روش های لیفت پوست گردن و عوارض آن ها

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/11/15
روش های لیفت پوست گردن و عوارض آن ها

علت و گزینه های مناسب و رایج برای انجام لیفت گردن


چروکیدگی گردن
چربی اضافی
پوست بیش از حد
اگر وزن کم کنید ممکن است گردن شما مثل قبل نشود.دیگر دلایل آن ژنتیک است ، در هر صورت پیر و جوان در معرض اقدامات لیفت گردن قرار میگیرند. لیفت گردن در واقع مجموعه ای از روش های استفاده شده برای جوانسازی ظاهر گردن شماست:
- سرویکوپلاستی روش برداشتن پوست اضافه است
- پلاتیسماپلاستی عضلات گردن را حذف یا جایگزین میکند
جراح شما همچنین میتواند لیپوساکشن انجام دهد که چربی اضافی رااز بین میبرد در بعضی موارد تزریق بوتاکس ممکن است پاسخ به مشکل شما با شد.

چربی بیش از حد در ناحیه گردن


در طول لیپوساکشن جراح شما یک برش کوچک زیر چانه انجام میدهد و چربی اضافی را از بین میبرد.اگر حین لیفت گردن جراحی های دیگری انجام میدهید معمولا جراحان پلاستیک از لیپوساکشن شروع میکنند.اگر این تنها عمل شماست طبق برنامه ریزی حدود یک ساعت طول میکشد تا عمل انجام شود.در طی مشاوره قبل از عمل میتوانید راجع به نوع بخیه و بانداژ آن با پزشک خود مشورت کنید.اینکه دستور عمل های خود را در روز های بعد از عمل برای بهبود بخیه ها عمل کنید بسیار مهم است.

پوست بیش از حد در ناحیه گردن


درست مانند پلاتیسما پلاستی جراح شما برش های مشابهی را لیفت گردن انجام میدهد.قسمتی از پوست را برش میدهد و از آن محل برمیدارد. با بخیه یا چیب بافت بریدگی دوخته میشود .سرویکوپلاستی را میتوان حدود 3تا4 ساعت بسته به پیچیدگی روش آن به اتمام رساند و روش بیهوشی یا بی حسی به انتخاب و راحتی شما بستگی دارد. جراح شما یک باند فشرده به شما میدهد که باید حداقل یک هفته آن را بپوشید و برای بهبود و نتیجه بهتر دستور عمل های پزشک خود را دنبال کنید

لیفت پوست گردن چگونه انجام می شود


به طور معمول این روش دو تا سه ساعت طول خواهد کشید البته اگر لیپو ساکشن و لیفت صورت و ابرو و یا عمل های دیگر را همراه آن انجام دهید زمان آن متفاوت خواهد بود.روش دقیی شما به نتایج مورد نظر و شرایط شخصی شما بستگی دارد برای انجام لیفت گردن باید از سلامت عمومی و فیزیکی و ذهنی برخوردار باشیدچه چیزی از گردن خود را دوست ندارید؟با خودت صادق باش شما زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد جراحی میکنید بنابراین مطمئن شوید نتایجی را که میخواهید دریافت کنید.همچنین باید برای تصحیح افکار خود قبل از جراحی مشاوره انجام دهید.

اگر عضلات گردن شما ضعیف باشند و یا از بین بروند باعث چروک گردن و یا اصطلاح گردن بوقلمونی میشوید.برای اصلاح این مشکل جراح شما ممکن است جراحی پلیدیسپلاستی را توصیه کند جراح زیر چانه یا پشت گوش را برش میدهد و به عضله گردن پیوند میدهد.گاهی اوقات این ممکن است حتی به معنی از بین بردن برخی عضلات باشد.جراح شما ممکن است از بافت های دائمی برای نگه داشتن بافت در جای خود استفاده کند.

روش جدیدی نیز وجود دارد که در آن جراح ممکن است قادر به برش های کوچکتر باشد و از آندوسکوپ (دوربین کوچک متصل به یک لوله نازک)برای تکمیل جراحی استفاده کند.از اینکه راجع به همه ی گزینه های خود برای جراحی سوال پرسیده اید اطمینان حاصل کنید.نوع بیهوشی ای که میخواهید استفاده شود را با جراح خود هماهنگ کنید اگر میخواهید در طول جراحی خواب باشید باید از بیهوشی عمومی استفاده کنید در غیر این صورت جراح شما میتواند از بی حسی موضعی و آرام سازی استفاده کند.باذ این وجود تصمیم با شماست.

