راهکار مناسب بعد از بهم خوردن رابطه

سبک زندگیازدواج

- 98/01/16
راهکار مناسب بعد از بهم خوردن رابطهوقتی یک رابطه یا ازدواج بر هم می‌خورد هیچ‌وقت آسان نیست. دلیل این بر هم خوردن رابطه هر چه که باشد و اینکه می‌خواسته‌اید یا نه اتمام رابطه ممکن است کل زندگیتان را از این رو به آن رو کند و همه جور احساسات دردناک و پریشان‌کننده برایتان به ارمغان آورد. اما برای کنار آمدن با این وضعیت دشوار و ادامه راهتان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. حتی می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و به فردی قوی‌تر و هوشیارتر تبدیل شوید.

عشق نیاز اصلی همه ی انسان هاست و بودن در رابطه ی عاشقانه یکی از نعمت های خوب زندگی است. اما همیشه روابط به جای خوبی ختم نمی شوند. جدایی و تمام کردن یک رابطه می تواند تبدیل به سخت ترین و تلخ ترین اتفاق های زندگی گردد. در این مطلب می خواهیم راهکارهای نجات دهنده بعد از اتمام یک رابطه را به شما معرفی کنیم. برخی از آن ها ممکن است باعث تعجبتان شود. پس با ما همراه باشید.

غصه خوردن


اگر به تازگی از یک رابطه ی عاشقانه بیرون آمدید این اولین راهی است که حالتان را به مرور زمان بهتر می کند! فرصت غمگین شدن و غصه خوردن را از خود نگرفته و سعی نکنید آن قدر قوی باشید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. باید به این موضوع توجه کنید که حال شما با پشت سر گذاشتن همین ناراحتی ها و تجربه کردن اندوه به مرور زمان بهتر خواهد شد، اما اگر جلوی این روند طبیعی را بگیرید انرژی های منفی را در خود انبار خواهید کرد. به خودتان اجازه ی اندوه خوردن بدهید و بدانید شرایط بهتر می شود.

گریه


گریه کردن یکی از بهترین راه های تسکین درد است. دو روز اول به خودتان اجازه بدهید هرچقدر که دلتان می خواهد گریه کنید. حتی شده بی وقفه. اصلا لازم نیست جلوی اشک هایتان را بگیرید و یا حتی نگران خود باشید. با برون ریزی احساسات منفی از طریق گریه، به درون خود کمک کرده و تسلی می گیرید. بعد از دو روز که حالتان کمی بهتر شد، هر از گاهی به خودتان اجازه دهید احساس های ناراحت کننده به سمتتان بیایند، اما سعی کنید در آن غرق نشده و حواستان را به کارهای دیگری پرت کنید.

با او صحبت نکنید


اگر شما و کسی که عاشقش بودید تصمیم دارید زخم های این رابطه ی تمام شده را التیام بخشیده و فقط باهم دوست بمانید، این انتخاب خودتان است. نمی توان گفت ایده ی بسیار خوبی است اما اگر چنین تصمیمی دارید باید کمی به خودتان زمان دهید. از یکدیگر فاصله گرفته و مدتی ملاقاتی با هم نداشته باشید، با او تماس نگیرید و تماس هایش را جواب ندهید. قطع ارتباط به شما کمک می کند که به خودتان نزدیک تر شده و التیام بیابید.

او را از زندگی خود حذف کنید


این توصیه ای است که بسیاری به آن عمل نمی کنند اما اگر رابطه تان تمام شده وقت آن است که او را کاملا از زندگی تان بیرون کنید. تمام راه های دسترسی به او در شبکه های مجازی را پاک کنید. او را در دنیای مجازی دنبال نکرده و با حذف او به زندگی عادی تان برگردید. وقتی راه های ارتباطی خود در دنیای مجازی را قطع نمی کنید مثل این است که هر لحظه او را زیر نظر دارید و همین باعث می شود پروسه ی التیام خود را طولانی تر کنید.

ورزش


داشتن فعالیت بدنی و ورزش کردن یکی از موثرترین راه هاست که قلب شکسته ی خود را ترمیم کنید. وقتی ورزش می کنید بدن شما اندورفین آزاد می کند که این ماده در تشخیص درد موثر است. وقتی برنامه ی منظمی برای ورزش داشته باشید استرستان کاهش یافته، خشم و اندوهتان کمتر شده و خواب بهتری خواهید داشت. همچنین عزت نفس شما بهتر شده و سیستم دفاعی بدنتان بهتر کار می کند. در کل با انجام ورزش منظم هم بدن شما به سمت سالم تر شدن پیش رفته و می توانید روحیه ی از دست رفته ی خود را بازیابید.

وقت گذرانی با دوستان


یادتان نرود شما از ابتدای خلقت در این رابطه نبوده و قبل از آن نیز زندگی و لحظه های خوبی داشتید! سعی کنید وقت خود را با دوستانتان گذرانده و از اندوه این جدایی فاصله بگیرید. این که مدت زمان طولانی دور خود دیوار بکشید برایتان حکم سم را دارد. سعی کنید به روابط اجتماعی تان بازگشته و بازتاب های خوب آن را در زندگی خود احساس کنید.

خندیدن


همیشه گفته اند که خنده بر هر درد بی درمان دواست! این واقعیت است. سعی کنید بخندید حتی اگر برایتان سخت است خود را در موقعیت آن قرار دهید. تماشای یک فیلم یا تئاتر خنده دار، وقت گذرانی با دوستان شوخ طبع و ... وادارتان می کند که حتی اگر دل و دماغش را ندارید بخندید.
وقتی تازه رابطه ی عاطفی خود را تمام کرده باشید همین راهکارهای ساده می توانند نجات بخش باشند. آن ها را در زندگی خود عملی کرده و با گذر زمان ببینید که اوضاع چقدر بهتر خواهد شد. در پایان اگر می خواهید می توانید سری به مطلب «این هفت اشتباه رابطه تان را به شکست منتهی می کند» بزنید.
advertising