چه کنیم که جوش نزنیم

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/03/13
چه کنیم که جوش نزنیمترکاندن جوش ساده‌ترین راه برای خلاصی از دست آن است؛ خصوصاً اگر مهمانی یا مراسم خاصی پیش رو داشته باشید و به خاطر بروز ناگهانی این عارضه، اعصابتان خرد شده باشد. متاسفانه ترکاندن جوش در اکثر مواقع کار را بدتر می‌کند، اما خوشبختانه راه‌هایی برای جلوگیری از بروز این عارضه در آینده وجود دارد.

به طور مثال اگر پوست شما چرب است، پس قطعاً متوجه هستید که پوست شما خیلی بیشتر از دیگران مستعد جوش زدن است. پس باید از محصولاتی استفاده کنید که از چرب شدن بیش از حد پوستتان در طول روز جلوگیری کند.

بهترین روش برای جلوگیری از جوش و آکنه این است که پوست صورت یا هرجای بدنمان را تمیز نگه داریم. برای این کار می‌توانید صورت خودتان را دو بار در روز _ یک بار صبح اول وقت که از خواب بیدار می‌شوید و یک بار شب قبل از خواب _ با محصولاتی بشویید که مخصوص نوع پوست شما ساخته شده‌اند. پس از آن می‌توانید از مرطوب کننده‌های صورت استفاده کنید.

استفاده از رژیم غذایی مناسب


تمام مواد غذایی که در طول روز می‌خورید، می‌توانند بر روی سلامت پوست شما تاثیرگذار باشند. برخی از غذا‌ها می‌توانند برای کاهش میزان بروز جوش و آکنه مؤثر باشند، در حالی که در سمت دیگر ماجرا، برخی مواد غذایی می‌توانند بر میزان بروز این عارضه بیفزایند.

به طور مثال خوردن شیر گاو، غذا‌های قندی، فست فود و غذا‌های آماده احتمال بروز عارضه جوش و آکنه را افزایش می‌دهند. در سمت دیگر ماجرا، غذا‌هایی مثل دانه گیاهان، چای سبز، گردو، ماهی و صدف خوراکی می‌توانند به طور قابل توجهی از میزان بروز این عارضه بکاهند.

نوشیدن مقدار زیادی آب


مطمئن شوید که آب به میزان کافی به سطح پوستتان می‌رسد و سلامت پوستتان به وسیله کم آبی تهدید نمی‌شود. این کار می‌تواند از احتمال بروز جوش و آکنه بکاهد

تمرینات بدنی


این کار ممکن است سبب تعرق بیشتر شده و منجر به جوش زدن شود. اما حقیقت این است که اگر قبل و بعد، همچنین در حین ورزش کردن به مقدار کافی آب بنوشید و اجازه ندهید که قطره‌های عرق تا مدت زیادی بر روی پوستتان بمانند، ورزش کردن به طور چشمگیری می‌تواند به جلوگیری از بروز جوش و آکنه کمک کند

صورت را بیش از حد لمس نکنید


اکثر مردم عادت دارند صورتشان را در طول روز بیش از حد لمس کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که دست شما همواره حاوی باکتری، گرد و خاک و آلودگی‌های روزانه است؛ بنابراین با لمس زیاد صورت، این آلودگی‌ها به سطح پوست انتقال داده شده و سبب بروز جوش می‌شوند. پس قبل از این که بخواهید صورت خود را لمس کنید، بهتر است که دستان خود را با آب و صابون بشویید تا عاری از هر نوع باکتری شود.
advertising