چگونه برای لیفت گردن آماده شویم؟


در طول مشاوره جراخ راجع به دارو هایی که قبل از عمل باید از آن ها اجتناب کنید به شما اطلاع میدهد.بعضی از دارو ها و ویتامین ها خون شمارا رقیق کرده و باعث خونریزی بیشتر میشوند.
دو هفته قبل و بعد از عمل جراحی نباید سیگار بکشید تا اطمینان حاصل شود که درمان به خوبی پیش مبرود.
همچنین رژیم غذایی شما مهم است:به درستی غذا بخورید زیرا به بدن شما برای بهبود کمک میکند.
در روز جراحی حتما از لباس های راحتی استفاده کنید.بهتر است یک پیراهن دکمه ای بپوشید که لازم نباشد از سر شما خارج شود.
بهتر است یک هفته استراحت مطلق داشته باشید البته دکتر شما بسته به شرایط آن را تغییر میدهد.
اگر هرکدام از روش های جراحی که در بالا ذکر شده استفاده میکنید بهتر است قبل از آن خانه را آماده ی استراحت و بهبود خود بکنید.

مراقبت و وسایل مورد نیاز بعد از لیفت گردن


دماسنج
بسته های یخ
گاز و حوله
لباس راحتی و دکمه دار
بتادین برای شستوشو و مواد ضد باکتری
تلفن در نزدیک محل استراحت
تنظیم بالش برای قرار گرفتن سر روی آن
کسی که بیست و چهار ساعت بعد از عمل مراقب شما باشد

بهبودی مورد انتظار از لیفت گردن چیست


درمان طول میکشد و شما باید صبور باشید معمولا بعد از 14-10 روز میتوانید به زندگی عادی برگردید
اگر شما در ورزشی شرکت میکنید باید به مدت حداقل سه هفته از ورزش دست بکشید.عجله نداشته باشید شما زمان و انرژی زیادی صرف این عمل کردید پس ارزشش را دارد.

آیا بیمه جراحی لیفت گردن را پوشش میدهد؟


بیمه ها متفاوت هستند اما معمولا بیشتر بیمه ها جراحی زیبایی را پوشش نمیدهند.
اگر هیچ کدام از روش های شما شامل شرایط پزشکی بیمه نمیشود آن را به بیمه خود بگویید و از جراح خود نامه ای در ارتباط با پرونده بیماری خود بگیرید گاهی جراحی زیبایی و پلاستیک تحت پوشش های خاص بیمه قرار میگیرند و بر روی حق بیمه شما اثر میگذارند با حامل بیمه خود راجع به چگونگی تاثیر بر حق بیمه شما و آینده بیمه تان مشورت کنید و در مورد هریک از این روش ها تحقیق کنید.

عوارض جانبی لیفت گردن چیست؟


تورم و خونریزی در روز های اول خواهید داشت.احساس سوزش و کشیدگی و گزگز شدن و بی حسی خواهید داشت.اینها در چند هفته اول جراحی طبیعی هستند و جای نگرانی نیست. مانند هر عمل جراحی دیگری احتمال عفونت وجود دارد مراقب دمای بدن خود باشید و در اولین نشانه هایی مانند تب با دکتر خود تماس بگیرید.در صورت چرک و تخلیه ی غیر مخمول محل برش حتما به پزشک اطلاع دهید.اگرچه خیلی نادر است اما ممکن است به داروی بیهو.شی آلرژی داشته باشید حتما قبل از جراحی داروهایی را که به آن ها آلرژی دارید به پزشک اطلاع دهید.

به جای جراحی از چه راه و روش هایی برای لیفت گردن می توان استفاده کرد ؟


تزریق بوتاکس میتواند بخشی از پاتیزما را که مسئول ظاهر شماست تمیز کند تزریق به صورت سرپایی انجام میشود و معمولا میتواند ظرف 15 دقیقه تکمیل شود.
advertising