ابراز علاقه قبل از ازدواج

سبک زندگیازدواج

- 97/09/28
ابراز علاقه  قبل از ازدواجوقتی به كسی می‌گویید « دوستت دارم »، بدترین اتفاق ممكن این است كه از او هم انتظار داشته باشید این جمله را به شما بگوید یا آن ‌را امتیاز ویژه‌ای برای شما حساب كند.
قبل از عقد و ازدواج، هیچ تعهدی وجود ندارد. یعنی تا وقتی به طور قانونی و شرعی صیغه عقد جاری نمی شود، افراد تعهدی در برابر یکدیگر ندارند. لذا به این معنا هست که هم حق انتخاب برای جدا شدن دارند و هم ممکن است به خاطر فشار موانعی اصولا امکان ازدواج و عقد فراهم نگردد. لذا در صورت ورود به احساسات، ایجاد علاقه و وابستگی به وجود می آید، و وقتی که این رابطه به هر نحوی به هم می خورد فشار زیادی به خصوص به خانمها وارد می شود. و فکر می کنند مشکل در عشق و … می باشد. در حالیکه اشکال در خودشون هست که بدون هیچ تعهدی و قطعی شدن انتخاب (از طریق عقد)، وارد مسائل احساسی شده اند. مشکل بعدی اینست که از شروع احساسات تا انتها که مسائل جنسی هست به طور ظریف و با سرعت پیش می رود. و توقف آن بسیار سخت تر می شود. لذا بعد از ابراز نگاه احساسی،‌نوبت کلام احساس، لمس احساسی، نوازش،‌بوسه و مسائل جنسی و … می شود که همه اینها نسبت به کسی که هنوز در قطعیت تعلق و ازدواج آن احتمال وجود دارد کار عقلانی و صحیحی نیست.
مشکل دیگر سوء‌تفاهمات و مسائل بعدی هست که اگر ازدواج صورت بگیرد با آن برخورد خواهید کرد. اگر یک دختری بدون اینکه از نظر منطقی، شرعی و قانونی به وسیله عقد در علقه کسی باشد، (مثل دوست پسر خود)، می تواند ابراز احساسات کند، پس از ازدواج می تواند برای همسرش این نگرانی وجود داشته باشد که خانمش می تواند بدون هیچ تعهدی ، نسبت به جنس مخالف احساسات نشون دهد و این ریشه های سوء‌ظن و بدبینی را به وجود می آورد.(دقت کنید ما کلی مطرح می کنیم و ممکن است آقایی پیدا شود که اصلا این مسائل برایش مهم نباشد.)
با تحقیق در انجمن مشاوره ازدواج ، در زیرشاخه ارتباط دختر و پسر ،‌خواهید دید تعداد دختران و پسرانی که تصور می کردند صد درصد به هم میرسند و خودشون را درگیر مسائل احساسی رابطه کرده اند و متاسفانه بعضی درگیر مسائل جنسی و … هم کرده اند،‌و بعد جدایی و ترک اتفاق افتاده است. و حالا با یک شکست عاطفی سخت و حتی جسمی روبرو شده اند. البته باز هم دلایل زیادی وجود دارد که در این خلاصه نمی گنجد. مثلا وقتی رابطه وارد فاز احساسات می شود،‌شناخت واقعی طرف مقابل به طور کلی مشکل می شود. و احتمال انتخاب اشتباه زیاد می شود. چون انسانها از نظر روانشناسی دچار خطای هاله ای می شوند. ما معمولا عادت داریم که ضعفها و نقاط منفی کسی را که دوستش داریم نبینیم و به عکس نقاط مثبت کسی را که دوست نداریم را نیز نمی بینیم. در حالیکه لزوم شناخت طرف مقابل اینست که واقع بین باشیم و این با احساس ورزی تعارض دارد.

نکته


اگر کسی با تو این بازی ها را در می آورد و می گوید:« که تو منو دوست نداری و گرنه به زبان می آوردی» ، یقین بدان که یا می خواهد با تو بازی کند، یا اینکه فوق العاده نسبت به ازدواج بی مهارت هست، و راه و روش ازدواج را نیاموخته است، و باید در ازدواج با این آدم بسیار تامل کرد،‌که بشناسی که با تو بازی می کند،‌یا مهارت ندارد. اگر مهارت نداشته باشد، پس از اینکه شما برای او توضیح دهید، قانع می شود و سعی می کند دست به عصا پیش برود. اما اگر با تو بازی می کند، در صدد توجیه و سفسطه بر می آید و با شگرد مختلف شما را به دام احساسات خواهد کشاند.
advertising