جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از اصلاح با بند

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/30
جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از اصلاح با بند

برای جوش نزدن بعد از اصلاح و بند انداختن چه کار کنیم؟


یکی از مواردی که بیشتر خانم‌ ها با آن مشکل دارند، جوش زدن صورت بعد از اصلاح می‌باشد. در پاسخ به این سوال چند راهکار و روش برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت و بند انداختن بیان شده که تأثیرات مثبت و مفید زیادی دارند.براي اينكه صورتتان بعد از اصلاح جوش نزند، بايد فكر پيشگيري باشين نه درمان. در اين حالت پيشگيري يعني اينكه قبل از به وجود آمدن جوش آن را مهار كنيد.

قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که: جوش هایی که بعد از بند انداختن صورت ایجاد می‌شوند؛ بعد از معمولاً یک هفته از بین می‌روند و بر روی پوست شما ماندگار نیستند. مگر اینکه پوست حساس داشته باشید.اما از آنجا که خانم‌ها برای زیباتر شدن صورت خود را اصلاح می‌کنند. پس طبیعی است که دوست ندارند حتی همان یک هفته هم این جوش‌ها را روی صورت خود داشته باشند. برای جوش نزدن بعد از بند انداختن رعایت نکات زیر می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

بهترین روش برای جوش نزدن صورت بعد از اصلاح و بند انداختن



۱.پاک کردن پوست صورت از آلودگی ها


قبل از اصلاح، صورتتان را با آب و صابون خوب بشویید. چرا که علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی پوست است؛ که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما شده، ایجاد عفونت و جوش می‌کنند. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوستتان آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیاد است.

پس شستن صورت خود را قبل از بندانداختن، جدی بگیرید. و همچنین بعد از آن تا چند ساعت سعی کنید روی صورت خود دست نکشید. احتمال اینکه دست‌های شما آلوده باشد، و این آلودگی به پوست صورتتان سرایت کند؛ زیاد است.همچنین همیشه از آرایشگر خود بخواهید برای بند انداختن صورتتان از نخ تمیز استفاده کند. و تا امکانش هست آن را با الکل ضدعفونی کند؛ تا آلودگی از طریق نخ اصلاح به پوست شما منتقل نشود.

2. استفاده نکردن از مواد آرایشی تا 48 ساعت بعد اصلاح


تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ترجیحاً ۴۸ ساعت بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی به پوستتان نزنید. چرا که همانطور که گفته شد، منافذ پوست باز است و باعث ورود این مواد آرایشی به داخل پوست و بدن شما شده و برای سلامتی شما ضرر دارد و البته باعث ایجاد حساسیت و جوش هم می‌شود.

3. استفاده از کمپرس یخ بعد از بند انداختن برای پیشگری از جوش زدن


كمپرس يخ هم يكي ديگه از درمان هاي خانگي كه خيلي راحت مي تونه جلوي جوش زدن شما را بگيرد. براي اين كار كافيست مقداري يخ را در كيسه بريزيد و آن را روي صورتتان قرار بدهید. با اين كار جلوي بيرون ريختن جوش هایتان را مي گيرد و مانع از اين مي شود كه صورتتان پر از دانه هاي ريز و ملتهب شود.

4. استفاده از ماسک عسل بعد از اصلاح و بند انداختن برای پیشگری از جوش زدن


بعد از اصلاح به صورتتان عسل بزنید. چرا که عسل دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است و پوست را بعد از اصلاح ضدعفونی می‌کند و باعث جلوگیری از جوش زدن بعد اصلاح می‌شود. بگذارید عسل روی پوست شما حدود بیست تا سی دقیقه بماند. بعد با آب سرد یا ولرم صورتتان را بشویید.

5. استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ بعد از اصلاح و بند انداختن برای پیشگری از جوش زدن


يكي ديگه از محصولاتي كه مي تونين توي خونه تون از اون استفاده كنين و از شر جوش هايي كه روي پوست تون خلاص بشين، استفاده از سفيده ي تخم مرغ هست. سفيده تخم مرغ رو روي صورت تون بزنيد و بعد از 20 دقيقه با آب سرد اين ماده رو از روي صورت تون پاك كنين. سفيده ي تخم مرغ نه تنها باعث مي شه جوش نزنين، بلكه باعث مي شه پوست تون روشن بشه و سفت.

6. استفاده از ماسک خیار بعد از اصلاح و بند انداختن برای پیشگری از جوش زدن


يكي از بهترين كارهايي كه مي تونين انجام بدين درست كردن ماسك صورته. بعد از اينكه صورت تون رو وكس كردين يا بند انداختين سريع يك خيار رنده شده رو روي صورت تون قرار بدين و بعد از يك ربع كامل اون رو بشوئين. خنكي خيار و محتوياتي كه داره باعث مي شه التهاب مجراهاي پوستي شما به روي پوست تون منتقل نشه و صورت تون جوش نزنه.

7. استفاده از ژل و لوسيون بعد از اصلاح برای پیشگیری از جوش زدن


اگه درمان هاي خانگي خيلي به نظرتان سخت است و در شرايطي نيستيد كه از آن ها استفاده كنيد، خيالتان راحت باشد چون محصولاتي مثل ژل و لوسيون و كرم به بازار آمده كه به شما كمك می كند به جنگ جوش هاي بعد از اصلاح تان بروید. كافيه طبق دستورالعملي كه روي محصول نوشته شده، قبل يا بعد از اصلاح مقداري از آن را روي پوستتان بزنين و خيال خودتون رو بابت داشتن يه پوست خوب و بدون جوش بعد از اصلاح راحت كنيد.
advertising