چگونه فردی متفاوت و منحصر به فرد باشیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/16
چگونه فردی متفاوت و منحصر به فرد باشیمباید بدانید که شما تک هستید. برای شروع، فقط کافیست احساس کنید که در این سیاره خاکی، تک هستید و با بقیه فرق دارید. مطمئنا، بعضی از مردم تفاوت های بیشتری با بقیه دارند، ولی همه ی ما تجربیات و ویژگی های خاص خود را داریم که تفاوت حقیقی را بین مردم زمین بیان می کند. دقت کنید، هیچ کس مغز شما را ندارد، چیزهایی که در فکر شما می گذرد را ندارد و واکنش های شما را ندارد، همه متفاوت هستند.

برای متفاوت بودن باید باور های شما با دیگران متفاوت باشد


تجربیات و درک شما در زندگی اعتقادات شما را می سازند. آن چیزی که شما بدان اعتقاد دارید ، بسته به تجربیاتتان در زندگی همان چیزیست که آن را درست در می یابید. اعتقادات شما در مورد خودتان، افراد دیگر، جهان، درست و غلط بودن مسایل و هر چیز دیگر هرگز به طور کامل با باورهای دیگران مطابقت نخواهد داشت. اعتقادات شما می توانند در طول زمان براساس تجربیات آینده و ادراکتان تغییر کنند، که این حرف بدین معنی است که اگر شما در زمان حال اعتقاد خاصی دارید، ، ممکن است که در آینده دیگر آن اعتقاد را نداشته باشید.

برای متفاوت بودن باید خلاقیت داشته باشید


هر شخصی به نحوی خلاقیت دارد، اما در حقیقت استعدادهای خلاقانه زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را داشته باشید. بعضی از شما در فی البداهه صحبت کردن خوب هستید، بعضی در اختراع کردن، برخی در ساختن و خلق کردن و بعضی از شما نیز در تجسم سازی. هشت نوع استعداد مختلف از جمله ماجراجو، کاشف، رهبر، مخترع، کاوشگر، دیپلمات، شاعر و رویاگرا وجود دارند. با توجه به این گروهبندی ها ، هر کدام از ما شاخه متفاوتی از استعداد را داریم که ما را از یک فرد دیگر مجزا می نماید.

برای متفاوت بودن باید خود را بشناسید و خودتان باشید


برای هرچه خاص تر شدن، شما باید خودتان باشید، نه یک کپی محض از یک فرد دیگر.اگر شما نمی دانید که چه کسی هستید، خاص شدن به طرز وحشتناکی سخت می شود. برای شناختن خود، باید ابتدا خودتان را بیابید، چه کسی هستید؟ چه شکلی هستید؟ چه چیزی دوست دارید؟ وقتی که کسی اطرافتان نیست چه کسی هستید؟ خیلی مهم است که خودتان را دوست داشته باشید، اگر از اینکه خودتان باشید راحت نیستید، در آخر مجبور می شوید که یک کپی از شخص دیگری شوید، یا اینکه حداقل آدمی می شوید که دیگران از شما راضی نیستند.

برای متفاوت بودن باید تجربیات متفاوتی داشته باشید


هیچ کس عینا مشابه تجربه شخص دیگری را در زندگی ندارد. نه فقط یک نفر! بلکه هر شخصی در طول روز تغییراتی را تجربه می کند، حتی زمانی که با یک شخص دیگر یک جا کار می کنند و یا با او وقت می گذارند نیز نمی توانید تجربه ای مشابه با تجربه او داشته باشد. به طور کلی تجربیات شما در طول زندگی شما و همچنین تجربیات روزمره تان، چیزی است که شما را تبدیل به انسان منحصر به فردی که امروز هستید می کند.

برای متفاوت بودن باید سرگرمی های متفاوتی داشته باشید


همه انسان ها سرگرمی های متفاوتی دارند و حتی اگر نیز سرگرمی ای مشابه یک دیگر داشته باشند، ممکن است که به طرز متفاوتی از یک دیگر از آن سرگرمی بهره ببرند. همه یک راه منحصر به فرد برای نزدیک شدن به چیزهایی که از آنها لذت می برن دارند و این درست همان جاییست که همه چیز به طور منحصر به فرد جالب می گردد.

برای متفاوت بودن باید بدانید که چه می خواهید


دقت کنید، شما می خواهید خاص باشید.شاید در گروه کوچکی از دوستان باشید که همراه آن ها وقت خود را بیهوده نمی گذرانید و سخنان بیهوده نمی گویید، پس تنها فکری که در سرتان است تفسیر بد از این گروه است. در حالت عادی شما چه چیزی می فهمید؟ در مورد کسانی که شما را یک آدم نرمال حساب می کنند چطور؟ هر فردی یک تفسیر خاص از متفاوت بودن دارد، به نظر شما متفاوت بودن به ظاهر است؟رفتار؟ صحبت؟ یا رویا؟

برای متفاوت بودن باید ادراک شما با دیگران متفاوت باشد


نحوه دیدی که شما نسبت به زندگی دارید نمی تواند با هیچ شخص دیگری یکسان باشد. مطمئنا، ممکن است لحظاتی داشته باشید که در آن شما و دوستتان حس مشابهی را احساس کرده باشید، اما در بیشتر موارد، شما چیزها را متفاوت از دیگران خواهید دید. ادراک، توجیهی برای چگونگی تجربه شما از چیز ها است، درست مانند این که چگونه فکر می کنید و احساس می کنید، بنابراین ادراک نقش مهمی در چگونگی ایجاد یک فرد منحصر به فرد خواهد داشت.

برای متفاوت بودن باید بدانید که چگونه می خواهید متفاوت باشید


بعد از اینکه دانستید معنای متفاوت بودن برای شما چیست، بفهمید که چگونه می خواید به آن دست پیدا کنید.آیا در گروهی از دوستان هستید که رفتارهای خاص و عجیبی بروز می دهند؟ چگونه می خواهید که خودتان باشید و به هدفتان برسید؟می خواهید نابغه ریاضی شوید و یا با پوشیدن لباس بنفش، خوشگذرانی کنید؟ هر کدام را که انجام دهید، حق دارید، زیرا شما به روش های مختلفی فکر می کنید.

برای متفاوت بودن باید روابط متفاوت داشته باشید


روابط انسان تاثیر بسیار بزرگی در زندگی او دارند. در واقع روابط شما بر چگونگی فکر کردن در مورد شخص خودتان و نحوه ارتباط گرفتن شما با جهان اطرافتان تاثیر می گذارند. هیچ کس نمی تواند بگوید که رابطه ای مشابه با رابطه یک فرد دیگر داشته است. حتی اگر دو نفر به طور مجزا با یک فرد یکسان دوست باشند، نوع رابطه شان با آن فرد می تواند در سطوح مختلف متفاوت باشد. بعضی از مردم نسبت به سایر افراد دیگر بیشتر ارتباط می گیرند. بعضی از افراد اعتقادات خاصی دارند که این اعتقادات باعث نزدیک کردن شدن آن ها به یک دیگر می شود، برخی از افراد نیز بر سر موضوعات کوچک با یک دیگر درگیر می شوند و این بر روی رابطه شان تاثیر گذار است. هدف بیان این مساله است که همه ما روابط متفاوتی در زندگی خود داریم که سهم بزرگی در منحصر به فرد کردن یک شخص از سایرین دارند.
advertising