درمان ریزش مو با روغن نارگیل

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/05/04
درمان ریزش مو با روغن نارگیل

نارگیل:


همانطور که می دانید نارگیل مزایای بسیار زیادی برای سلامتی موهای شما دارد. این ماده نه تنها می تواند باعث رشد دوباره موها شود بلکه آن را نرم تر می کند. نارگیل دارای اسیدهای چرب مفید، مواد معدنی و پروتئین هایی است که می تواند شکست مو را کمتر کند. این ماده همچنین سرشار از پتاسیم و آهن است. شما می توانید از روغن نارگیل یا شیر آن برای جلوگیری ریزش مو استفاده کنید.

تاثیر روغن نارگیل بر تقویت مو و پرپشت شدن آن


اسیدهای چرب غیر اشباع، به پروتئین موجود در ریشه و تارهای مو متصل شده و از آن ها در برابر عوامل مخرب محافظت می کند، این خاصیت به ویژه برای کسانی که موهای آن ها دچار شکستگی می شودو آسیب دیده است بسیار مفید می باشد. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل نسبت به سایر روغن های گیاهی این وظیفه را بهتر انجام می دهد.

برای جلوگیری از مو خوره روغن نارگیل بهترین انتخاب گیاهی و خانگی است می توانید آن را به انتهای تارهای موی خود بمالید، این روغن با ایجاد رطوبت لازم مانع از مو خوره می شود.

باعث افزایش گردش خون: استعمال و ماساژ روغن نارگیل به پوست سر موجب افزایش اکسیژن و خون رسانی به ریشه موها و تقویت آن ها می گردد.

باعث تغذیه بهتر ریشه موها میشود آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل از قبیل ویتامین های K, E و اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 6، اسید گاما لینولنیک و غیره باعث افزایش رشد موها بویژه موهای کرکی می گردند.

ضد قارچ و ضد شوره بودن :روغن نارگیل حاوی مواد ضد شوره و قارچ می باشد و برای اشخاصی که به شوره سر و یا قارچ پوستی مبتلا می باشند مفید است.

طریقه استفاده کردن روغن نارگیل برای پرپشت کردن مو


نحوه رفع آن: هرشب قبل از خواب پوست سر مو را با سرم روغن نارگیل ماساژ داده و روز بعد به خوبی بشویید. مصرف روزانه این روغن آن را به پوست جذب می کند و بعد از چند وقت تاثیر ان را بر روی موهای خود مشاهده می کنید.
advertising