روش های تقویت مژه برای داشتن مژه های بلند و پر پشت

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/11/05
روش های تقویت مژه برای داشتن مژه های بلند و پر پشت

چگونه مژه های بلند و مشکی داشته باشیم؟


آیا آرزوی داشتن مژه های بلند و ضخیم را دارید؟چه کسی ممکن است این آرزو را نداشته باشد؟ داشتن مژه های ضخیم و پرپشت آرزوی هر خانمی است. داشتن مژه های مشکی وضخیم با روشهای مصنوعی را کنار بگذارید و سعی کنید با ترکیب خانگی مژه هایتان را ضخیم و پرپشت کنید، با تقویت به موقع مژه ها به سلامت آنها کمک کنید.مژه سالم وطبیعی در مردان و زنان هر دو حائز اهمیت فراوان است. در این مقاله قصد داریم به شما راه های داشتن مژه های بلند و مشکی را آموزش دهیم ، پس برای بالا بردن دانش خود در این زمینه با ما همراه باشید.میدانید که مژه ها عنصری پر قدرت در نشان دادن زیبایی هر چه بیشتر شما است. زمانی که این مژه ها بلند و طبیعی البته پر پشت باشند، این زیبایی در ظاهر صورت ارزشش چند برابر می شود.

مراقبت از مژه ها چه اهمیتی دارد؟


مراقبت از مژه ها به اندازه مراقبت از مو اهمیت دارد . مژه ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارد. مژه ها یکی از مهم ترین و چشمگیر ترین بخش های بدن شما محسوب می شوند، یک سری روش مصنوعی برای تقویت مژه ها وجود دارد از جمله: ریمل زدن، استفاده از مژه های مصنوعی، کاشت مژه و ... می باشد. اما با یک سری مراقبت ها می توان مژه ها را به صورت طبیعی زیبا و جذاب کرد.

کمبود چه ویتامین هایی باعث ریزش مژه می شود؟



ویتامین B


یکی از شناخته شده ترین ویتامین ها برای رشد مو و مژه نوعی از ویتامینB است، که با نام ((بیوتین)) شناخته می شود.
مطالعات نشان می دهد کمبود بیوتین در بدن منجر به ریزش مو می شود. با اینکه بیوتین داروی ریزش مو و مژه محسوب می شود، اما آن هایی که دچار کمبود بیوتین هستند نتیجه بهتری از این درمان میگیرند. با این وجود ویتامینB در بسیاری ازغذا ها وجود دارد و می توان به راحتی کمبود آن را جبران کرد. هنوز مشخص نیست مصرف بیوتین در افراد سالم تاثیری روی رشد موهای آنها دارد یا خیر ؟ دیگر هم خانواده های گروه ویتامین B به ساخت گلبول های قرمز کمک می کند. گلبول های قرمز اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول مو و پوست می رسانند . این فرایند برای رشد مو ضروری است.

ویتامین A


تمام سلول ها برای برای رشد به ویتامین A نیاز دارند، موها سریع ترین رشد را در میان اندام های بدن دارند و برای رشد بهتر نیاز به ویتامین دارند. از خانواده ویتامین ها، ویتامینA به غده های پوست کمک میکند تا ماده ای چرب به نام سبوم را تولید کند. سبوم پوست را مرطوب و به سلامت موها کمک می کند. کمبود این ویتامین در بدن مشکلات زیادی به وجود می آورد که یکی از آنها ریزش موومژه است. توجه داشته باشید که ویتامینA برای بدن بسیار مفید است اما مصرف زیاد آن نیز خطر ناک است.

ویتامین C


آسیب ناشی از رادیکال های آزاد منجر به توقف رشد مو وپیری آن می شود. ویتامینC یک آنتی اکسیدان قوی است که استرس اکسیدا شیوه ناشی از رادیکال های آزاد را دفع می کند. به علاوه بدن به ویتامینC نیاز دارد تا پروتینی به نام کلاژن تولید کند .کلاژن بخش مهمی از ساختار مو و مژه را به عهده دارد. ویتامینC به جذب آهن در بدن کمک می کند. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین C می توان به توت فرنگی و انواع مرکبات اشاره کرد.

ویتامین E


ویتامین E هم مانند ویتامینC یک آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. از آزمایش به روی مبتلایان به ریزش مو، مصرف مکمل ویتامین E به مدت هشت ماه روی 40 درصد افراد تاثیر مثبت داشت. این تاثیر روی گروه پلاسبو که از دارو نما استفاده کردند تنها 1 درصد بوده است. دانه آفتابگردان ، بادام، اسفناج منابع خوبی برای ویتامین E هستند.

ویتامین D


ارتباط ویتامین D پایین با بیماری آلوپسی که یک بیماری خود ایمنی بدن است و باعث ریزش سکه ای از موها و یا طاسی کلی می شود به اثبات رسیده است. آلوپسی اصطلاح پزشکی برای ریزش مو و مژه است. تحقیقات محققان نشان می دهد ویتامین D به تشکیل فولیکول های جدید کمک می کند. فولیکول ها منافذ ریزی روی پوست هستند که مو از داخل آن رشد می کند.تصور بر این است که ویتامین D نقش مهمی در ایجاد و حفظ سلامت مو و پوست سالم دارد.

پروتئین


تقریبا تمام ساختار مو از پروتیین تشکیل شده است. مصرف پروتین کافی برای رشد مو بسیار ضروری است . کاهش پروتین باعث کاهش رشد مو و حتی ریزش مو نیز می شود .

