بهترین ماسک ضد جوش صورت مخصوص عید نوروز

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/12/18
بهترین ماسک ضد جوش صورت مخصوص عید نوروزدر نظر داشته باشید که در یک ماه مانده به عید نوروز شما می‌توانید با محصولات خانگی از شر آکنه و زخم‌های آن خلاص شوید. همانطور که می‌دانید محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما هیچ ماده یا محصولی به اندازه مواد طبیعی برای بدن سالم و بی ضرر نیست.

ماسک خانگی ساخته شده از تخم مرغ، لیمو، خاک رس و روغن درخت چای


هر چقدر پوست شما تمیز تر باشد احتمال آکنه زدن نیز کمتر می‌شود. با لایه برداری می‌توانید جریان خون به پوست را بهبود ببخشید و در نهایت جای زخم آکنه را نیز درمان کنید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک


یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه
یک قاشق چایخوری خاک رس
۷ قطره روغن درخت چای

طرز تهیه


سفیده تخم مرغ را با آب لیمو ترکیب کنید و به آرامی خاک رس را به آن بیفزایید. در نهایت روغن درخت چای را به ترکیب اضافه کنید. سعی کنید این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بگذارید. مراقب چشمان خود باشید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. بعد از شستن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یکبار استفاده کنید.

ماسک خانگی ساخته شده با تخم مرغ، عسل، لیمو و پرتقال


این ترکیب به سرعت جای زخم حاصل از آکنه را خوب می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک


یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق چایخوری عسل گرم
سه قطره اسانس لیمو
سه قطره اسانس پرتقال

طرز تهیه


سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بشکنید و به آرامی عسل گرم و اسانس را به آن اضافه کنید. این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم بشویید. از این ترکیب می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.
advertising