ابتکار جدید سریال نفوذ برای استفاده از بازیگران بی حجاب

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/04
ابتکار جدید سریال نفوذ برای استفاده از بازیگران بی حجابپس از دوران انقلاب اسلامی فیلم های تلویزیونی زیادی درباره حوادث انقلاب و دوران قبل از انقلاب ساخته شد است. اما به دلیل محدودیت ها و شرایط خاص در بسیاری از این مجموعه های تلویزیونی ظاهر فیلم ها شباهت زیادی با مردم روزگار قبل از انقلاب را نداشته است. بسیاری از این فیلم ها برای این که این شباهت را ایجاد کنند در بعضی از قسمت ها از بازیگرانی استفاده می کردند که به صورت رهگذرانی در فیلم حضور داشته و از کلاه گیس استفاده می کردند.

اما یک فیلم تلویزیونی به نام سریال نفوذ دست به ابتکار جالبی زده است. فیلمبردار ی سریال «نفوذ» که این روزها در تهران ادامه دارد و حدود پنج ماه از تصویربرداری سریال باقی مانده که شامل کار در لوکیشن سفارت آمریکا، فرودگاه و سایت کفکان است.

علی‌اکبری تهیه کننده سریال نفوذ درباره حجاب بازیگران سریال نفوذ این گونه توضیح داد: «بازیگرانی که بدون حجاب در سریال بازی می‌کنند، آلمانی و سوییسی و از کارمندان سفارت هستند و تمام سکانس‌ های مربوط به آن ها نیز داخل سفارت گرفته شده است.

داستان سریال نفوذ


داستان این سریال به سال 57 مربوط می‌شود و به مدت هشت ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌ های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. در مجموع، این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را به تصویر می‌کشد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سؤال می‌برد. تمام مباحث مطرح شده در سریال بر اساس مستندات تهیه شده است. در این سریال،در قالب ملودرام و داستان‌های مجزا به جوانان و دانشجویان به عنوان دو قشر تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران به صورت خاص و ویژه‌ای توجه شده است.
قرار است این سریال در سه فصل ساخته شود و ده قسمت از این سریال در دهه فجر پخش می شود.

تهیه کننده و کارگردان سریال نفوذ


سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری ساخته می شود.
advertising