فیلم جدایی نادر از سیمین در میان ده فیلم برتر قرن بیست و یک

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/02/14
فیلم جدایی نادر از سیمین در میان ده فیلم برتر قرن بیست و یکدر نظرسنجی از 250 منتقد, برنامه ساز و فیلمساز جهان بهترین فیلم های دنیا در دهه اخیر انتخاب شدند. بر این اساس فیلم سینمایی مد مکس در جایگاه اول قرارگرفت و به عنوان بهترین فیلم دهه انتخاب شد.
فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین نیز در لیست ده فیلم برتر قرار گرفت.
از بازیگران این فیلم سینمایی می توان به شهاب حسینی و ساره بیات و پیمان معادی و لیلا حاتمی اشاره کرد.
جدایی نادر از سیمین محصول سال 1389 است. این فیلم برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان 2012 گردید. این فیلم سینمایی مجموعاً بیش از 52 جایزهٔ جهانی را دریافت کرده است.
این فیلم علاوه بر ایران در سینماهای کشورهای فرانسه،تایلند،آلمان، مجارستان، سوئد، سوئیس، بلژیک، هلند، برزیل، بریتانیا، ترکیه،کانادا، اسرائیل وآمریکا نیز اکران شده‌است.
جدایی نادر از سیمین تنها در ۱15 روز نخست اکران خود توانست فروشی معادل 1 میلیارد و 250 میلیون تومان، تنها با در اختیار داشتن 24 سینما در تهران داشته باشد.همچنین این فیلم رکورد بیشترین فروش روزانهٔ یک فیلم غیر کمدی در سینمای ایران شکست و به فروش 75 میلیون تومانی با اکران در 24 سالن سینما دست یافت .این فیلم با فروش 3 میلیارد و 200 میلیون تومان در ایران، سومین فیلم پرفروش سال 1390 پس از فیلم‌های اخراجی‌ها 3 و ورود آقایان ممنوع بود.
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی است که جزو کارگردانان موفق ایرانی است که توانسته فیلم های موفقی را بسازد.
advertising