روی


یکی دیگر از ویتامین های مهم در حفظ سلامت و رشد مو و مژه روی است. روی نقش بسیار مهمی در رشد و بازسازی ساختمان مو دارد، همچنین به غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می کند تا درست کار کنند. ریزش مو و سستی و شکنندگی مژه ها یکی از بارز ترین نشانه های کمبود ویتامین روی است. مصرف مکمل روی، ریزش مو مژه ناشی از کمبود این ویتامین را بهبود می بخشد.

عادت های نا به جا در ریزش مژه ها


ضربات شدید و خشن یکی از دلایل شایع ریزش مژه ها است.به طور مثال: افرادی که عادت به کندن مژه های خود دارند با کاهش چشمگیری از حجم مژه های خود روبرو می شوند. بعضی از داروها نیز باعث ریزش مو و مژه می شوند از جمله این داروها :
به داروهای ضد تیروتید
فشار خون
شیمی درمانی
باید اشاره کنیم که یکی از دلایل ریزش مو و مژه محسوب می شوند

5 راهکار طبیعی و خانگی برای داشتن مژه های بلند و ضخیم



1. روغن کرچک مژه هایتان را ضخیم و قوی می کند


روغن کرچک برای حفظ سلامت مژه و مو یکی از روغن های گیاهی ضروری است. با استفاده از روغن کرچک می توانید مژه های ضخیم و قویی داشته باشید وبه رشد آن را سرعت ببخشید. این روغن باعث تقویت رشد مژه های شما می گردد. روغن کرچک غنی از ویتامین E بوده و به تغذیه مو و مژه کمک شایانی می کند. با استفاده از یک برس تمیز ریمل می توانید این روغن را روی مژه های خود بزنید . سپس کل شب را اجازه دهید روغن کرچک بروی مژه هایتان بماند و صبح بعد ازبرخواستن از خواب حتما آن را از روی چشمانتان بشویید. اگر روغن وارد چشمان شما شد خود را نگران نکنید و خیلی آهسته با آب ولرم چشمانتان را بشویید. این روغن موجب تقویت، ضخامت ومشکی تر شدن مژه هایتان به شما کمک می کند.

2. ماساژ پلک برای تقویت مژه و پر پشت شدن آن


ماساژ دادن پلک باعث تسریع گردش خون و رشد مژه های شما می گردد. این کار باعث اصلاح جریان خون شده و به فولیکول های مو اکسیژن رسانی می کند. این موضوع بدین معناست که مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو می رسد، این امر باعث تحریک رشد مو و جلوگیری از نازک شدن و شکستگی مژه ها می گردد. مقدار خیلی کمی روغن گیاهی، وازلین یا روغن زیتون را به انگشتان خود زده و با استفاده از روغن پلک خود را در امتداد خط مژه ها با حرکات کوچک وآرام به صورت دورانی شروع به ماساژ دادن کنید. این روش ماساژ را هرشب و یا دو نوبت صبح و شب به مدت پنج الی هفت دقیقه ادامه دهید. این ماساژ علاوه بر داشتن مژه های بلند و ضخیم، یک نوع ورزش برای تقویت عضله وماهیچه های چشم نیزمحسوب می شود که بسیارحرکت مفیدی است.
نکته قابل توجه: قبل از ماساژ دادن پلک ها، به خوبی دستان و چشمانتان را بشویید.

3. چای سبز رشد مژه هایتان را چند برابر می کند


برای رشد مژه هایتان از چای سبز نیز می توانید استفاده کنید. چای سبز یک سم زدای فوق العاده برای سلامت بدن شما است. برای داشتن مژه هایی بلند و جذاب حتما از این روش استفاده کنید. روش استفاده از این محلول خارق العاده بسیار راحت است، چای سبز غیر شیرین را در آب داغ بریزید تا دم بکشد، سپس اجازه دهید خنک شود و بعد از خنک شدن چشمان خود را در آن باز و بسته نمایید ، این کار را چندین بار تکرار کنید. بعد از 20 الی 30 دقیقه آنها را بشویید. کافیین وفلارونویید های موجود در چای سبز به رشد مژه های شما کمک می کند. چای سبز موجب حفظ سلامت مژه های شما می شود و آنها را بلندتر، ضخیم تر و جذاب تر می کند

4. استفاده از آلوورا برای داشتن مژه های بلند را از خاطر نبرید


یکی دیگر از روش های درمانی خانگی استفاده ار ژل آلوورا است. که با کمک این گیاه خاص و فوق العاده می توانید مژه هایتان را بلند و ضخیم تر کنید. این برگ گیاهی حاوی مقادیر زیادی ازانواع ویتامین ها و مواد مغذ دیگر است که رشد مژه های شما را سرعت می بخشد. علاوه بر این خاصیت، مرطوب کنندگی بالایی دارد و باعث مرطوب شدن مژه ها می شود. هر شب قبل از خواب با استفاده از یک برس مناسب و تمیز مقداری ژل آلوورا را به مژه های خود بزنید و تاصبح بگذارید روی مژه هایتان باقی بماند.

5. شیر مژه ها را بلند و درخشان می کند


راز نهفته در شیر این است که شب ها کمی پنبه را شیر گرم بزنید و به آرامی روی پلک ها را ماساژ دهید و صبر کنید تا شیر کاملا جذب پوست شما شود، بعد با همین ماسک بخوابید. با این کار به زودی ازداشتن مژه های بلند ودرخشان خود حیرت زده خواهید شد.
advertising