وقتی که مجری برنامه اختیاریه نیکبخت واحدی را یاغی می خواند

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/23
وقتی که مجری برنامه اختیاریه نیکبخت واحدی را یاغی می خوانداین روزها مدتی است که مجریان تلویزیونی با رفتارهای عجیب خود هر از چند گاهی سوژه رسانه ها شده و حسابی خبرساز می شوند.

برنامه اختیاریه نام یک برنامه گفتگو محور است که از شبکه پنج سیما پخش می شود. در این برنامه مهمانانی حضور پیدا می کنند که با اختیار خودشان به سوالات پاسخ می دهند.
می‌روند، در برنامه‌های کارآفرینی حضور فعال دارند، طنز می‌سازند، اقتصاد می‌فهمند، دکترای ارتباطات و فرهنگ دارند، منتقد سینما می‌شوند و...
در همین بلبشو هم ناگهان به یک نفر بدون سابقه برنامه‌سازی حرفه‌ای، آنتن زنده می‌دهند و بعد هم از اجرا به تهیه کنندگی و از تهیه گنندگی برنامه گفتگومحور به تهیه کنندگی سریال ارتقا می‌یابند؛ این از کرامات جام‌جم است؛ همان سرزمین عجایب؛ جعبه جادوی سابق!

برنامه «اختیاریه» ، شب گذشته نیکبخت واحدی را دعوت کرد تا پرونده شخصی او را روی آنتن تحویل ملت بدهد!
در بخشی از برنامه، مجری تازه کار ناگهان به شبکه های اجتماعی اشاره می‌کند؛
سوال اول: نظرت درباره شبکه‌های اجتماعی چیست؟نیکبخت به این سوال جواب کوتاهی می‌ دهد.
سوال دوم: نظرت درباره ازدواج از طریق شبکه‌های اجتماعی چیست؟
مهمان برنامه معذب می‌شود؛ می‌گوید خوب نیست!

مجری می‌گوید این را با اعتقاد می‌گویی یا بخاطر...نیکبخت مجبور می‌شود این جمله رابگوید که نه من این حرف را از سر تجربه می‌گویم!
مجری بادی با اعتماد به نفس کامل به خود اجازه می دهد که وارد حریم خصوصی وی شده و می‌گوید آهان پس به خاطر تجربه شکست خورده...خب بیشتر درباره این موضوع توضیح می‌دهی؟ جوان‌های بسیاری می‌توانند از این تجربه عبرت بگیرند و...نیکبخت هم می‌گوید نه!

مجری هم که فهمیده کمی تند رفته برای درست کردن اوضاع می گوید : «البته ما در اختیاریه اجباری برای پاسخگویی نداریم ولی کاش می‌گفتی ...»
در بخش دیگری از برنامه، به نیکبخت تصویری نشان می‌دهند و او هم از حسرت خط خوردن از تیم ملی در زمان علی دایی می‌گوید. مجری می‌گوید علت این اتفاقات چیست؟ نیکبخت می‌گوید اشتباهاتی داشتم که موجب این قضیه شد .

مجری هم بدون هیچ احترام خاصی می‌گوید: اگر داستان اخراجت از تیم ملی اسمش یاغی گری نیست، چیست؟! نیکبخت قبول نمی‌کند و کمی درباره اتفاقات پیش آمده در گذشته توضیح می‌دهد، آقای مجری دوباره می‌گوید واقعا موضوع همین بود؟! سبک زندگی تو در آن روزها لطمه نزد؟ بعد هم از جداشدن نیکبخت از استقلال و رفتن به پرسپولیس و حاشیه‌هایش می‌گوید و تاکید می‌کند اسم این یاغی گری نیست؟!
و این کلمه یاغی گری چندبار در برنامه توسط مجری برنامه تکرار می‌شود!

یا اینکه به مهمان برنامه بگویند آن فیلم از آن مهمانی و...خیلی بد بود البته افراد زیادی در آن فیلم حضور داشتند اما فقط شما...یعنی چه؟! گویا این برنامه، قرار است «تحقیر مهمان و خاله‌زنک بازی» را توامان به خورد مخاطب بدهد و با «اعتراف گیری» دنبال نمایش خوب بودن است. سرک کشیدن به خصوصی‌ترین اتفاقات زندگی یک ستاره چه جذابیتی دارد که تلویزیون جمهوری اسلامی دارد به آن چنگ می‌زند؟

باید بگوییم که اگر مهمان برنامه مانند منتقد سینما آقای مسعود فراستی کمی رک و البته زودجوش بود مجری برنامه اختیاریه نیز سرنوشتی همانند مجری برنامه من و شما پیدا می کرد.
باید به این موضوع تاکید کرد که تلویزیون جای خوبی برای بازی با آبروی دیگران نیست.
advertising