مجری مسابقه جدول به خاطر جملات نژادپرستانه اش تعلیق شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/30
مجری مسابقه جدول به خاطر جملات نژادپرستانه اش تعلیق شدمسابقه ای تحت عنوان مسابقه جدول از شبکه سه سیما پخش می شود. در این برنامه شرکت کنندگان از طریق تماس تلفنی شرکت می کنند و خانه های یک جدول را حل می کنند.

به تازگی این برنامه دچار حواشی شده که موجب انتقادها و واکنش هایی به این برنامه شده است. در قسمتی از این مسابقه تلویزیونی سوالی طرح شد که درباره برتری نژاد «آریایی» بود. این موضوع واکنش ‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت.

حال طی جدیدترین اخبار منتشر شده تهیه کننده مسابقه جدول توضیحاتی را مطرح کرده است. فرهاد ابتدایی تهیه‌کننده مسابقه «جدول» درباره سوالی که در این مسابقه با محتوای برتری نژاد آریایی مطرح شد و واکنش‌ های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت، گفت: ما در این مسابقه قصدی برای نژادپرستی نداشته و نداریم و طرح این سوال هم یک اشتباه سهوی بود که متاسفانه صورت گرفت.

وی ادامه داد: من خودم سوالات مسابقه جدول را طراحی می‌کنم و در طراحی این سوال قصد و عمدی نداشتیم اما یک عده سودجو در شبکه‌ های ماهواره‌ ای و رسانه ‌های بیگانه با قصد و غرض‌ هایی تلاش می کنند از این اشتباهات سوءاستفاده کرده و بین قومیت ‌ها و مردم ایران تفرقه بیندازند.

این تهیه‌ کننده درباره تاکید مجری مسابقه بر محتوای اشتباه این پرسش نیز عنوان کرد: برنامه جدول زنده پخش می شود و مجری باید آن قدر در کار خود حرفه ‌ای باشد که بتواند در زمان های خاص واکنش مناسب داشته باشد. البته ما مجری این مسابقه را تنبیه کرده ایم و فعلا قرار نیست در برنامه حضور داشته باشد و اجرای مسابقه را برعهده داشته باشد.
بنابراین طی صحبت های فرهادی ابتدایی مجری برنامه جدول فعلا از کار تعلیق شده است و حق شرکت در برنامه جدول را ندارد.
advertising