه ملی برگزار شد و این مراسم مولودی خوانی به طور زنده از شبکه پنج سیما پخش شد. در بخش کوتاهی از این برنامه متاسفانه یک مداح بر خلاف سیاست های وحدت آفرین رسانه ملی عمل کرد. صحبت های عجیب این مداح موجب واکنش های زیادی در فضای مجازی شد و صحبت های او توهین به مردم شریف اهل سنت تلقین شد.

این بحث تا جایی ادامه پیدا کرد که مدیران شبکه پنج مجبور به عذرخواهی شدند. جواد رمضان‌نژاد در یک گفت‌وگو درباره عاملان این اتفاق گفته: به رغم اینکه در بررسی به عمل آمده، مشخص شد این اتفاق از عمد نبوده و مداح بدون هماهنگی چنین حرکتی را رقم زد، اما برای حفظ حریم اعتقادات برادران اهل سنت، کلیه عوامل دخیل در این ماجرا از کار برکنار شدند تا پیشگیری لازم جهت عدم تکرار چنین اتفاقاتی انجام گیرد.

مدیر شبکه پنج سیما ادامه داد: برادران و خواهران اهل سنت عزیز ما هستند و همواره در برنامه های مختلف شبکه رویکرد وحدت‌افزایی با جدیت وجود داشته و دارد.
وی افزود: این اتفاق واقعا یک استثنا بود و حتی هیاتی که مراسم در آن برگزار می شد نیز در بیانیه‌ای که داده رسما عذرخواهی کرده است.
رمضان‌نژاد تاکید کرد: از فعالان دلسوز و نخبگان جامعه، به ویژه عزیزان اهل سنت، انتظار یاری‌رسانی در جهت تقویت نگاه اخوت و وحدت در سیمای ملی را داریم و خودمان را عاری از خطا و اشتباه نمی‌دانیم.

باید به این نکته توجه داشت که با توجه به وضعیت حساس جامعه صدا و سیما باید بیشتر مراقب برنامه های پخش شده و صحبت ها در تلویزیون باشد که مشکلات بزرگ تری به وجود نیاید.
advertising