مزایا و معایب ازدواج سفید

سبک زندگیازدواج

- 97/08/22
مزایا و معایب ازدواج سفید

در ازدواج سفید دختر بیشتر ضرر می کند یا پسر ؟


ازدواج سفید یعنی زندگی مشترک زیر یک سقف بدون خواندن صیغه و ثبت سند ازدواج رسمی. ازدواج سفید را با نکاح عرفی اشتباه نگیرید. نکاح عرفی یک نوع نکاح شرعی ثبت نشده در مراجع قانونی دولتی است . یعنی شرعی است و صیغه خوانده می شود. اما در ازدواج سفید اینطور نیست. ازدواج سفید با زنا تفاوتی ندارد .هدف اینها جدایی در اینده است. اما اگر بقول خودشان در 50 درصد هدف اشنا شدن باشد باز هم 45 درصد جدا می شوند و ان 5 درصد باقیمانده که بعدا یادشان میافتد که عقد هم کنند باز هم بدبخت می شوند.یک تعریف دیگر برای ازدواج سفید اینست : زندگی مشترک زناشویی بدون ازدواج که طرفین همدیگر را همسر و متعهد به یکدیگر نمی‌دانند.

علت های ازدواج سفید چیست ؟


نبود مسئولیت‌ پذیری حداقل در یک طرف از رابطه
مسائل اقتصادی
افزایش شهوت در جوانان بدلیل لباسهای بد ، مهمانی های بد ، فیلم های بد ، دنیای مجازی بد
مناسب نبودن شرایط ازدواج به هر دلیلی
موافق نبودن خانواده ها برای ازدواج به هر دلیلی
کسانی که چنین سبکی از زندگی هم خانگی فاقد پیوند را انتخاب می کنند . به کارکردهای خانواده اعتقادی ندارند زیرا نزد نزدیکان خود آن را تجربه نکرده اند.

مزایای ازدواج سفید چیست ؟


ما مزایایی برای این ازدواج نمی بینیم . مثل اینست که یک مشت قرص اکس بخوریم . و چنان حس سرخوشی و لذت به ما دست دهد که از خود بی خود شویم. ولی بعدش بمیریم.
این لذت یک لذت تلخ است. زندگی همراه با دلهره و ...
شاید مزایای این ازدواج از نگاه خیلی ها رفع نیاز جنسی و همچنین محبت و عشق ورزیدن به کسی باشد . عشق ورزیدنی که هر لحظه ممکن است منجر به جدایی شود چه فایده ای دارد . جز وابستگی و بعد هم افسردگی و ... به چه قیمت ؟ لطفا کمی به عنوان یک انسان به این قضیه فکر کنید .

معایب ازدواج سفید چیست ؟


چنین رابطه ای زنا تلقی می شود و فرزند ناشی از آن فاقد مشروعیت قانونی است . چون نسبت فرزندی او با پدر قابل اثبات نیست.
در چنین مواردی اغلب زن به خاطر پرهیز از بی آبرویی به دنبال اثبات رابطه ابویت فرزند و والد نمی رود و حتی اگر ادعا کند که صیغه بوده است . در صورت انکار مرد، ادعای زن، به خاطر ثبت نبودن، قابل اثبات نیست.
در این میان فرزندان بی پدر و بی خانواده ای باقی می مانند که نه آن ها از والدین ارث می برند . و نه والدین از آن ها. گرچه سایر حقوق این کودکان چون بقیه کودکان است، اما معمولاً کسی حضانت آنان را بر عهده نمی گیرد، مگر اینکه یک پروسه پیچیده قانونی طی شود.
در این موارد سپردن حضانت به مادر احتمال بیشتری دارد و زن چه از نظر روانی و چه از نظر حقوقی شکست خورده و بلاتکلیف باقی می ماند.
این نوع روابط مسلماً تدوام ندارد و تنها تا زمانی ادامه پیدا می کند که دختر بر و رویی دارد . در حقیقت این زنان تبدیل به روسپی می شوند. بانوان ایرانی لطفا مراقب خودتان باشید.
اسیب این ازدواج بیشتر برای شماست . بعدا شما پیر می شوید و هیچ کس با شما ازدواج نمی کند . ولی پسر سریع می رود و زن میگیرد.
چنین افرادی برداشت درستی از خانواده و کارکردهای آن ندارند.
این ها خانواده تشکیل نمی دهند . بلکه یک خانوار را شکل می دهد، چراکه خانواده به معنای وصلت دختر و پسر و تشکیل یک زندگی است اما خانوار زمانی استفاده می شود . که افرادی زیر یک سقف زندگی می کنند، مانند سربازان یک سربازخانه.
خیلی دیر به بلوغ فکری لازم برای تعهد و مسئولیت پذیری ازدواج می رسند و از آن می گریزند
زنان در چنین رابطه هایی بیش از انواع دیگر ازدواج دچار خشونت خانگی می شوند
چنین روابطی زودتر از ازدواج های رسمی و شرعی از هم می پاشد.
کاهش آمار ازدواج رسمی و «سست شدن نظام ارزشی»
advertising