کسب جایزه جشنواره آسیایی وزول توسط فیلم بنفشه آفریقایی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/25
کسب جایزه جشنواره آسیایی وزول توسط فیلم بنفشه آفریقاییطبق آخرین اخبار فرهنگی و هنری فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی حقیقی در جشنواره آسیایی وزول شرکت نمود. این جشنواره که به بیست و پنجمین جشنواره وزول است در شهر وزول فرانسه برگزار شد و فیلم بنفشه آفریقایی توانست جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و نیزجایزه بهترین فیلم از نگاه دانش آموزان را از آن خود نماید.
فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت و با سایر فیلم ها به رقابت پرداخت. اما موفق به کسب جایزه ای در این جشنواره نشد.
جشنواره وزول در شهر وزول فرانسه از سوم تا دوازدهم برگزار شد و اختتامیه این جشنواره در تاریخ 23 بهمن ماه 97 برگزار شد.

ژانر فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی


این فیلم در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

داستان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی


فیلم روایت زندگی یک زن میانسال به نام شکوه است. همسر سابق شکوه توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. این موضوع باعث به هم ریختگی شکوه می شود به همین خاطر به همراه همسر دوم خود رضا تصمیم می گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند و از او مراقبت کنند. اما ورود فریدون به زندگی آن ها اتفاقات تازه ای را رقم زده مشکلاتی را ایجاد می کنند.
کسب جایزه جشنواره آسیایی وزول توسط فیلم بنفشه آفریقایی

بازیگران فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی


سعید آقاخانی , فاطمه معتمدآریا, رضا بابک, رویا جاویدنیا, مهدی حسینی نیا, مریم شیرازی و ندا جبرائیلی بازیگرانی هستند که در فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. فاطمه معتمدآریا در جشنواره وزول هنگام دریافت جوایز حضور داشت.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی


علیرضا شجاع نوری تهیه کننده فیلم است. مونا زندی حقیقی نیز کارگردان فیلم بنفشه آفریقایی است. این فیلم دومین ساخته این کارگردان زن ایرانی است. وی پیش از این فیلم عصر جمعه را ساخته بود.
advertising